- Edita Radzevičiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Neliks: iš Savanorių prospekto į Statybininkų gatvę nebus galima daryti kairiojo posūkio.
-
Saugumas: Partizanų ir Dubingių gatvių sankryža taps iškili ir taip privers vairuotojus pristabdyti.
-
Patikrinta: Kovo 11-osios gatvėje išmaniosios perėjos pasiteisino, todėl tokios pat bus įrengtos ir Taikos prospekte.
Eismo saugumo komisija pritarė, kad dalyje Kauno gatvių būtų įdiegtos įvairios saugumo priemonės. Planuojama įrengti daugiau išmaniųjų perėjų ir iškiliųjų sankryžų.
Gyventojų skundai
Kauno gyventojai kreipėsi į Eismo saugumo komisiją ir atskleidė problemines miesto gatves. Žmonės skundėsi per dideliais automobilių srautais, sunkiasvorio transporto eismu, nesaugiomis perėjomis ar automobilių statymo problemomis. Eismo specialistai sutiko, kad kai kurios vietos gali sukelti vietos gyventojų konfliktų dėl pastatytų automobilių, tačiau ne visiems skundams pritarta.
Vienas tokių gyventojų prašymų buvo Marių gatvėje riboti greitį iki 40 km/val. Kauniečių nuomone, dabar šia gatve važiuoja labai daug automobilių, todėl didesnis greitis kelia pavojų. Vis dėlto specialistai nepriėmė tokio siūlymo, nes šiuo metu vyksta dalies Ateities plento rekonstrukcija, todėl automobilių srautai nukreipiami į kitas gatves, tarp jų ir į Marių gatvę. Kai ši judri miesto arterija bus sutvarkyta, kelininkai persikels į pačią Marių gatvę, todėl šiuo momentu nėra tikslinga koreguoti greičio.
Eismo pakeitimai įsigalios artimiausiu metu, todėl vairuotojams patariama stebėti kelio ženklus ir ženklinimą.
Žaliakalnio seniūnija prašė, kad Balnininkų gatvėje būtų vienpusis eismas, tačiau komisija ir šiam siūlymui nepritarė. Eismo specialistai patikino, kad bus svarstomas viso rajonėlio eismas, todėl gatvės, kurios išsidėsčiusios aplink Aušros gatvę, ateityje ir taip gali būti pertvarkytos į vienkrypčio eismo gatves. Taip būtų lengviau organizuoti eismą, nes šios gatvelės yra labai siauros ir sukelia automobilių statymo problemų.
Šilainių gyventojai atkreipė dėmesį, kad Rasytės gatvėje vis dar leidžiama važiuoti 50 km/val. greičiu, tačiau šalia yra labai daug gyvenamųjų namų, netoli įsikūrusi ir mokykla, todėl toks greitis per didelis. Gyventojai tikėjosi, kad šioje Šilainių vietoje greitis bus sumažintas iki 40 km/val., tačiau Eismo saugumo komisija nutarė Rasytės gatvėje greitį riboti iki 30 km/val.
"Čia turi būti ženklas "Zona 30 km/val.", nes kitose tokio pobūdžio gatvelėse jau seniau yra įrengti tokie ženklai. Be to, Kelių tyrimų institutas nerekomenduoja greičio mažinti iki 40 km/val., nes vairuotojai tokių pakeitimų nepastebi, todėl geriau apriboti greitį iki 30 km/val.", – aiškino Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Išmaniosios perėjos
Dar vienas kauniečių prašymas – judriame Taikos prospekte įrengti reguliuojamas pėsčiųjų perėjas. Anot vietos gyventojų, atkarpoje nuo Taikos prospekto ir Kovo 11-osios gatvės žiedinės sankryžos iki Pramonės prospekto žiedo yra trys nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos, kuriomis vaikšto daug žmonių, todėl nėra saugu, kai atskrieja automobiliai. Tačiau eismo specialistai pasiūlė kitą išeitį, kaip pagerinti pėsčiųjų saugumą.
"Šioje vietoje juodos dėmės neturime. Siūlyčiau netraukti šios Taikos prospekto atkarpos į prioritetines vietas, kur reikėtų įrengti šviesoforus, nes dabar rengiame ten, kur yra šešios eismo juostos. Ties "Trimis berželiais" yra keturios eismo juostos, atskirtos žalia veja, todėl tokioje vietoje tikrai nėra būtina įrengti reguliuojamų perėjų. Geriau čia įrengti tris išmaniąsias pėsčiųjų perėjas", – komentavo P.Keras.
Tokios perėjos įrengtos visoje Kovo 11-osios gatvėje. Anot Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo, šioje vietoje išmaniosios perėjos ypač pasiteisino, jas įrengus, Kovo 11-osios gatvėje dingo juodosios dėmės.
Dar vienoje Dainavos vietoje laukia naujovė. Piliečiai norėjo, kad dalyje Partizanų gatvės būtų sumažintas leistinas greitis, nes šioje gatvėje yra didelė mokykla. Tačiau Eismo saugumo komisija pasiūlė Partizanų ir Dubingių gatvių susikirtimo įrengti iškiliąją sankryžą. Tokio pat tipo sankryža jau seniau įrengta Miško gatvėje.
Anot komisijos narių, šioje sankryžoje vairuotojai dažnai pasimeta, nes ji nėra visai taisyklingos formos. Pati sankryža yra didelė, todėl vairuotojai ne visada žino, kieno pirmumas. Iškili sankryža privers vairuotojus pristabdyti ir taip išvengti avarijų. Be to, Partizanų gatvės pėsčiųjų perėjos taip pat bus saugesnės.
"Šioje gatvėje asfaltas buvo paklotas karšto regeneravimo būdu, panaudojus "Remix" mašiną. Dabar čia tvarkomi šaligatviai, juos baigsime tvarkyti dar šiais metais. Taip pat įrengsime ir iškiliąją sankryžą bei perėjas", – sakė Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
Naikinami kairieji posūkiai
Vairuotojai turi stebėti eismo tvarką ir Šilainiuose. Komisija pritarė pakeisti horizontalųjį kelio ženklinimą Baltų ir Prūsų gatvių sankryžoje. Kitaip subraižius eismo juostas, sankryža taps taisyklingos žiedo formos, tad pirmumas bus teikiamas tiems vairuotojams, kurie jau važiuoja žiedine sankryža.
Aiškesnės eismo juostos atsiras Jurbarko ir Panerių gatvių žiedinėje sankryžoje. Anot specialistų, šis Vilijampolės žiedas taip pat bus aiškesnis vairuotojams, nes, įvažiavus į konkrečią eismo juostą, bus aišku, kur ji nuveda. Specialistai ragina vairuotojus būti atidžius ir nevažiuoti taip, kaip buvo įpratę. Reikia stebėti kelio ženklus ir ženklinimą, nes pakeitimai vyks artimiausiu metu.
Vairuotojams reikės atkreipti dėmesį ir į pasikeitusią eismo tvarką Raudondvario plente. Eismo saugumo komisija pritarė, kad atkarpoje nuo vakarinio aplinkkelio iki sankryžos ties parduotuve "Moki veži" nebebus galima sukti į kairę. Toks sprendimas priimtas dėl to, kad piko metu sukantieji į kairę sudaro ne tik spūsčių, bet ir avarinių situacijų, todėl norint apsisukti teks važiuoti šiek tiek toliau.
Kairiojo posūkio neliks ir Savanorių prospekte. Atvykstant nuo centro, nebus galima sukti į Statybininkų gatvę. Tačiau važiuojant iš šios gatvės sukti į Savanorių prospektą bus leidžiama. Toks pakeitimas priimtas todėl, kad ties šia sankryža yra pėsčiųjų šviesoforas. Nuo centro atvykę vairuotojai dažnai nežino, ar kiti eismo dalyviai sustojo praleisti pėsčiųjų, ar ketina sukti į kairę ir patekti į Statybininkų gatvę, dėl to kildavo avarijų.
Pakeitimai įsigalios artimiausiu metu, tad jei nuo centro važiuojantys vairuotojai norės pasiekti greitojo maisto restoraną "McDonalds" ar čia įsikūrusią degalinę, jiems teks pavažiuoti toliau, beveik iki Kalniečių poliklinikos ir apsisukti, nes čia paliktas kairysis posūkis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?28
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste1
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms7
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų51
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose29
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa37
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...
-
Karjerų kasimas Pakarklės miške: bendruomenė žada kovoti toliau6
Ne vienerius metus trukusi bendruomenės kova su valdžios institucijomis dėl Pakarklės miško išsaugojimo, kad ten nebūtų kasami žvyro karjerai, baigėsi. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) pripažino, kad miške kasinėti nieko negalim...
-
Senoji Kauno ledo arena taps daugiafunkciu sporto centru15
Beveik pusę amžiaus skaičiuojanti, ne vienam aukšto lygio sportininkui pagrindus paklojusi Kauno ledo arena ruošiasi transformacijai. Iki šiol čia plušėję čiuožėjai ir kitų žiemos sporto šakų atstovai dar š...
-
Kauno rajono socialinių paslaugų centre pamatiniai dalykai nesikeičia
Kauno rajono socialinių paslaugų centras švenčia 17-ąjį gimtadienį. ...