Laisvės alėjos rekonstrukcija: verslininkai nebetiki, bet laukia

Dienraščio „Kauno diena“ rašinys

Kauno valdžia eilinį kartą žada rudenį pradėti Laisvės al. rekonstrukciją, tačiau jau ne sykį lyg muilo burbulas sprogusių politikų pažadų atsikandę verslininkai optimizmu netrykšta ir laukia iš savivaldybės konkrečių planų, terminų bei darbų.

Kauno valdžia eilinį kartą žada rudenį pradėti Laisvės al. rekonstrukciją, tačiau jau ne sykį lyg muilo burbulas sprogusių politikų pažadų atsikandę verslininkai optimizmu netrykšta ir laukia iš savivaldybės konkrečių planų, terminų bei darbų.

Pažadai nusibodo

"Nelabai jau ir tikime, kad Laisvės al. rekonstrukcija pasidės. Mes, verslininkai, norėtume, kad rekonstrukcijos etapai būtų aiškūs ir žinomi bent jau pusmečio tikslumu. Dabar tik girdime abstrakčius pažadus ir siūlymus, kurie labiau kvepia rinkimŲ kampanija", – stebėjosi restorano "Miesto sodas" vadovas Gintautas Ruminas.

Anot jo, žinodami konkrečius darbų terminus, Laisvės al. verslininkai galėtų ne tik planuoti būsimų lankytojų srautų sumažėjimą, bet ir prisidėti prie miesto gražinimo.

"Mes ir patys užsiimtume savo pastatų remontu: reikia fasadus patvarkyti, stogus pakeisti. Galėtume išnaudoti laiką, kai bus mažesni lankytojų srautai", – sakė G.Ruminas.

Verslininkai prisimena, kad už pėsčiųjų alėją vis atsirasdavo svarbesnių projektų. "Laisvės al. maitinama tik pažadais. Jau buvo kalbėta, kad reikia užbaigti areną, ir tada visas dėmesys bus nukreiptas į Laisvės al., bet paskui atsirado Panemunės tiltas, A.Juozapavičiaus pr., dabar – Kongresų rūmai", – vardijo restorano vadovas.

Jis baiminasi, kad artėjant rinkimams pradės remontuoti 50 m atkarpą, kad parodytų, jog darbai vyksta, o kada viską užbaigs, neaišku.

Ne pirmus metus restoranui vadovaujantis G.Ruminas skeptiškai vertina ir skambias politikų prognozes, kad rekonstravus Laisvės al. čia ims plūsti žmonės.

"Nors ir žadama pakeisti dangą, suoliukus ar dar kažką, nuo to Laisvės al. žmonių tikrai nepadaugės. Turi būti bendra, daug platesnė priemonių programa. Neužtenka, kad pirmuosiuose aukštuose veikia įmonės, kavinės, parduotuvės. Alėjoje turi gyventi žmonės. Vakarais pakelkime akis į viršų – viršutiniai aukštai stovi tamsūs, namų kiemai apleisti. Reikia galvoti, kaip pritraukti žmonių į šią erdvę. Nepakaks pastatyti kokį auksinį suoliuką", – ironizavo kaunietis.

Pasenęs projektas?

Kalbinti verslininkai gerokai nerimauja ir dar dėl vienos problemos – čia automobilių stovėjimo vietų nepadaugės.

Kažkada kalbėta, kad Laisvės al. būtų galima įrengti požeminį garąažą, tačiau dabar kalbos nutilo.

"Vienas aukštas pareigas savivaldybėje užimantis žmogus yra pasakęs: požeminio garažo tikrai reikia, bet Kaune nėra tokio politiko, kuris pasakytų, kad norint jį įrengti, reikia iškirsti dalį Laisvės al. liepų. Tas, kuris tai pasakys garsiai, iš karto bus pasmerktas pralaimėti rikimuose, nes kauniečiams tos liepos labai svarbios. Aišku, paskui vietoj tų liepų būtų atsodinti nauji medžiai, tačiau suderinti tuos klausimus labai keblu. O savo reitingus ir elektoratą prarasti bijo visi", – svarstė G.Ruminas.

Nusiteikę pakentėti

"Rekonstrukcijos laukiame seniai, jau net ir pavargome laukti, bet tampa įprasta Kaune, kad tokios istorijos tęsiasi dešimtmečius", – šyptelėjo šalia Šv.Arkangelo Mykolo (Įgulos) bažnyčios veikiančios kavinės "Lietuviški patiekalai" vadovas Daivis Urba.

Verslininkas nepraranda optimizmo, kad darbai anksčiau ar vėliau vis tiek prasidės. "Kiek žinau, savivaldybė jau baigia atsirinkti darbų vykdytoją. Jeigu ne rudenį, tai bent pavasarį gal kažkas pajudės. Tikimės, kad sutvarkyta alėja, pagražėjusi infrastruktūra pritrauks daugiau žmonių", – sakė verslininkas.

D.Urba prisipažino su nerimu laukiantis darbų pradžios, juolab kad rekonstrukciją žadama pradėti nuo Soboro – po kavinės langais. "Neramu, nes nežinia, kiek tai truks, kaip visi darbai bus atliekami. Mes, verslininkai, skaičiuojame žmonių srautus. Aišku, kol vyks darbai, žmonių tikrai sumažės, bet tikimės, kad paskui situacija pagerės. Esame nusiteikę kurį laiką susiimti ir pakentėti, o paskui, tikiuosi, džiaugsimės", – svarstė kavinės vadovas.

D.Urba viliasi, kad, pradėjus Laisvės al. rekonstrukcijos darbus, nepasikartos Panemunės tilto scenarijus, kai pirmiausia buvo susprogdintas senasis tiltas, o tik paskui miesto valdžia susigriebė ieškoti pinigų naujo tilto statybai.

Anot verslininko, užtrukę rekonstrukcijos darbai verslui būtų pražūtingi.

"Manau, kad šis Laisvės al. projektas yra miesto garbės reikalas, tad kažin, ar miesto valdžia paliktų jį likimo valiai. Panemunės gyventojai be tilto gal ir gali pakentėti, o čia pati savivaldybė stovi, ir pati alėja – kaip miesto veidas, todėl viliuosi, kad darbai vyks be didelių stabdžių", – prognozavo kaunietis.

Gerokai santūriau miesto valdžios pažadus Laisvės al. rekonstrukciją pradėti dar šiemet vertina Laisvės al. bendruomenei vadovaujantis Karolis Ramoška.

"Manau, kad Laisvės al. rekonstrukcijos laukia visi, bet ar ji prasidės su šia valdančiųjų dauguma, nežinau ir abejoju. Pažadus girdėjau, bet ar šitos gražios kalbos virs darbais, sunku pasakyti", – nedrįso prognozuoti Laisvės al. verslininkus ir gyventojus vienijančios bendruomenės lyderis.

Anot jo, visi labiausiai baiminasi, kad rekonstrukcija prasidės, tačiau užsitęs kaip Panemunės tilto. "Išardyti mūsų valdžia moka, bet kaip toliau bus, niekas nežino", – ironizavo K.Ramoška.

Laukia rezultatų

"Vyksta viešieji pirkimai. Laukiame, kada paaiškės nugalėtojas, kuris galėtų imtis darbų", – sakė savivaldybės administracijos direktorius Dainius Ratkelis.

Konkrečių terminų jis sakė negalįs įvardyti, tačiau žadėjo, kad darbai tikrai turi prasidėti rudenį. "Taip planavome, jeigu tik viešieji pirkimai vyks sklandžiai ir nebus teismų dėl jų rezultatų. Tokiu atveju beliks pasirašyti sutartį su rangovu ir pradėti darbus", – optimistinį scenarijų nupiešė savivaldybės administracijos vadovas.

Pavasarį Finansų skyriaus vedėjas Algimantas Laucius "Kauno dienai" sakė, kad norint surasti pinigų Laisvės al. rekonstrukcijai, teks perskirstyti šių metų savivaldybės biudžetą. Dabar D.Ratkelis prasitarė apie kitą pinigų šaltinį.

"Pinigai – skolintos lėšos. Savivaldybė yra patvirtinusi skolinimosi limitus. Šiam etapui numatyta 7 mln. litų, bet tikroji kaina paaiškės atplėšus rangovo konkurso vokus", – paaiškino savivaldybės atstovas.

Pasak D.Ratkelio, pirmiausia bus išardyta senoji Laisvės al. danga, paklotos naujos požeminės komunikacijos, kurias uždengs nauja danga. Konkurso laimėtojas taip pat turės pasirūpinti alėjoje augančiomis liepomis ir dangos apdaila aplink jas, įrengti naujus suoliukus.

Užsiminus, kad Laisvės al. verslininkai pasigenda konkrečių rekonstrukcijos planų ir darbų terminų, D.Ratkelis žadėjo informacijos neslėpti. "Kol kas nebuvo apie ką su verslininkais kalbėtis. Kol nėra konkurso rezultatų, darbų terminai dar nėra aptarti. Kai visa tai žinosime, atsižvelgsime ir į verslininkų nuomonę, kaip padaryti priėjimo takus išardžius dangą, kaip spręsti kitus dalykus", – žadėjo administracijos direktorius.

Pažadų istorija

2004 m. paskelbta, kad miesto vadovai, architektai ir kitų sričių specialistai pradėjo rengtis pagrindinės miesto gatvės – Laisvės al. rekonstrukcijai. Sudarytos net dvi darbo grupės Laisvės al. rekonstrukcijos projektui ruošti.

2005 m. surengtas urbanistinių-architektūrinių idėjų konkursas "Laisvės alėja – europietiška bendravimo erdvė". Deja, vėliau pasiūlymai taip ir liko tik popieriuje.

2008 m. rugpjūtį Kauno miesto savivaldybė pasigyrė apie planuojamą skelbti Laisvės al. rekonstravimo techninio projekto parengimo paslaugų pirkimo atvirą konkursą, kuriame galės dalyvauti ne tik Lietuvos, bet ir užsienio bendrovės. "Taip bus žengtas dar vienas žingsnis Laisvės al. rekonstrukcijos projekto įgyvendinimo link", – skelbė savivaldybė. Laisvės al. rekonstrukciją numatoma pradėti 2010-aisiais.

2009 m. architekto Šarūno Kiaunės projektavimo įmonė parengė centrinės miesto gatvės rekonstrukcijos projektą. Darbus buvo numatoma pradėti 2010 m. pavasarį, juos vykdant šešiais etapais. Pasikeitus prioritetams, visos pajėgos buvo mestos "Žalgirio" arenos Nemuno saloje darbų pabaigtuvėms, o alėjos rekonstrukcija taip ir nepradėta.

2010 m. Laisvės al. buvo pakeisti suoliukai, apšvietimo stulpai. Kitų metų pradžioje planuojama pradėti rekonstrukcijos darbus. Valstybinė automobilių kelių direkcija skyrė 1,5 mln. litų techniniam projektui parengti.

2011 m. "Tarp svarbiausių 2011-ųjų darbų Kaune – Laisvės al. rekonstrukcijos pradžia", – gyrėsi miesto valdžia ir skelbė, kad liepą planuojama pradėti Laisvės al. rekonstrukciją. Išankstinio Laisvės al. rekonstrukcijos darbų konkurso vertė – iki 72 mln. litų. Kauno savivaldybė pinigų neturi, tačiau tikisi juos gauti iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos.

2012 m. rudenį vėl paskelbta, kad svarbiausias Kauno prioritetas yra Laisvės al. rekonstrukcija. "Miesto administracijoje jau svarstomi kitų metų biudžeto projekto prioritetai, tarp kurių svarbiausias yra Laisvės al. rekonstrukcija", – pranešė savivaldybė. Planuota 2013 m. antroje pusėje paskelbti Laisvės al. rekonstrukcijos rangos konkursą.

2014 m. ruošiantis Laisvės al. rekonstrukcijai, pagrindinėje miesto pėsčiųjų gatvėje pakeistos avarinės būklės plytelės. Savivaldybės teigimu, padaryti visi namų darbai: yra techninis projektas, patvirtintas detalusis planas, gautas statybų leidimas, beliko parinkti projekto finansavimo modelį. "Todėl pirmoje vietoje yra Laisvės al. rekonstrukcija, po to – Kongresų rūmai", – tokia savivaldybės pozicija buvo metų pradžioje. Rekonstrukcijos darbų pradžia numatyta rudenį. Vėliau miesto vadovai viešai kalbėjo, kad Laisvės al. grindinys galėtų būti pradėtas keisti 2015 m.



NAUJAUSI KOMENTARAI

kada

kada portretas
baigs Kauno valdžia šokinėt,kaip blusos po kailį,nuo vieno projekto prie kito? Per tiek metų neišmoksta baigt pradėtus darbus.Tad,gerbemieji,pirma pastatykit Panemunės tiltą,sutvarkykit visas gatves ir gatveles,Juozapavičiaus pr.prie stotelių sustatykit stogines,o jau tada svaigit apie kitokius planus.

P.Morkūnas

P.Morkūnas portretas
Kada baigsis tuščios svajonės...Kad visa L.Alėja atgimtų-turi būti apyvarta per mėn.100 000 000 ltų visų ten firmų firmelių. Kol ten nebus gražintas automobilių eismas, nebus to nei iš tolo. Jei ir gražins...PAVĖLUOTA. Vienintelė išeitis -sutrumpinti alėją;1.Nuo soboro iki maironio g. ją uždengti stogu ir bandyti išnuomti visą kokiam stambiam investuotojui 2. Nuo Maironio g iki Gertrūdos g. paversti teatrų ir muziejų alėją, visą padengti trinkelėmis ir leisti 100% statyti automobilius atvykusiems į teatrus, filharmoniją, muziejys..tada ten atvykę galės ir į tą 1-ą dalį užsukti perspektyvoje savivaldybę iškėlus jos pastate įrengti miesto muzijų, dar nugriovus šiferinius pastatus pastatyti gerą salę.... Visa kita su kioskeliais,suoleliais, atrakcionėliais, .....nu vaikų lygio svajonės. ŽMONES SU PINIGŲ PRITRAUKTI REIKIA XXI A MASALŲ!

west

west portretas
gal geriau tegul merijos oligarchai nieko nedaro, nes po to ''rekonstrukcijos'' ji is viso bus panasi i gudzios provincijos pijoku apslapinta gatvele.be kongreso rumu reiketu dar disneilendo,televizijos boksto 325 m aukscio,naujo merijos pastato nors 2000 darbo vietu,o prasciokams nauju kapiniu.
VISI KOMENTARAI 18

Galerijos

Daugiau straipsnių