Kauno aerodromas praturtėjo modernia įranga

Atnaujintame S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome per metus leidžiasi ir kyla iki šimto orlaivių, o naujos meteorologinės įrangos teikiamais duomenimis naudojasi visi Šengeno erdvėje laisvai galintys pilotuoti orlaivį lakūnai.

Drauge su Lenkijos partneriais įgyvendinus tarptautinį projektą „Tarptautinio aviaturizmo inauguracija“, buvo atnaujinta skrydžių aptarnavimui būtina įranga. Skrydžių koordinavimo bokšte sumontuota koordinatoriui reikalinga kompiuterinė įranga, kuria įrašoma ir kaupiama radijo ryšio informacija, pranešė savivaldybė.

Nauja įranga naudojama perduoti informaciją praskrendantiems ar atskrendantiems lėktuvams. Čia taip pat analizuojama ir skrendančioms įguloms pateikiama meteorologinė informacija aerodromuose ir skrydžio maršrute.

Kaip skelbiama savivaldybės pranešime, įsigyta meteorologinė įranga leidžia tiksliai nustatyti vėjo kryptį, stiprumą, temperatūrą. Elektroniniu būdu ji fiksuoja matomumą bei vertikalų debesų aukštį. Įdiegta nuotolinio stebėjimo sistema gali indentifikuoti aerodrome vykstančius skrydžius, fiksuoti jų laiką ir aerodromo zonos ribų kirtimo laiką. Ši informacija pateikiama realiu laiku.

„Atnaujindami įrangą žengėme didelį žingsnį į priekį. Kompiuterizuotas skrydžių valdymas leidžia dirbti profesionaliau, tiksliau, teikti kokybiškesnes paslaugas. S.Dariaus ir S.Girėno aerodromu naudojasi ir kvalifikaciją tobulinantys lakūnai, ir verslo reikalais į Lietuvą atvykstantys žmonės, ir turistai, orlaiviais keliaujantys po visą šalį“, – teigia aerodromo direktorius Eugenijus Raubickas.

Kasmet rengiamas specialus turistinis oro maršrutas lenkų lakūnams ir atsakomasis maršrutas lietuviams. Juose dalyvauja apie 40–50 lėktuvų.

1915 metais Aleksote įkurtas aerodromas yra seniausias iš veikiančių Lietuvoje ir vienas seniausių Europoje. Čia kūrėsi Lietuvos karo, civilinė ir sporto aviacijos tradicijos. 1933 m. šiame aerodrome rinkosi tūkstančiai žmonių pasitikti lakūnų Stepono Dariaus ir Stasio Girėno pilotuojamo lėktuvo „Lituanica“.

Dabar aerodromas užima 193,6 ha plotą, kilimo-tūpimo tako ilgis – 1200 m, plotis – 50 m. Jame vyksta lakūnų treniruotės ir mokomieji skrydžiai, plėtojamas aviacinis ir verslo turizmas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

smagu

smagu portretas
kad Aleksoto aerodromas nesudeda ranku ir palaipsniui modernizuojamas. Dar butinai reikia perasfaltuoti pakilimo taka, irengti sraigtasparniu angara, ybarkyti teritorija
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių