- Rimas Kazlauskas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kai remontuojama gatvė, nepatogumai užklumpa ir gyventojus, ir vairuotojus. Tačiau netrūksta rūpesčių ir kelininkams: tenka iškęsti visokius orus, išklausyti piktų žmonių keiksmų, rankomis kilnoti paliktus ir trukdančius darbui automobilius.
Savivaldybė atsiprašo
"Kauno diena" sulaukia ne vieno skaitytojo nusiskundimų dėl remontuojamų gatvių keliamų nepatogumų, nešvaros. Dideliame mieste tai neišvengiama problema. Šiuo atveju daugelis gyrė savivaldybės sprendimą prie remontuojamų objektų statyti ženklus "Kauno tvarkosi, atsiprašome". Jais perspėjama, kad vyksta remonto darbai, parodoma, kad mieste vyksta pozityvios permainos ir kartu atsiprašoma dėl nepatogumų.
Pasak Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Viliaus Šiliausko, iš pradžių šie ženklai užkliūdavo ilgapirščiams ar vandalams. "Keleto ženklų, kai tik jie pasirodė miesto gatvėse tikrai pasigedome, tačiau džiaugiamės, kad žmonės tapo supratingi, ir dabar tokių atvejų nepasitaiko", – tvirtino V.Šiliauskas.
Nepatenkintų visuomet yra, tačiau per pastaruosius metus dauguma žmonių džiaugiasi mieste vykstančiais pokyčiais, o tai svarbiausia.
Jo teigimu, žmonės prie vairo pamatę ženklą atlaidžiau reaguoja į vykstančius kelio remonto darbus. "Vairuotojai dažniau nusišypso, tampa kantresni ir supranta, kad viskas daroma dėl paprasto tikslo – kad Kaunas taptų gražesnis, švaresnis ir tvarkingesnis. Grįžę namo taip pat dažniau pasidomi apie Kaune vykstančius pokyčius", – mano V.Šiliauskas.
Savivaldybės atstovas neneigė, kad vis dėlto netrūksta ir besipiktinančių ar nekantrių vairuotojų. "Nepatenkintų visuomet yra, tačiau per pastaruosius metus dauguma žmonių džiaugiasi mieste vykstančiais pokyčiais, o tai svarbiausia", – sakė V.Šiliauskas.
Kelininkams baisūs nutrūktgalviai
Bendrovės "Kauno tiltai" Gatvių tiesimo aikštelės darbų vykdytojas Vitalijus Matiušonokas, vertindamas mūsų vairuotojų kultūrą, buvo labiau skeptiškas. "Teko darbuotis Švedijoje, todėl galiu sakyti, kad mums dar reikia gerokai pasistengti, kol pasieksime europietišką vairavimo kultūrą. Ten kelininkui žengus bent žingsnį į važiuojamąją dalį visi tuoj sustoja. Visur jaučiama pagarba dirbančiam žmogui", – pastebi jis.
V.Matiušonokas prisimena, kad dirbant ant neseniai rekonstruoto Varnių tilto viena didesnių problemų buvo nepaisantys greičio apribojimo vairuotojai. "Jie keldavo labai didelį pavojų darbininkams", – sakė darbų vykdytojas.
Jis pastebėjo, kad daug vairuotojų nepaiso apie kelio susiaurėjimą perspėjančio ženklo. "Nuolat yra daug gudraujančių, kurie nestoja į eilę, o važiuoja iki pat užtvarų ir mėgina įlįsti, tuo tik labiau komplikuodami eismą", – sakė V.Matiušonokas.
Amžina problema – parkavimas
Dar vienas kelininkų rūpestis – palikti kelkraščiuose automobiliai. Darbuotojai iš anksto pastato draudžiančius palikti mašinas ženklus, bet jų daug kas nepaiso.
Pasak bendrovės "Kauno tiltai" Juodų dangų remonto aikštelės darbų vykdytojo Arūno Boguševičiaus, pasitaiko, kad policija surašo šūsnį protokolų, o kitą dieną tie patys automobiliai vėl stovi. "Man suprantama problema, kai žmogus neturi kur palikti mašinos. Kiemai užgrūsti, todėl daug kas stato automobilius gatvėse. Nors darbuojamės dieną, kai daugelis būna išvykę į darbus, bet yra ir dirbančiųjų naktimis, kurie grįžta paryčiais, palieka automobilį, kur randa vietos, o į ženklus nė nežiūri", – pasakojo A.Boguševičius.
Atvykusi policija bando rasti šeimininkus, bet būna, kad savininkas studijuoja arba nedeklaravęs savo gyvenamosios vietos Kaune arba Vilniuje. "Ypač taip dažnai būna Vilniuje. Policija išsiaiškina, kad savininkas gyvena kur nors Šiaulių rajone, vadinasi, jis įsidarbino sostinėje, bet nedeklaravo gyvenamosios vietos. Kaip tada jį prisišaukti? Labai gyriau vieną žmogų, kuris palikęs remonto ruože automobilį ant jo prietaisų skydelio padėjo lapelį su telefono numeriu. Deja, tokie atvejai dar pavieniai", – apgailestavo kelininkas.
Jei ne vietoje palikta mašina trukdo kelininkų darbui, prižiūrint policijai ir filmuojant automobilis pakraunamas ant specialaus keltuvo ir nuvežamas keliasdešimt metrų toliau. "Būna, kad 6 ar 8 vyrai mėginame rankomis kilstelėti automobilį ir atlaisvinti vietą saviems darbams", – skėstelėjo rankomis A.Boguševičius.
Geriausias ginklas – mandagumas
A.Boguševičius teigė, kad visada laikosi taisyklės išlikti mandagiam. "Kai ateina surastas trukdančio darbus automobilio savininkas, jam gražiai paaiškinu, kad suprantu jo rūpestį rasti saugią vietą mašinai, bet reikia suprasti ir mus", – sakė darbų vykdytojas.
Jis mandagumo moko ir kolegas, kuriems tenka reguliuoti abiejų krypčių eismą, kai vieną juostą reikia laikinai uždaryti. "Tada sakau: piktus vairuotojus "užmuškite" mandagumu. Kai į piktas replikas, keiksmus atsakai mandagumu, dažniausiai žmogui nuslūgsta neigiamos emocijos, kitu atveju tik paaštrintume konfliktą", – dalijosi patirtimi A.Boguševičius.
Kai kurie vairuotojai klausia, kodėl kelininkai sukelia spūstis dienomis, o ne dirba naktimis. A.Boguševičius tikino, kad kelininkai tam neprieštarauja, bet tai ne visada įmanoma. "Naktimis remontavome Kauno prospektus, bet ten neparkuojamos mašinos. Miegamuosiuose rajonuose tektų ieškoti ir žadinti gausybę žmonių. Juk jei tokią problemą turime dienomis, galima tik įsivaizduoti, kas būtų naktimis", – dėstė A. Boguševičius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Apie priedangas Kaune: tai neteisinga prieš žmones, kurie negali renovuotis namų4
Kaunas nusprendė daugiabučiuose įrengti priedangas. Nors tai nėra privaloma ir gyventojai patys galės spręsti, ar nori savo name turėti priedangą, kurios įrengimą finansuotų savivaldybė, ar ne. Tačiau siekis, kad visi daugiabučiai Kaune turėtų ...
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė76
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Kaune pagerbtas „Ąžuoliuko“ įkūrėjo atminimas8
Trečiadienį Kaune atidengta atminimo lenta, skirta choro dirigento profesoriaus Hermano Perelšteino, berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ įkūrėjui. Pernai buvo minimos 100-osios H. Perelšteino gimimo metinės. ...
-
Archyvas: nuo istorinės statistikos iki tautos nuomonių1
Atvirame Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyve (LiDA) saugomi įvairūs šių sričių duomenys, o interneto puslapyje galima rasti apklausų duomenų, statistikos, žiniasklaidos turinio analizių, parlamento debatų, partijų ...
-
Kaunas – upių miestas: kokios pramogos laukia?13
Marių ir upių apsuptyje įsikūręs Kaunas šį laivybos sezoną ne tik siūlo paplaukioti laiveliais, bet ir kitokiomis veiklomis pajausti vandens teikiamus laisvalaikio malonumus. ...
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?35
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste4
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms14
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų74
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose33
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...