Kaune – modernūs kelio ženklai

  • Teksto dydis:

Kaune naujais jau pakeisti beveik visi kelio ženklai, įspėjantys apie pėsčiųjų perėjas. Šiuo metu baigiami suskaičiuoti mieste esantys kelio ženklai ir baigiama įvertinti jų visų būklė. Netrukus turėtų būti gautos ir specialistų rekomendacijos, kokios eismo saugos priemonės kuriose avaringose vietose būtų efektyviausios.

Neatidėliotini darbai

Gavus specialistų rekomendacijas, jas įgyvendinti būtų pavesta Kauno miesto savivaldybės įmonei UAB "Kauno gatvių apšvietimas", kuri nuo šių metų spalio mėnesio prižiūri visus kelio ženklus, apsauginius atitvarus, įspėjamuosius stovus, sferinius veidrodžius, greičio mažinimo kalnelius ir kitus inžinerinius įrenginius Kaune.

Per porą mėnesių savivaldybės užsakymu "Kauno gatvių apšvietimas" jau pakeitė daugiau kaip 25 per avarijas apgadintus kelio ženklus, per 30 metrų kelio atitvarų, pastatė daugiau nei 300 naujų kelio ženklų.

Pastaraisiais metais prie pėsčiųjų perėjų statomi tik trečio, aukščiausio lygio – itin ryškūs ir ypač stipriai atspindintys šviesą didelio formato kelio ženklai.

Tokie šiuo metu baigiami statyti ir renovuotame Raudondvario plente.

Šiomis dienomis naujų kelio ženklų atsirado ir J.Grušo gatvėje, Šilainiuose, nes nuspręsta kai kur riboti galimybę šalikelėse statyti automobilius.

Daugiau atitvarų

UAB "Kauno gatvių apšvietimas" generalinis direktorius Petras Švažas informavo, kad Šiaurės prospekte šiuo metu montuojami nauji kelio atitvarai. Tai bus net 130 metrų ruožas – nuo Ukmergės iki Ašigalio gatvės. Taip tikimasi nuo nelaimių apsaugoti šalia esančios mokyklos mokinius.

Šiemet mieste įrengta daug atitvarų, reikalingų ir kitose kritinėse vietose. "Vien Raudondvario plente šalia dviračių tako įrengta ilga atitvarų atkarpa", – atkreipė dėmesį Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Kęstučio ir Gedimino gatvių sankryžoje atitvarai jau senokai yra, bet po avarijos juos jau reikia keisti. "Užsakyti, laukiame, kol bus pagaminti, ir sumontuosime per kelias dienas", – pasakojo UAB "Kauno gatvių apšvietimas" Eismo valdymo skyriaus viršininkas Žilvinas Sukackas.

Kauno miesto savivaldybės Eismo saugumo komisijos pirmininkas Rimantas Mikaitis pabrėžė, kad komisijos posėdžiuose priimama daug sprendimų (keisti ženklus, mažinti leistiną greitį, įrengti kitas eismo saugumo priemones), kuriuos svarbu operatyviai įgyvendinti.

"Kartais net ir nedideli pokyčiai gali apsaugoti nuo didelių nelaimių. Pavyzdžiui, reikia įrengti atitvarus prie mokyklų, kad vaikams per pertrauką nebūtų pagundos bėgti per keturių eismo juostų gatvę į kitą jos pusę, kur yra prekybos centras", – sakė R.Mikaitis.

Sukūrė darbo vietų

"Bendrovės sandėliuose laikomos dažniausiai keičiamų kelio ženklų ir formos atitvarų atsargos, tačiau rečiau pasitaikantys iš anksto neužsakomi pagal sutartis iš atrinktų tiekėjų. "Kauno gatvių apšvietimas" yra įsipareigojęs ne tik kokybiškai ir labai glaustais terminais vykdyti Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus užsakymus, bet ir savo iniciatyva statyti ženklus akivaizdžiai "Kelių eismo taisyklių" reikalavimų netenkinančiose vietose, keisti išblukusius, susidėvėjusius, pasvirusius ženklus, nelaukiant skundų iš gyventojų ir tarnybų", – pasakojo įmonės direktorius eksploatacijai Rimvydas Velykis.

Nurodymą įvertinti kelio ženklų būklę, važiuojant iš namų į darbą savo maršrutu, yra gavę visi įmonės darbuotojai. Dispečerinės darbuotojai fiksuoja pasikeitimus, nurašo apšvietimo elektros skaitiklių rodmenis, sudaromi profilaktinės priežiūros mėnesiniai planai, operatyviai reaguojama į kitų miesto įmonių ir gyventojų pranešimus.

"Dėl naujos Kauno savivaldybės administracijos ir tarybos aktyvesnės veiklos miestui rūpimi klausimai sprendžiami kaip niekada greitai ir konstruktyviai. Ši veikla mus užgriuvo tik šių metų spalio mėnesį, todėl teko skubiai suformuoti specializuotą brigadą, įgyti žinių, kad suvoktume iki šiol nepatirtas technologijas, taisyti kelerius metus apleistą kelio ženklų ūkį. Iššūkiai labai dideli, pareikalavę ir struktūrinių pokyčių, ir kitų įmonės tarnybų pagalbos, ir dešimčių tūkstančių eurų įmonės lėšų autotransportui, būtinai įrangai, mobiliosioms užduočių valdymo priemonėms", – sakė R.Velykis.

Buvo sukurtos dvi naujos darbo vietos, užtikrintas tolygesnis įmonės veiklos apkrovimas, papildantis kitas panašias įmonės veiklos sritis: gatvių apšvietimo ir šviesoforų aptarnavimą.

Atsiėjo 100 tūkst. eurų

Kelio ženklai dažniausiai sugadinami per avarijas arba užkliūna  vandalams. Sugadintus ir eismo saugumui pavojų keliančius ženklus stengiamasi kuo greičiau sutvarkyti arba pakeisti naujais.

Tam šiemet ir išleista daugiausia lėšų, palyginti su įvairioms eismo saugos priemonėms įgyvendinti panaudotais pinigais.

Eismo saugos priemonėms Kaunas šiemet iš viso išleido daugiau nei 100 tūkst. eurų, teigė P.Keras.

Nemaža dalis sumos, anot jo, buvo panaudota ne iš miesto biudžeto, o gauta iš draudimo bendrovių po eismo įvykių, kurių metu sugadinti kelio ženklai, atitvarai.

Kiek yra keistinų ženklų?

Kiek Kaune yra prastos būklės kelio ženklų, kuriuos pakeisti dar nėra labai būtina, bet kada nors reikėtų? Kiek jų tebelaukia savo eilės?

Kol kas net nėra tiksliai aišku, kiek Kaune apskritai yra kelio ženklų. Manoma, kad jų gali būti per 104,5 tūkst.

Kai kurie ženklai, pavyzdžiui, statyti prieš 15 metų, yra išblukę, kai kurie pasvirę, pasukti. Tačiau tikras tokių keistinų ar taisytinų ženklų skaičius iki šiol nebuvo ir nėra aiškus.

"Šiuo metu savivaldybė yra užsakiusi suskaičiuoti ir suskaitmeninti visus kelio ženklus, esančius Kauno mieste. Jau sukurta GIS duomenų bazė – kelio ženklų registras. Mobiliosiomis IT priemonėmis bus įvertinama ir tikslinama, iš karto bus įvertinama ir ženklų būklė", – pasakojo P.Keras. Inventorizaciją atlieka Kelių ir transporto tyrimo institutas.

Kur atsiras naujų ženklų ir kalnelių?

Greitį mažinantys kalneliai šiuo metu yra įrengti 26 Kauno miesto vietose, taip pat yra įrengtos 6 iškiliosios perėjos.

Kauno miesto savivaldybės Eismo saugumo komisijos narys Donatas Večerskis akcentavo, kad yra skiriamas didelis dėmesys apie pėsčiųjų perėjas informuojančių kelio ženklų kokybei, jų apšvietimui.

"Tačiau labai svarbu eismo sistemą koreguoti žvelgiant į ją visą, t. y. dirbti kompleksiškai", – sakė D.Večerskis.

Tad nauji kalneliai, greitį ribojantys ženklai bus statomi, sulaukus Kelių ir transporto tyrimo instituto išvadų ir siūlymų bei atlikus "juodųjų eismo dėmių" tyrimą.

"Vadovausimės ekspertų rekomendacijomis, kuriose vietose, kurias eismo saugos priemones reikėtų diegti, kad jos duotų didžiausią efektą", – kalbėjo P.Keras.

UAB "Kauno gatvių apšvietimas" generalinis direktorius P.Švažas atkeipė dėmesį į tai, kad eismo saugumu suinteresuota visa visuomenė, juo rūpinasi ir daugybė institucijų.

"Malonu prisipažinti, kad mūsų įmonė prie miesto eismo saugumo prisideda, ne tik prižiūrėdama kelio ženklus, bet ir tobulindama miesto gatvių ir perėjų apšvietimą, atnaujindama šviesoforus, kitus svarbius eismo inžinerinius įrenginius. Kviečiu visus miestiečius ir patiems būti atsakingiems ir atidiems kelyje. Saugių jums švenčių ir sėkmės Naujaisiais 2016-taisiais!" – palinkėjo UAB "Kauno gatvių apšvietimas" generalinis direktorius P.Švažas.

Apie pastebėtus kelio ženklų pažeidimus prašome informuoti bendrovės budinčią tarnybą telefonu 746444 ir elektroniniu paštu dispecerine@kaunosviesa.lt.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Kaip gera

Kaip gera portretas
kad Kauno miesto gyventojai negalės pasistatyti automobilių Raudondvario plente ir pasinaudoti Lampėdžio ežeru. Matosi verslininkų gaujos "rūpinimasis" darbo žmonių piniginėmis:))

vairotojui

vairotojui portretas
Geriau leisti BMW ir graziom masinytem traiskyti dviracius,seniai pribrendo,

vairotojas....

vairotojas.... portretas
pritatykime ženklų uždrauskime vaiėti ir bus tvarka.....
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių