Kauniečiai baksnoja į paliktą broką

Judrioje Petrašiūnų gatvėje kapitalinis remontas atliktas prieš metus, tačiau pagrindinė problema – sunkvežimiams per siauros įvažos – liko. Valdininkai atkerta, kad verslininkai savo lėšomis gali prisidėti prie įvažų tvarkymo darbų.

Pėsčiųjų problemos

Į "Kauno dienos" redakciją kreipėsi Petrašiūnų gyventojas Rimas ir pasiūlė atvykti į vos prieš metus sutvarkytą R.Kalantos gatvę, nes čia, anot gyventojo, – daug nelogiškų sprendimų, kurie niekaip nesutvarkė eismo problemų. Priešingai – kai kur jų dabar netgi daugiau nei prieš remontą.

Daug metų šiame rajone gyvenantis kaunietis pasakoti pradėjo  nuo pėsčiųjų problemų. Vyras negailėjo kritikos darbus atlikusiems darbininkams ir valdininkams, kurie palaimino R.Kalantos gatvės remontą. Pirmiausia vyras pažėrė priekaištų dėl perkeltos viešojo transporto stotelės. Prieš remontą ji buvo gerokai arčiau Petrašiūnų bažnyčios, o dabar tenka nemažai kulniuoti, nes atstumas iki kitos stotelės yra beveik kilometras.

"Stotelė "Ketaus liejykla" perkelta arčiau "Petrašiūnų mokymo centro" stotelės. Tarp šių stotelių atstumas yra apie 300 m. Iki kitos stotelės dabar – apie 900 m. Į bažnyčią atvyksta senyvo amžiaus žmonės. Kodėl negalėjo stotelės įrengti ties R.Kalantos g. 40-uoju namu? Juk čia ir šaligatvis platus, laisvai būtų viskas tilpę. Visas žmonių srautas prasideda būtent nuo bažnyčios ir eina tolyn į Petrašiūnus, todėl, atitolinus stotelę kalno link, buvo priimtas visiškai nelogiškas sprendimas", – sakė Rimas.

Dar viena pėsčiųjų problema – šviesoforai. Petrašiūnų gyventojas tikino, kad bendruomenė ne kartą rašė prašymus savivaldybei, kad ties bažnyčia būtų įrengtas šviesoforas, nes dabartinė pėsčiųjų perėja nėra saugi, vairuotojai dažnai nestoja ir kliudo pėsčiuosius. Ši perėja yra pažymėta ir juodųjų dėmių žemėlapyje.

"Šioje perėjoje ir šiek tiek toliau yra dvi juodosios dėmės. Čia avarijos kyla ir dėl to, kad neblaivūs asmenys eina į nakvynės namus. Juk ten, kur nėra perėjos, galima būtų tiesiog užtverti, o prie bažnyčios – įrengti šviesoforą. Dabar jis įrengiamas kitoje vietoje. Baiminamės, kad veltui bus išmesti pinigai, nes ten mažai žmonių eina, o per šią perėją – dideli srautai. Kur tikrai reikia šviesoforo, neskuba įrengti, o kur nereikia, įrengia. Negana to, tas šviesoforas įrengiamas taip, kad, važiuojant nuo "Šilo", maždaug 100 m atstumu nematyti, koks signalas dega, nes užstoja šalia pastatytas stulpas", – susirūpinimą išreiškė pilietis.

Baiminamės, kad veltui bus išmesti pinigai, nes ten mažai žmonių eina, o per šią perėją – dideli srautai. Kur tikrai reikia šviesoforo, neskuba įrengti, o kur nereikia, įrengia.

Galėjo paplatinti gatvę

Rimas atkreipė dėmesį, kad po rekonstrukcijos ties bažnyčia buvo pasodinta medelių ir dabar palei gatvę įrengta žalioji zona. Vyras tikino, kad prieš medžius tikrai nėra nusistatęs, tačiau laisvą šaligatvio plotą buvo galima panaudoti racionaliau.

"Praėjusiais metais valdininkai aiškino, kad nėra galimybės paplatinti gatvės, kad būtų įrengtos normalios keturios eismo juostos. Sakė, kad neužtenka gatvės pločio, bet ir platinti nėra kur. Dabar matome, kad vis tiek iš dviejų eismo juostų yra padarytos keturios. Vietoje medelių geriau galėjo gatvę platesnę padaryti, tai dabar laisviau visi važiuotų ir eismo juostos turėtų pakankamą rezervą. Be to, ties bažnyčia per atlaidus įsitaiso prekybininkai ir pėstiesiems tenka klampoti per purvą toje žalioje juostoje. Nežinau, kiek čia naudos iš tų medžių", – stebėjosi vietos gyventojas.

Per siauros įvažos

R.Kalantos gatvėje vyras pirštu rodė į dar vieną rimtą eismo problemą, kuri išliko po remonto. Šioje Petrašiūnų vietoje yra labai daug įvairių įmonių, į kurias važiuoja sunkiasvorės transporto priemonės. Rimas parodė, kad įvažos į bendrovių teritorijas yra labai stačios, tad sunkiasvoriai automobiliai tiesiog neturi galimybės normaliai įsukti.

"Jei vienas sunkvežimis išsuka, o kitas įsuka, jie netelpa ir stringa eismas, susidaro spūstys. Be to, ir taip palikti labai statūs kampai, tad sunkvežimiai važiuoja ir per šaligatvius, ir perėjas, išsuka ir į priešpriešinę eismo juostą. Galima sakyti, kad vairuotojai nemoka vairuoti, tačiau, esant tokiai situacijai, jie tiesiog fiziškai neišsitenka. Tai rodo ir padangų žymės", – pastebėjimais dalijosi gyventojas.

Jis ne kartą yra pastebėjęs, kaip sunkiasvorių automobilių vairuotojai R.Kalantos gatvėje sukuria avarines situacijas. Tam, kad įsuktų į reikiamą gatvelę, jie dažnai suka iš antrosios eismo juostos.

"Paskelbus juodųjų dėmių žemėlapį buvo sakoma, kad eismui trukdo kairieji posūkiai, bet aš nesutinku. Problema yra kaip tik dešinieji posūkiai. Sukantieji į kairę stabdo eismą, bet jei padaryta vadinamoji kišenė, puikiai išsuka, tačiau į dešinę sukantiems sunkvežimiams trūksta vietos. Būna, važiuoja antrąja eismo juosta, visi galvoja, kad tiesiai važiuos, o vairuotojas staiga pradeda sukti į dešinę, užkerta pirmąja eismo juosta važiuojantiems automobiliams kelią ir tikrai sukelia pavojų", – dėstė eismo problemas Petrašiūnuose nuolat stebintis Rimas.

Gali įsirengti patys

Valdininkai Petrašiūnuose problemų dėl sunkiasvorių automobilių išvažiavimo kelių nemato. Anot jų, įvažos dabar atitinka reikalavimus, o jei verslininkai nori patogesnių įvažų, juos gali įsirengti savo lėšomis.

"Įvažos paliktos standartinio pločio. Verslininkai, kuriems aktualu, patys įsirengė įvažas ir prisidėjo įrengiant šviesoforą. Labai džiaugiamės, kad prie to prisidėjo Kauno ketaus liejykla. Minėtas šviesoforas arčiau degalinės tvarkomas būtent už verslininkų lėšas", – komentavo Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.

Anot jo, keturios eismo juostos buvo įrengtos, kad būtų galima padidinti pralaidumą R.Kalantos gatve. Atlikus skaičiavimus nustatyta, kad esamos gatvės pločio pakako, jog būtų galima padaryti keturias eismo juostas.

"Platinti R.Kalantos gatvę artimiausiu metu neplanuojama", –  paklaustas, kodėl anksčiau buvo sakoma, kad gatvės pločio nepakanka ir negalima nubraižyti keturių eismo juostų, atsakė R.Pakalniškis.

Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas ramino ir dėl šviesoforo. Jo teigimu, ties Petrašiūnų bažnyčia esanti pėsčiųjų perėja iš nereguliuojamos taps reguliuojama. Taip tikimasi sumažinti avarijų skaičių ir pagerinti eismo saugumą.

Pagrindinės Petrašiūnų arterijos – R.Kalantos gatvės remontas buvo atliktas praėjusiais metais. Visi darbai miestui kainavo 669 tūkst. eurų. "Atnaujinome važiuojamąją gatvės dalį, vienoje gatvės pusėje išasfaltavome naują šaligatvį, kuris pritaikytas tiek pėstiesiems, tiek dviratininkams. Sutvarkėme įvažas į daugiabučių kiemus", – atliktus darbus vardijo pašnekovas.

Norite pranešti naujieną? Rašykite mums adresu portalas@kaunodiena.lt arba spauskite čia.


Šiame straipsnyje: PetrašiūnaiKauno gatvėsR.Kalantos gatvėskaitytojo naujiena

NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
Visi mato tik savo gatves ir savo bedas,o kur sutvarkyta tai nemato.O kas liecia Siaures pr.ateis ir jam eile ,kas liecia Petrasiunus ,teisingai pastebeta ,kad verslininkai kuriu ofisai ir imones patys prisideti turi ,o nelaukti ,kol kazkas uz juos padarys.Per metus tiek padaryta ,ko per konservu valdyma tualetas uz puse milijono nusedo ju kisenese.

jo

jo portretas
Aš tai piktas, dėl ilgą laiką nesutvarkomų Šiaurės pr. šaligatvių - vienoje pusėje prieš metus ar daugiau nuėmė asfaltą ir paliko skaldą, o kitoje tie keičiantys vamzdzius žemių kalnais užpylė - bėda ir pestiesiems, ir dviratininkams. Neuprantu, kam reikia nuimti asfaltą jei metus ar daugiau nesiruošiama jo perkloti - aiškus negebėjimas planuoti darbus...

a

a portretas
pažiūrėkit kaip atrodo Jurbarko gatvė po kapitalinio remonto praėjus trims metams, palyginimui Juozapavičiaus pr. metai ilgiau stovis šimtą kartų geresnis, o dar rėkia tipo garantija 5 metai
VISI KOMENTARAI 10

Galerijos

Daugiau straipsnių