Kauno automobilių turgus maitina ne tik pardavėjus

  • Teksto dydis:

Išgirdę žodžių junginį "automobilių turgus" dauguma galvoja labai paprastai – tai didžiulė transporto priemonių stovėjimo aikštelė, kurioje prie automobilio padėtas lapelis su informacija, kiek jis kainuoja. Visi čia parduodami automobiliai ir jų pardavėjai yra tik lengviausiai matoma visos prekybos naudotais automobiliais verslo dalis.

Pluša visi

Užsienio šalyje automobilių pardavėjui iš Lietuvos pirmiausia reikia surasti tinkamą transporto priemonę. Neretas pardavėjas važiuoja į konkrečią užsienio šalį, kurioje apžiūri išsirinktus automobilius ir tuomet ieško Lietuvoje automobilvežių įmonės, kuri juos pargabentų į Lietuvą.

"Anksčiau dauguma pardavėjų patys parvažiuodavo išsirinktais automobiliais iš Vakarų Europos, tačiau ilgainiui nusistovėjo prekybos tvarka, kai, išsirinkęs ne vieną automobilį, pardavėjas jiems perka vietą automobilvežyje ir transporto priemonės saugiai juo pargabenamos į Lietuvą", – pasakojo Kauno automobilių turgų administruojančios bendrovės "Varanas" vadovas Valentinas Naujanis.

Jis pastebėjo, kad vis dar pasitaiko ir prekybininkų, kurie ryžtasi automobiliu parvažiuoti į Lietuvą patys. Tokie automobiliai neretai pasipuošia tarytum išskirtinę kokybę ženklinančiu užrašu – "grįžo sava eiga". Taip pardavėjai elgiasi labai retai, nes  kelionė reikalauja papildomo laiko, kurį kitas pardavėjas praleidžia bendraudamas su potencialiais pirkėjais.

V.Naujanis, automobilių prekybos verslą stebintis beveik ketvirtį amžiaus, atkreipė dėmesį, kad prekyba naudotais automobiliais yra tapusi šeimos verslu – vienas jos narys ieško automobilių ir važiuoja jų apžiūrėti į Vakarų Europą, kitas jau atgabentus į Lietuvą aprodo galimiems pirkėjams arba tvarko aptiktus trūkumus.

Darbų netrūksta

Žodžio "trūkumai" V.Naujanis siūlo neišsigąsti. "Dažnai automobilis, atkeliavęs iš Prancūzijos ar Italijos, būna nusėtas įvairiais buferio įbrėžimais ar nedideliais įlenkimais – tokia  pietiečių vairavimo kultūra. Tad automobilių prekiautojai, parsivežę automobilį į Lietuvą, stengiasi pašalinti įvairiausius pastebėtus trūkumus, kad pirkėjui būtų pateiktas kiek įmanoma tvarkingesnis automobilis", – sakė Kauno automobilių turgaus vadovas.

Jis kartu džiaugėsi, kad į Lietuvą vis rečiau užsuka automobiliai frankenšteinai – tokie, kai iš kelių automobilių bandoma suvirinti vieną padorų.

"Dabar parduoti ruošiamo automobilio remonto darbai apsiriboja važiuoklės remontu – įvairių gumelių keitimu, dujų išmetimo sistemos sutvarkymu ar įbrėžimų naikinimu. Sutvarkomi ir automobilių salonai. Todėl pardavėjai dabar itin dažnai nevengia, o neretai ir patys pasiūlo kartu su pirkėju dalyvauti atliekant automobilio techninę apžiūrą ar sutinka su galimybe sudaryti automobilio garantinę sutartį su turguje veikiančia bendrove "Autoguarant", – pasakojo pašnekovas.

Nereikia pamiršti ir užsienio šalių piliečių, kurie atvyksta į Lietuvą ieškoti automobilio, mūsų šalyje sumokamų pinigų. Į mūsų šalį jie užsuka dažnai ne vienai dienai, tad jiems reikia ieškoti vietos, kur apsistoti, kur pavalgyti.

Tokius pokyčius lėmė tai, kad automobilių pardavėjai suprato, kad, stengiantis priversti važiuoti automobilius, kurie Vakarų šalyse jau buvo pripažinti netinkamais važinėti viešaisiais keliais, yra ir per brangu, ir atima labai daug laiko, todėl jau ne vienus metus į Lietuvą keliauja techniškai tvarkingi automobiliai, kuriems reikia atlikti minimalius remonto darbus. Taip pardavėjui nereikia sukti galvos, kaip kokybiškai suremontuoti automobilį ir jį parduoti. Jis gali skirti laiko kitų automobilių paieškai ar bendrauti su klientais.

Ne tik automobiliai

Taigi jau dabar matome, kiek žmonių ir jų atstovaujamų verslo šakų prisideda parduodant vieną automobilį. Kadangi apie 60 proc. Kauno automobilių turguje parduodamų automobilių iškeliauja į užsienį, darbo turi ir mutinės bei draudimo bendrovės – šiose įstaigose įforminami visi automobiliui parduoti ir išvežti į kitą šalį reikalingi dokumentai. Mokesčiais papildomas ir šalies biudžetas bei kitų verslo įmonių kasos.

Iš Lietuvos automobiliai išvežami taip pat įvairiausiais būdais – automobilvežiais, specialiais traukinio vagonais, skirtais trasnporto priemonėms vežti.

"Nereikia pamiršti ir užsienio šalių piliečių, kurie atvyksta į Lietuvą ieškoti automobilio, mūsų šalyje sumokamų pinigų. Į mūsų šalį jie užsuka dažnai ne vienai dienai, tad jiems reikia ieškoti vietos, kur apsistoti, kur pavalgyti. Neretai čia atvykę automobilių pirkėjai apsiperka ne tik Kauno automobilių turguje, tačiau ir mieste esančiuose prekybos centruose, tad mūsų šaliai prekyba naudotais automobiliais yra itin svarbi sudėtinė ekonomikos dalis", – pasakojo V.Naujanis.

Jis taip pat teigė žinantis ne vieną automobilių pirkėją, kuris šiltuoju metų laiku, išsirinkęs automobilius ir sukrovęs į automobilvežį kelias dienas praleisdavo ir Lietuvos kurortuose.


Šiame straipsnyje: Kauno automobilių turgus

NAUJAUSI KOMENTARAI

na

na portretas
gerai maitina ir Palemono nuosavų namų savininkus. Geras biznis nei mokesčių nereik mokėti. Ir uždirba gerai aišku, kad ne minimumą. Daugiau atvažiuotų kai kurie čia pastoviai gyvena superka kiti išvažiuoja ir taip sukasi ratas.

aš portretas
Tik ką nusipirkau Kauno automobilių turguje idealiam stovyje - dviejuose servisuose "kratė", nieko nerado. ir nebrangiai

Darius

Darius portretas
Nejuokina tegul del auto lavonai seniau bent stengesi geriau masinas padaryti o dabar ant greicio pasiziuri turguje nei tarpu sugaudo o dazytojai tai net lempu neuzdengia ant ju daxu uzpurksta buna tai tik azijieciai ir gali kauno turguje pirkti.
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių