Maršrutinių taksi keleiviams – trys svarbios naujienos

  • Teksto dydis:

Maršrutiniai taksi nuo rudens žengs į naują erą – bus integruoti į elektroninio bilieto sistemą, o keleiviai galės įsigyti 35 eurus kainuosiančius mėnesinius bilietus. Be to, mikroautobusais bus galima keliauti su persėdimu, už tai papildomai nemokant. Trečioji naujiena, susijusi su kelionės kaina, – nuostolingai maršrutinių taksi verslą vykdanti bendrovė "Kautra" nuo kovo 1 d. bilieto kainą kilstelės iki 1 euro.

Diegs naujoves

Nuo rugsėjo 1 d. mėnesinį elektroninį bilietą už 35 eurus įsigiję keleiviai maršrutiniais taksi be jokių apribojimų ir papildomų mokesčių galės naudotis visomis savaitės dienomis. Ne mažiau svarbia naujove taps galimybė per 30 min. nuo bilieto pažymėjimo persėsti į kitą maršrutinį taksi ir tęsti kelionę už tai papildomai nemokant.

Bendrovės "Kautra" atstovų teigimu, pusės valandos persėdimo galimybė leis dar greičiau ir patogiau judėti Kauno mieste. Pavyzdžiui, keleivis, vykstantis 55-uoju numeriu pažymėtu maršrutiniu taksi, gali važiuoti iki Kauno klinikų, vėliau persėsti į 53-iąjį ir pasiekti autobusų stotį už vieno bilieto kainą.

Sumažėjo keleivių

Bendrovė "Kautra" maršrutinių taksi paslaugas Kaune pradėjo teikti 2014 m. rugsėjį. Bendrovės atstovų teigimu, norint šią veiklą tęsti toliau, kelionės kaina turi didėti 10 euro centų.

"Pradėjome darbą ir ilgainiui pamatėme, kad, daug investavus į įrangą, mokant visus mokesčius ir turint tokius maršrutus, kuriuos dabar turime, ši veikla yra nuostolinga. Vienintelis pajamų šaltinis, iš kurio, užsiimant šia veikla, gyvenama, yra bilietų pardavimas keleiviams. Šiandien ši veikla yra nuostolinga, nes mikroautobusais važiuoja per mažai keleivių. Kainos pakėlimas kažkiek sumažins patiriamus nuostolius ir prisidės prie naujovių įdiegimo. Tikimės, kad dėl to pagreitės ir kelionės, nes vairuotojams nebereikės ieškoti 10 centų grąžos kiekvienam keleiviui", – teigė bendrovės "Kautra" generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Pasak įmonės vadovo, paradoksalu, tačiau prie to, kad sumažėjo keleivių, labiausiai prisidėjo atpigę degalai. Mažėjant degalų kainai, mažėja ir keleivių, nes jie persėda į automobilius. Tai pastebima viso viešojo transporto sektoriuje. Keleivių kiekio praradimas padaro didesnę žalą ir sutaupyti degalai to neatperka.

"Taip pat sieksime sutrumpinti maršrutinių taksi maršrutų aptarnavimą vakarais iki 20 val. Nuolat stebime keleivių srautus ir matome, kad vakarais maršrutiniai taksi važinėja tušti. Būtent tokiam aptarnavimui, kai yra mažai keleivių, ir yra skiriamos dotacijos miesto autobusams ir troleibusams. Maršrutiniams taksi jos neskiriamos. Kainos keitimas, darbo laiko trumpinimas ir e. bilieto įvedimas yra bendras veiksmų planas siekiant optimizuoti šią veiklą. Šie sprendimai daromi išanalizavus daugiau kaip metų mūsų darbo patirtį", – pabrėžė L.Skardžiukas.

Miestiečiai priprato

Pasak Kauno valdžios atstovų, važiavimo kainos kėlimas nėra malonus sprendimas, bet, susiklosčius šiai situacijai, jis neišvengiamas.

"Bendrovė "Kautra" savo darbą atlieka kokybiškai. Paslauga teikiama bent jau tris kartus kokybiškiau, nei iki šiol buvo. Verslas vykdomas skaidriai, paslaugų kokybė taip pat labai aukšta. Turime nuspręsti, ko norime labiau, – ar kokybiškai savo darbą atliekančios bendrovės su naujais ir moderniais darbo įrankiais, ar sugrįžti į šešėlį, niūrią praeitį, kai miestą teršė seni mikroautobusai, o mokesčiai nepasiekdavo miesto biudžeto", –  sakė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas.

"Siekiant, kad konkurse galėtų dalyvauti kuo daugiau vežėjų, konkursai buvo skelbiami atskirai kiekvienam maršrutui. Dabar turime septynias atskiras sutartis kiekvienam maršrutui. Vadinasi, vežėjas, patirdamas nuostolių, gali tiesiog nutraukti nuostolingiausių maršrutų sutartis, neprarasdamas teisės dirbti pelningesniuose maršrutuose. Tai būtų daug didesnė blogybė keleiviams nei nedidelis tarifo padidinimas. Galiojantys įstatymai neleidžia kompensuoti nuostolių mikroautobusų maršrutuose, todėl negalime tikėtis, kad privatus verslas ilgai dirbs nuostolingai", – aiškino Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Bendrovė "Kautra" 2014 m. laimėjo visose septyniose konkurso vežti keleivius vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutinių taksi maršrutais dalyse ir pasirašė su Kauno miesto savivaldybe sutartis aptarnauti 51, 52, 53, 54, 55, 56 ir 57 maršrutus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Aš portretas
KAUTROS žemagrindžiai labai geri autobusiukai, įlipti, išlipti į juos patogu. Taip, kad nezirskit čia.

zioma

zioma portretas
Cia isvijo visus uabus ir xozeinus , kurie nemokejo algu , o vairuotojai nese surinke stavke uz diena jiem , , siuo metu tokia sistema dar dirba miesto taksiosai su firmos masinom , laukiam kada ir ten tvarka padarys , kaip tai padare su mikriukais ,. sauni kauno valdzia , respekt kaunui !!! o buve uabu bosai ir xozeinai dabar braukia graudzia asarele , vaje nieks neatnesa kas diena surinktos stavkes kad galetu rytoj vel dirbt ir atnest pilna , neatneses pilnos negausi dirbt !! he he !!!!

Štai

Štai portretas
kas atsitinka,kai atsiranda monopolis.Jeigu būtų likę visi maršrutiniai,tada nereikėtų kelti kainų bilietams.
VISI KOMENTARAI 88

Galerijos

Daugiau straipsnių