Kauno regionas matuojasi logistikos karūną

Kauno regionas vis labiau masina logistikos bendroves. Čia kuriasi vis daugiau logistikos centrų, suplaukia ir yra apdorojami vis didesni krovinių srautai.

Gavo naujų impulsų

"Pastarąjį dešimtmetį Kaunas logistikos prasme įgavo naujų impulsų ir matome, kad vystosi tikrai sparčiai. Pirmiausia dėl savo patogios geografinės padėties Kauno regionas yra patrauklus vietinėje rinkoje veikiančioms ir prekes paskirstančioms įmonėms kaip centrinė šalies dalis, įsikūrusi tarp svarbiausių logistikos prasme Vilniaus ir Klaipėdos miestų", – teigė Lietuvos logistikos asociacijos vadovas Antanas Šimelis.

Iki šiol stipriausiais logistikos taškais Lietuvoje ilgai buvo Vilnius ir Klaipėda, tačiau pastaruoju metu Kaunas jiems jau nebenusileidžia ir vis labiau stiprėja.

A.Šimelis teigė, kad dirbantieji kelių transporto, sandėliavimo, siuntų pristatymo versle jaučia milžinišką konkurenciją. "Lietuviams tenka suremti pečius ne tik su čia veikiančiais pasauliniais logistikos lyderiais, bet ir kaimyninėmis šalimis, nes logistika neturi sienų. Kita vertus, tai kaip tik suteikia naujų galimybių, nes vystosi technologijos, infrastruktūra, pasaulis nestovi vietoje ir atsiranda naujų nišų, kurias gali išnaudoti ir lietuviai", – teigė A.Šimelis, vadovaujantis Vilniuje įsikūrusiai bendrovei "Ad Rem Transport".

Jis spėjo, kad galbūt gebėjimas išlaviruoti globalioje logistikos rinkoje ir gelbsti Lietuvos vežėjus. "Esame lankstūs, sugebame greitai persiorientuoti ir prisitaikyti prie naujų realijų, o tai klientai labai vertina", – pastebėjo A.Šimelis.

Anot jo, kuo daugiau Lietuva turės alternatyvių variantų, tuo tvaresnis bus logistikos sektorius ir tuo didesnį teigiamą poveikį tai darys Lietuvos ekonomikai, nes čia bus patraukliau kurtis ir dirbti gamybos, pramonės įmonėms, veiklos atras ir aptarnaujantis paslaugų sektorius.

Gali konkuruoti kaina

Rinkdamiesi, kur įsikurti, "Solotransos", "Talgos" ir nemažai kitų Kauno regione esančių logistikos bendrovių vadovai ilgai nesvarstė.

"Kauno regiono pranašumas buvo be konkurencijos. Rinkomės būtent Jonavą, nes ji šalia didmiesčių. Į Klaipėdą – toks pats atstumas kaip iš Kauno, į Vilnių irgi. O tarptautinio pervežimo klientams visa Lietuva yra vienas taškas", – skaičiavo atstumus jau penkiolika metų sėkmingai dirbančios "Talgos" generalinis direktorius Marius Giedraitis.

Kaune susikerta pagrindiniai tarptautiniai greitkeliai – "Via Baltica" ir automagistralė Klaipėda–Vilnius–Minskas, taip pat kelias, vedantis į Sankt Peterburgą. Jonava turi gerą susisiekimą, nes Kaunas nuo jos – vos už 20 km.

"Įsikūrus prie tokios sankryžos yra labai patogu aptarnauti tranzitinį krovinių srautą", – pasakojo Kauno vežėjų klubo vadovas ir Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" prezidiumo narys Artūras Rutkauskas, vadovaujantis ir bendrovei "Solotransa".

Jonavos ir likusio Kauno regiono didžiulis pranašumas yra ir tas, kad šalia yra intermodalinis terminalas bei VIII ir IX transporto koridoriai, kurie jungia Vakarus su Rytais ir Pietvakarius su Šiaurės šalimis sankirtos.

Kauno regiono logistikos bendrovės ateityje turės naudos ir iš Nemuno, kuriuo, kaip tikimasi, bus pradėta krovininė laivyba vandens keliu iki Klaipėdos. Marvelės krovinių prieplaukos projektas jau gerokai pasistūmėjęs į priekį.

"Solotransos" ir "Talgos" vadovai pasakojo, kad dar vienas svarbių argumentų verslą vykdyti Kauno regione yra didesnė galimybė lengviau rasti reikiamų darbuotojų.

"Esame įsikūrę regione, todėl turime galimybę paslaugas atlikti pigiau, o kokybė – aukščiausia", – sakė M.Giedraitis.

Investuoja į programinę įrangą

Apie pusšimtį darbuotojų turinčios "Talgos" veikla – muitinės tarpininkų paslaugų teikimas, sandėliavimas ir papildomos paslaugos, tokios kaip markiravimas, paletizavimas, persvėrimas, perpakavimas ir kita.

"Krovinių perkrovimo paslaugos sukuria papildomą pridėtinę vertę, kartu sukuriamos ir naujos darbo vietos", – kalbėjo M.Giedraitis.

Jis pasakojo, kad nors jo vadovaujamos bendrovės sandėliai įrengti pagal naujausius technikos reikalavimus, labai gerai veikia sandėlių valdymo programa, tačiau vis tiek yra darbų, kuriems reikia darbo rankų, pavyzdžiui, kroviniams perpakuoti.

"Bendradarbiaujame su daugybe kompanijų, kurios prekiauja elektroninėse parduotuvėse. 30 proc. mūsų darbo sudaro tokių krovinių paruošimas galutiniam vartotojui. Perpakuojame, sudedame instrukcijas. Tarp savo klientų neturime tik kelių stambiųjų prekybos centrų tinklų", – pasakojo M.Giedraitis.

Sandėlio valdymo programos yra sujungtos su mūsų ir klientų buhalterinėmis sistemomis. "Kasdien, pavyzdžiui, buitinės technikos prekės į mūsų sandėlius atvažiuoja iš tiekėjų ir išvažiuoja į didžiuosius prekybos centrus arba išvežiojamos pirkėjams tiesiai į namus. Mums labai patogu, nes sandėlio programa tiksliai nurodo, kur guli reikiama pakrauti prekė. Klientas, tiesiogiai prisijungęs prie sistemos, mato, kiek ir kokių jo prekių likę sandėlyje", – kalbėjo M.Giedraitis.

Lietuvoje, sakoma, labai gerai veikia stambios krovos logistika. Tačiau dėl modernios sandėlio valdymo sistemos "Talgai" nekilo didelių rūpesčių nusprendus priimti ir daug smulkių vienetų.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Tai jau pribrendo

Tai jau pribrendo portretas
reikalas is Vilniaus perkelti sostine i Kauna,nes geo padetis l.patogi,be to,tame uzkampyje ir anksciau dominavo lenkai,o Kaunas buvo ir yra lietuviskas miestas.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių