Keleiviai kentė karštį, nes vairuotojas nemokėjo įjungti kondicionieriaus?

Pastarosiomis dienomis jau tapo įprasta, kad termometro stulpelis pasiekia 30 laipsnių ribą. Vieniems kauniečiams tai – išsvajotas malonumas, kitiems – nepakeliama kančia. Tačiau jau kuris laikas netyla kalbos apie situaciją viešajame transporte – ne visi vairuotojai sutinka įjungti kondicionierius, todėl neretai kelionė autobusu ar troleibusu tampa pragaru.

Autobusuose situacija nepavydėtina

Portalą kauno.diena.lt pasiekė skaitytojo skundas dėl nemalonios patirties važiuojant Kauno viešuoju transportu. Vyras šeštadienį popiet važiavo 31A mažos talpos autobusu, kuriame, pasak skaitytojo, karštis buvo nežmoniškas. „Autobuse buvo karšta ir tvanku. Langai neatsidarantys, liukas yra, bet jis buvo uždarytas“, – dėstė vyras.

Pasak kauniečio, paklaustas, kodėl neįjungia kondicionieriaus, vairuotojas atsakė, kad „dirba ne savo autobuse, todėl nežino, kaip įjungti kondicionavimo sistemą“. Atsiųstame laiške skaitytojas paminėjo ir dar vieną vairuotojo repliką, esą autobusų parke yra daug autobusų modelių, todėl neįmanoma išmokti naudotis visomis juose įmontuotomis sistemomis.

„Paskui paklausė, ar mano bute yra kondicionierius, ir ar jis veikia. Prie ko čia tai? Kokį ryšį turi karštis autobuse su tuo, ar yra kondicionierius keleivio bute? Galiausiai pasakė, kad anksčiau nebuvo jokių kondicionierių ir visiems buvo gerai. Į tai labai gerai replikavo vienas keleivis, kad anksčiau ir pravažiavimas kainavo keturias kapeikas“, – kritikos strėles dėl abejingo vairuotojo elgesio leido skaitytojas.

Kondicionieriai – ne visuose autobusuose

Portalui kauno.diena.lt susisiekus su bendrovės „Kauno autobusai“ viešųjų ryšių specialiste Patricija Elžbieta Zarankaite buvo paaiškinta, kad vairuotojai yra įpareigoti įjungti kondicionavimo sistemas visuose autobusuose, kuriuose jos yra įrengtos.

„Jeigu pasitaiko atvejų, kai vairuotojas negali įjungti kondicionieriaus arba jis yra sugedęs, mūsų įmonė stengiasi, kad tokios transporto priemonės į gatves neišvažiuotų, siekiama tuos gedimus iškart šalinti, kad keleiviams netektų keliauti karštyje“, – susiklosčiusią situaciją komentavo specialistė.

P.E.Zarankaitė dėstė, kad ne visuose autobusuose yra įrengtos kondicionavimo sistemos. Šiuo metu iš 256 parke esančių ir eksploatuojamų autobusų su veikiančia kondicionavimo sistema yra apie pusė. Iš visų, ilgąjį savaitgalį patikrintų autobusų, gedimai nustatyti ketvirtadalyje. Ypač didžiųjų karščių metu kondicionieriai autobusuose itin dažnai genda, todėl tai reikalauja nuolatinio autobusų tikrinimo ir taisymo. 

Vieniems per šalta, kitiems per karšta. Vairuotojai pasakoja, kad pasitaiko atvejų, kai yra prašoma išjungti kondicionierius – ypač tai pasitaiko vyresnio amžiaus žmonių tarpe.

„Galima teigti, kad per dieną sugenda maždaug 4-5 autobusai, kuriuose yra kondicionieriai – juose arba pasitaiko kokių nors trukdžių, arba baigiasi freonas. Mūsų darbuotojai stengiasi iškart sutvarkyti ir pripildyti kondicionavimo sistemas – šiam tikslui turime nusipirkę stotelę, kurioje iškart pildomi kondicionieriai“, – aiškino specialistė.

Pataria langinių nedarinėti

Paklausus, kaip sprendžiama skaitytojos minėta situacija dėl tokio vairuotojo elgesio, bendrovės „Kauno autobusai“ atstovė sakė, kad kiekvienas atvejis – skirtingas.

„Paprastai tokiais atvejais, kai gauname tokį nusiskundimą, stengiamės su vairuotoju kalbėtis individualiai – dar kartą priminti taisykles. Jie turi atsakyti už keleivių saugumą ir mandagiai bendrauti su žmonėmis. Į tokias situacijas nežiūrime pro pirštus. Vairuotojai, vykdydami nurodytą maršrutą yra už jį atsakingi ir privalo žinoti, kaip viskas veikia. Nusiskundimui pasikartojus, vairuotojai įspėjami raštu“, – situaciją komentavo moteris. Atstovė teigė, kad lieka tik atsiprašyti už tokią nemalonią situaciją ir tikėtis, kad tokių atvejų nebepasitaikys.

„Norime atkreipti keleivių dėmesį į kokybiškam kondicionavimui reikalingas sąlygas. Esant didesnei nei 30 laipsnių temperatūrai kondicionavimo sistemos paveikumas yra mažesnis ne tik dėl kas kelias minutes atsidarančių durų, bet ir dėl atidarytų langinių. Rekomenduojame transporte veikiant kondicionavimo sistemai nedarinėti langinių ar stoglangių, o pamačius juos atidarytus – uždaryti“, – patarimus dalijo bendrovės „Kauno autobusai“ viešųjų ryšių specialistė.

P.E.Zarankaitės teigimu, ne visuomet keleivių nuomonės dėl temperatūros viešajame transporte sutampa.

„Vieniems per šalta, kitiems per karšta. Vairuotojai pasakoja, kad pasitaiko atvejų, kai yra prašoma išjungti kondicionierius – ypač tai pasitaiko vyresnio amžiaus žmonių tarpe“, – požiūrių įvairovę apibendrino specialistė.

Šių metų rugsėjo mėnesį į miesto gatves išriedės 30 pilnai kondicionuojamų, naujų, mažos talpos autobusų, o iki metų pabaigos keleivius pradės vežti 85 nauji, aukščiausius kokybės standartus atitinkantys, pilnai kondicionuojami troleibusai. Ateinančiais metais transporto parką papildys ir 100 naujų, hibridinių autobusų.


Šiame straipsnyje: karštiskarštis viešajame transportekarštis autobuseKauno autobusaikondicionieriusskaitytojo naujiena

NAUJAUSI KOMENTARAI

Na

Na  portretas
Kas kam neaišku su tuo "nemokėjo įjungti kondicionieriaus" - na tiesiog "vieša paslaptis" kodėl "nemokėjo". :D

taigi

taigi portretas
Primena gyvulių ūkį, ar ne?

Kaunas

Kaunas portretas
Pusė miesto išknaisiota, užtvertos gatvės, tvankuma viešajame transporte ir t.t. Gal pagarsinkime užsienyje "gerąją naujieną", gal tada savivaldybės ponaičiai kažką pajudins...
VISI KOMENTARAI 37

Galerijos

Daugiau straipsnių