- Jurgita Šakienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kauno regionas vis labiau masina logistikos bendroves. Čia kuriasi vis daugiau logistikos centrų, suplaukia ir yra apdorojami vis didesni krovinių srautai.
Gavo naujų impulsų
"Pastarąjį dešimtmetį Kaunas logistikos prasme įgavo naujų impulsų ir matome, kad vystosi tikrai sparčiai. Pirmiausia dėl savo patogios geografinės padėties Kauno regionas yra patrauklus vietinėje rinkoje veikiančioms ir prekes paskirstančioms įmonėms kaip centrinė šalies dalis, įsikūrusi tarp svarbiausių logistikos prasme Vilniaus ir Klaipėdos miestų", – teigė Lietuvos logistikos asociacijos vadovas Antanas Šimelis.
Iki šiol stipriausiais logistikos taškais Lietuvoje ilgai buvo Vilnius ir Klaipėda, tačiau pastaruoju metu Kaunas jiems jau nebenusileidžia ir vis labiau stiprėja.
A.Šimelis teigė, kad dirbantieji kelių transporto, sandėliavimo, siuntų pristatymo versle jaučia milžinišką konkurenciją. "Lietuviams tenka suremti pečius ne tik su čia veikiančiais pasauliniais logistikos lyderiais, bet ir kaimyninėmis šalimis, nes logistika neturi sienų. Kita vertus, tai kaip tik suteikia naujų galimybių, nes vystosi technologijos, infrastruktūra, pasaulis nestovi vietoje ir atsiranda naujų nišų, kurias gali išnaudoti ir lietuviai", – teigė A.Šimelis, vadovaujantis Vilniuje įsikūrusiai bendrovei "Ad Rem Transport".
Jis spėjo, kad galbūt gebėjimas išlaviruoti globalioje logistikos rinkoje ir gelbsti Lietuvos vežėjus. "Esame lankstūs, sugebame greitai persiorientuoti ir prisitaikyti prie naujų realijų, o tai klientai labai vertina", – pastebėjo A.Šimelis.
Anot jo, kuo daugiau Lietuva turės alternatyvių variantų, tuo tvaresnis bus logistikos sektorius ir tuo didesnį teigiamą poveikį tai darys Lietuvos ekonomikai, nes čia bus patraukliau kurtis ir dirbti gamybos, pramonės įmonėms, veiklos atras ir aptarnaujantis paslaugų sektorius.
Gali konkuruoti kaina
Rinkdamiesi, kur įsikurti, "Solotransos", "Talgos" ir nemažai kitų Kauno regione esančių logistikos bendrovių vadovai ilgai nesvarstė.
"Kauno regiono pranašumas buvo be konkurencijos. Rinkomės būtent Jonavą, nes ji šalia didmiesčių. Į Klaipėdą – toks pats atstumas kaip iš Kauno, į Vilnių irgi. O tarptautinio pervežimo klientams visa Lietuva yra vienas taškas", – skaičiavo atstumus jau penkiolika metų sėkmingai dirbančios "Talgos" generalinis direktorius Marius Giedraitis.
Kaune susikerta pagrindiniai tarptautiniai greitkeliai – "Via Baltica" ir automagistralė Klaipėda–Vilnius–Minskas, taip pat kelias, vedantis į Sankt Peterburgą. Jonava turi gerą susisiekimą, nes Kaunas nuo jos – vos už 20 km.
"Įsikūrus prie tokios sankryžos yra labai patogu aptarnauti tranzitinį krovinių srautą", – pasakojo Kauno vežėjų klubo vadovas ir Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" prezidiumo narys Artūras Rutkauskas, vadovaujantis ir bendrovei "Solotransa".
Jonavos ir likusio Kauno regiono didžiulis pranašumas yra ir tas, kad šalia yra intermodalinis terminalas bei VIII ir IX transporto koridoriai, kurie jungia Vakarus su Rytais ir Pietvakarius su Šiaurės šalimis sankirtos.
Kauno regiono logistikos bendrovės ateityje turės naudos ir iš Nemuno, kuriuo, kaip tikimasi, bus pradėta krovininė laivyba vandens keliu iki Klaipėdos. Marvelės krovinių prieplaukos projektas jau gerokai pasistūmėjęs į priekį.
"Solotransos" ir "Talgos" vadovai pasakojo, kad dar vienas svarbių argumentų verslą vykdyti Kauno regione yra didesnė galimybė lengviau rasti reikiamų darbuotojų.
"Esame įsikūrę regione, todėl turime galimybę paslaugas atlikti pigiau, o kokybė – aukščiausia", – sakė M.Giedraitis.
Investuoja į programinę įrangą
Apie pusšimtį darbuotojų turinčios "Talgos" veikla – muitinės tarpininkų paslaugų teikimas, sandėliavimas ir papildomos paslaugos, tokios kaip markiravimas, paletizavimas, persvėrimas, perpakavimas ir kita.
"Krovinių perkrovimo paslaugos sukuria papildomą pridėtinę vertę, kartu sukuriamos ir naujos darbo vietos", – kalbėjo M.Giedraitis.
Jis pasakojo, kad nors jo vadovaujamos bendrovės sandėliai įrengti pagal naujausius technikos reikalavimus, labai gerai veikia sandėlių valdymo programa, tačiau vis tiek yra darbų, kuriems reikia darbo rankų, pavyzdžiui, kroviniams perpakuoti.
"Bendradarbiaujame su daugybe kompanijų, kurios prekiauja elektroninėse parduotuvėse. 30 proc. mūsų darbo sudaro tokių krovinių paruošimas galutiniam vartotojui. Perpakuojame, sudedame instrukcijas. Tarp savo klientų neturime tik kelių stambiųjų prekybos centrų tinklų", – pasakojo M.Giedraitis.
Sandėlio valdymo programos yra sujungtos su mūsų ir klientų buhalterinėmis sistemomis. "Kasdien, pavyzdžiui, buitinės technikos prekės į mūsų sandėlius atvažiuoja iš tiekėjų ir išvažiuoja į didžiuosius prekybos centrus arba išvežiojamos pirkėjams tiesiai į namus. Mums labai patogu, nes sandėlio programa tiksliai nurodo, kur guli reikiama pakrauti prekė. Klientas, tiesiogiai prisijungęs prie sistemos, mato, kiek ir kokių jo prekių likę sandėlyje", – kalbėjo M.Giedraitis.
Lietuvoje, sakoma, labai gerai veikia stambios krovos logistika. Tačiau dėl modernios sandėlio valdymo sistemos "Talgai" nekilo didelių rūpesčių nusprendus priimti ir daug smulkių vienetų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos oro uostai pristatė, kaip augs Kauno oro uosto pajėgumai
Kauno oro uostui ilgalaikiame Lietuvos oro uostų tinklo plėtros plane (angl. master plan) iki 2052 metų numatytas svarbus vaidmuo. Oro uosto plėtra ir diegiamos inovacijos leis žengti svarbius žingsnius plėtojant konkurencingą Lietuvos oro uostų model...
-
„Megoje“ perki – „Dyson“ prizus kasdien laimi!2
Prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ skelbia, kad dabar – pats metas stiliaus ir interjero pokyčiams. Naujos pavasario kolekcijos jau atvyko! O su jomis ir išskirtinis žaidimas, kuriame kiekvieną dieną galima laimėti inovatyviu...
-
Parodė atnaujintą Kauno rotušę: liko tik baigiamieji darbai14
Kauno miesto muziejus pravėrė virtualias duris į atnaujintą Rotušės pastatą. Po kapitalinio remonto matyti blizgančios erdvės. Skelbiama, kada Rotušė vėl bus atvira lankytojams. ...
-
Naujieji Lietuvos zoologijos sodo gyventojai – broliai zebrai4
Vos prieš mėnesį laiko iš Čekijos į Kauną atvežti du broliai zebrai. Praėjus karantino laikotarpiui dryžuočiai pagaliau pasirodė lankytojams. Tiesa, gyvūnai – baikštoki, dar tik pratinasi prie aplinkos. ...
-
Surengė piketą prieš karjerą Pakarklės miške: beldėsi į tarybos narių sąžinę11
Pakaunės gyventojai nepraranda vilties, kad Pakarklės miške nebus leista kasti žvyro karjero ir bus išsaugotas didelis miško plotas. Vietiniai gyventojai surengė piketą po rajono savivaldybės langais ir pabandė tokiu būdu prisibels...
-
VST stiprina į hibridines grėsmes galintį reaguoti savo elitinį padalinį ORKA11
Viešojo saugumo tarnyba (VST) stiprina ir ketina plėsti savo elitinį padalinį „Operatyvaus reagavimo kontratakos komandą“ (ORKA), galintį reaguoti į hibridines grėsmes. VST vykdo jaunuolių atrankas į šį padalinį. ...
-
Robotikos čempionate varžytis su rusais atsisakiusiems kauniečiams – miesto apdovanojimai29
Kauno jėzuitų gimnazijos robotikos komanda „LitBot“, pademonstravusi vertybinį požiūrį Italijoje vykusiame „FIRST Tech Challenge“ Europos čempionate ir atsisakiusi varžytis su rusais, sulaukė savo gimtojo miesto įvertinimo. Ka...
-
Sklaido mitą apie teisines bėdas netinkamai suteikus pirmąją pagalbą: nepamatuota baimė4
Gegužės 1-ąją Kauno Santakoje vyks įmonių ir organizacijų pirmosios pagalbos žaidynės „Palaikau pulsą“. Pirmąkart pristatomas renginys padės tobulinti gyvybės gelbėjimo įgūdžius. Greitosios medicinos pagalbos (GMP) tarnybos direkto...
-
Jautrūs sugrįžimai: net pralaimėjimas gali būti saldus
Artėjantis XII tarptautinis Balio Dvariono jaunųjų pianistų ir smuikininkų konkursas džiugina sugrįžimais – vienaip ar kitaip konkurse šiemet dalyvaus, jį stebės, vertins gerokai išaugę buvę dalyviai ir laureatai, mokytojai, ilg...
-
Į Kauną atkeliavo ženklas, primenantis apie artėjančius rinkimus26
Kauno viešojoje erdvėje atsirado didelis grotažyme pažymėtas ženklas „Aš Balsuosiu“. Šis akcentas skirtas ne tik priminti, kad šiemet gyventojai turės dalyvauti net trejuose rinkimuose, bet taip pat juose ir atlikt...