Kauniečius troleibusai vežioja jau pusšimtį metų

Troleibusų priešaušriu Lietuvoje laikomas elektra varomo funikulieriaus atsiradimas tuometėje šalies sostinėje Kaune 1931 m. Pirmasis troleibusas į Kauno gatves išriedėjo prieš 50 metų – paskutinę 1965-ųjų dieną.

Pamena lyg stebuklą

"Daugelis iš mūsų atsimena pirmuosius naujus troleibusus: gelsvus, su raudonomis juostomis šonuose. Pamenu, kai su tėvais ėjome pasivažinėti pirmuoju troleibusu. Jo sulaukėme stotelėje prie katedros. Sustojo, įlipome, viduje buvo šviesu, šilta, jauku, o jis važiavo tyliai tyliai. Pamenu tą džiaugsmą. Daugelis tuomečių vaikų, jaunų žmonių tai atsimena lyg kokį tebuklą", – savo asmeniniais įspūdžiais apie pirmuosius miesto troleibusus šventiniame vakare Kauno valstybinėje filharmonijoje dalijosi bendrovės "Kauno autobusai" generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

"Kaunas – vienas iš nedaugelio pasaulio miestų, galintis pasidžiaugti ekologiška transporto priemone – troleibusais. Tokios neturi dauguma Vokietijos, Švedijos, kitų išsivysčiusių šalių miestų", – pradėdamas šventinį vakarą pasidžiaugė jo vedėjas Vilius Kaminskas.

Tinklas sparčiai plėtėsi

Kauno miesto troleibusų istorijoje reikšmingiausia data – 1965-ųjų gruodžio 31 d. Tą popietę į miesto gatves išriedėjo pirmasis troleibusas "Škoda TR-9". Pirmasis troleibusas maršrutu Panemunė–Senamiestis per kelias valandas pervežė daugiau kaip 4 tūkst. kauniečių. Šiandien miesto troleibusai per metus perveža daugiau nei 34 mln. keleivių.

Apie troleibusų linijos įrengimą Kauno mieste galvota dar Antrojo pasaulinio karo metais. 1941 m. planuota nutiesti troleibusų liniją maršrutu Rotušė–Aukštoji Panemunė, tačiau projektas nebuvo įgyvendintas.

Miestui augant,1963 m. tuometė Kauno miesto valdžia priėmė sprendimą pradėti troleibusų depo ir pirmosios kontaktinės linijos statybą. Kitais metais buvo įsteigta Troleibusų transporto direkcija, kuriai pavesta vykdyti troleibusų linijos statybą. 1965 m. pabaigoje įsteigta Kauno troleibusų valdyba, kuriai pavaldūs buvo ne tik troleibusai, bet ir funikulieriai. Pirmuoju jos direktoriumi tapo Algirdas Zagurskis, vadovavęs įmonei iki 1999 m.

Pirmaisiais darbo metais Kauno troleibusų valdyba eksploatavo aštuonis troleibusus ir 50 vietų depą. Vėliau troleibusų tinklas sparčiai plėtėsi. 1990 m. buvo trylika maršrutų, kuriuos aptarnavo 215 troleibusai, pervežę apie 102 mln. keleivių.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Daug žmonių

Daug žmonių portretas
Nepakvietė į šventę, Česlovo Norkaus, Janinos Valuskaitės ir dabar jau sujungus su autobusais viskas bus pamiršta, o gaila ...

Seni kledarai

Seni kledarai portretas
Kuo greičiau reikėtų nurašyti tuos troleibusus paliekant 42 Solaris tai miestas būtų švaresnis ir sumažėtų kamšiai Kauno mieste.Autobusu važiuoti vienas iš malonumų ir į ką žiūri valdžia leidžiant tokius troleibusus kledarus kaip Škodą į Kauno miesto gatves

gintaras1663

gintaras1663 portretas
Visa ta troleibusų nepriežiura yra tam kad paskatinti važiuoti ne troleibusais o autobusais, ir taip siekiama panaikinti troleibusus. Pvz Ryga nusipirko 125 naujus troleibusus Škoda/Solaris tinklas atnaujintas gan padoriai o Kaune tinklas yra nuo pastatymo laikų . O panaikinus troleibusus faktas tas kad bilietų kainos brangs nes troleibusu kilometro kaina yra 3 kart mažesnė už dujinio autobuso ir 5 kart už dyzelinio autobuso. Gi elektros į kibirus neprisikasi, darė viena priežastis troleibusus naikinti.
VISI KOMENTARAI 9

Galerijos

Daugiau straipsnių