Kaune daugės ir dviračių takų, ir dviratininkų

Kaunas pretenduoja tapti tikru entuziastingų dviratininkų miestu. 50 km tinklu miestą apraizgę dviračių takai kasmet sulaukia vis daugiau pedalus minančių miestiečių. Savivaldybė planuoja kitąmet už 2 mln. litų nutiesti dar vieną 5,5 km dviračių taką.

Nuo Vilijampolės iki Šilainių

„Pernai patvirtintame specialiajame dviračių takų plane numatytas ir naujas takas, kuris drieksis Vilijampole, Neries krantine, iki Jotvingių gatvės Šilainiuose. Dabar svarbu šiam takui rasti lėšų. Kauno savivaldybė teiks projekto paraišką ES dėl paramos iš struktūrinių fondų“, – pasakojo Kauno savivaldybės tarybos narys Simonas Kairys.

Dalis naujojo tako atitiks rekreacinės paskirties dviračių takų tipą, kita dalis – rajoninį dviračių takų tipą. Prie dviračių tako Neries krantinės parke planuojama įrengti 1–2 poilsio aikšteles su dviračių stovais, pastatyti suoliukų.

Specialiajame dviračių plane išskiriamos trys takų rūšys: rekreaciniai, rajoniniai ir tarprajoniniai. „Manau, kad pastarajai sričiai reikia skirti daugiausia dėmesio, nes susisiekimas dviračiais tarp atskirų miesto rajonų kol kas tikrai nėra patogus“, – kalbėjo S.Kairys.

Jis ragina vairuotojus ir pėsčiuosius būti atidžius ir suvokti, kad dviračių mieste tik daugės. Vadinasi, reikės ir daugiau tolerancijos.

Ardo ir medžių šaknys

S.Kairys pripažįsta, kad negalima pamiršti ir seniau nutiestų dviračių takų, kuriuos kartkartėm reikia remontuoti. „Dviračių takams dabar skiriamos lėšos iš Miesto tvarkymo skyriaus biudžeto. Manau, kad takams prižiūrėti reikėtų atskiros programos. Šiuo metu administracija tvarko juridinius reikalus: kai kurie takai nėra inventorizuoti, kitus darbus reikia pabaigti, tuomet dviračių takų tvarkymas taptų efektyvesnis“, – svarstė politikas.

Jam teko sulaukti dviratininkų priekaištų, kad važiuojant taku iki Lampėdžio ežero, kai kuriose atkarpose nepatogu užvažiuoti ant šaligatvių, nes per aukšti borteliai. „Tiesiant šį taką iš anksto buvo atsižvelgta į Raudondvario plento rekonstrukciją – po jos gatvės asfalto lygis taps aukštesnis“, – paaiškino S.Kairys.

„Gana prastas kelias A.Smetonos alėjoje, nes dangą suardė medžių šaknys. Radvilėnų plente esantį taką irgi jau reikėtų remontuoti. Jonavos gatvėje reikėtų įdubėles palyginti. Šiemet ir pernai Miesto tvarkymo skyrius remontavo dviračių takus Panemunėje“, – pasakojo Aplinkos apsaugos skyriaus vedėja Radeta Savickienė.

Į darbą –  dviračiu

Pasak Lietuvos dviratininkų draugijos pirmininko Lino Vainiaus, planuojamas naujas takas iki Šilainių – tikra dovana dviratininkams. Tačiau, priminė L.Vainius, ne mažiau svarbu remontuoti ir tinkamai prižiūrėti jau esamus takus.

„Dviračių takuose atsiranda duobių, įgriuvų, išplovų. Tūkstančiai žmonių važinėja dviračių takais. Jiems labai aktualu, kad dviračių takas būtų tvarkingas ir saugus“, – pabrėžė dviratininkų atstovas.

Kaune dviratis sparčiai populiarėja kaip laisvalaikio praleidimo priemonė. L.Vainius stebi ne vieną kaunietį, kuris, pastatęs automobilį garaže, į darbą važiuoja dviračiu.

„Tipiškas minančiojo dviračiu į darbą portretas – vyresnio amžiaus vyras, – šypsojosi L.Vainius. – Tokie žmonės būna patogiai apsirengę, tikrai ne kostiumuoti. Jie gali palikti dviratį kažkur darbovietėje.“

Dviratininkai įsitikinę, kad ši paprasta transporto priemonė ne tik ekologiška ir pigi, bet ir labai naudinga sveikatai – kasdien važinėjant dviračiu, nereikia lieti prakaito sporto salėje.

„Automobilių vairuotojams dar reikia pasimokyti kultūros, kai gatvės erdve tenka dalytis dviračiui ir automobiliui. Lyjant lietui ne vienas dviratininkas būna tiesiog įžūliai aptaškomas“, – nemalonias situacijas priminė L.Vainius.

 

 


 

 

Dviračių takai Kaune driekiasi apie 50 km.

Ilgiausias dviračių takas Kaune – Kleboniškio miško parke, jo ilgis – 8,5 km.

Panemunės–Senamiesčio dviračių takas tęsiasi 7 km.

Panemunės šilo takas – 5,24 km.

Takas palei Jonavos gatvę – 4,5 km.

Vilijampolės dviračių takas iki Lampėdžių – 4,5 km.

Žemutinis dviračių takas prie Nemuno – 2,5 km.

Ąžuolyne takas vingiuoja 1,7 km.

Pažaislio dviračių takas – 1 km.


Šiame straipsnyje: dviračių takasdviratininkai

NAUJAUSI KOMENTARAI

kaunietis

kaunietis portretas
geriau skyles gatvese uztaisytu

ka zinau

ka zinau portretas
jei vel taip ties kaip raudondvario g. kur bardiurai tankams vazineti?

A

A portretas
O kaip su šaligatviais? Tikriausiai turėtų būti žinoma, kad vaikščioti daug sveika visų amžiaus grupių žmonėms... Dviračiai kai kam gali sukelti nepageidaujamų problemų. Bet Kaune šaligatviai - ištisas kliūčių ruožas. O kitur iš viso nėra. Mieste - ir tik kelkraštis. Tai koks čia antrasis pagal dydį miestas Lietuvoje? Mažesniuse miesteliuose sutvarkyti ir centras, ir beveik visi pakraščiai...
VISI KOMENTARAI 31

Galerijos

Daugiau straipsnių