- Edita Radzevičiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
Kauno mieto taryba pritarė naujų troleibusų įsigijimui. Iki 2020 metų tikimasi atnaujinti visus senus, nežemagrindžius troleibusus.
Nauji troleibusai
Antradienį Kauno miesto taryba uždegė žalią šviesą troleibusų parko atnaujinimui. Pritarta, kad dalyvaujant Europos Sąjungos fondų programoje miestas įsigis iš viso 17 naujų troleibusų.
Bendra Kauno įsigijamų troleibusų vertė siektų 7,9 mln. eurų. Iš jų 6,7 mln. skirs Europos Sąjunga, 1,1 mln. eurų – Kauno savivaldybė. Šios lėšos bus numatytos kitų metų Kauno savivaldybės biudžete.
„Šiuo metu troleibusų parko būklė yra pakankamai bloga, nes miesto gatvėmis važinėja apie šimtas troleibusų „Škoda“. Jie Kauno gatvėse važinėja apie 25 metus. Tai yra nežemagrindės transporto priemonės, senos technologijos. Jos jau pilnai nusidėvėjusios. Tad čia yra pirmas žingsnis, leidžiantis konkurso būdu įsigyti ne mažiau 17 naujų troleibusų. Manau, kad už šią sumą įsigysime virš 20 troleibusų, nes tikimės, kad bendraujant su gamintojas pavyks išlošti geresnes sąlygas. Dar reikės apie 60 troleibusų, tad pinigų jų įsigijimui teks skolintis iš banko. Manome, kad atėjo laikas pakeisti visus senuosius „Škoda“ troleibusus, kad visos transporto priemonės būtų žemagrindės ir šiuolaikiškos. Tai nėra tinklo plėtimas, tai – visiškai nusidėvėjusių transporto priemonių pakeitimas“, – kalbėjo bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Anot jo, tikimasi, kad Kauno gatvėse senų nežemagrindžių troleibusų neliks iki 2020 metų. Tikimasi, kad pirmieji šio pirkimo troleibusai į miesto gatves išvažiuos kitų metų pabaigoje. Šiuo matu mieste važinėja dviejų gamintojų troleibusai – „Škoda“ ir „Solaris“. Pastarieji yra žemagrindžiai, tad jais patogiau važiuoti neįgaliojo vežimėlyje sėdintiems žmonėms, taip pat tėvams su mažais vaikais.
Manome, kad atėjo laikas pakeisti visus senuosius „Škoda“ troleibusus, kad visos transporto priemonės būtų žemagrindės ir šiuolaikiškos. Tai nėra tinklo plėtimas, tai – visiškai nusidėvėjusių transporto priemonių pakeitimas.
Politikų užklausos
Tarybos posėdžio metu politikams kilo klausimų, ar naujosios transporto priemonės galės kažkokį atstumą nuvažiuoti neprijungus jų prie kontaktinės linijos. Tai leistų šiek tiek koreguoti maršrutus ir paimti keleivius iš tų vietų, kur nėra įrengti troleibuso kontakto laidai. Tačiau valdininkai paaiškino, kodėl tokių minčių atsisakyta.
„Tokia funkcija nenumatyta, nes vieną transporto priemonę brangintų 50 tūkst. eurų. Todėl priimtas sprendimas pirkti tuos, kurie važiuoja tik prijungti prie kontaktinės linijos“, – sakė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Tarybos narys Jonas Koryzna replikavo, kad tokiu siūlymu miestas investuoja į pasenusias technologijas. „Mes įsigyjame ne ateities transporto priemones, nes ateis elektra varomi autubusai. Esu pakankamai skeptiškas dėl troleibusų parko plėtros“, – sakė konservatorius.
Vairuotojų trūkumas
Kitas Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Gediminas Budninkas pastebėjo, kad viešojo transporto vairuotojų nuolat trūksta, todėl ar verta investuoti, jei nebus kam dirbti. Tačiau „Kauno autobusų“ vadovas tikino, kad didėjantys atlyginimai leis turėti pakankamą vairuotojų komandą.
„Ką reiškia vairuoti seną, nusidėvėjusią transporto priemonę arba naują. Tad net vairuotojus, manau, bus žymiai lengviau pritraukti, kai turėsime šiuolaikiškas transporto priemones. Dabar vairuotojų tikrai trūksta, tačiau mes didindami atlyginimus, bent jau sustabdėme jų išėjimą. Šiuo metu trūksta panašiai autobusų ir troleibusų vairuotojų“, – kalbėjo M.Grigelis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė69
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Kaune pagerbtas „Ąžuoliuko“ įkūrėjo atminimas7
Trečiadienį Kaune atidengta atminimo lenta, skirta choro dirigento profesoriaus Hermano Perelšteino, berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ įkūrėjui. Pernai buvo minimos 100-osios H. Perelšteino gimimo metinės. ...
-
Archyvas: nuo istorinės statistikos iki tautos nuomonių1
Atvirame Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyve (LiDA) saugomi įvairūs šių sričių duomenys, o interneto puslapyje galima rasti apklausų duomenų, statistikos, žiniasklaidos turinio analizių, parlamento debatų, partijų ...
-
Kaunas – upių miestas: kokios pramogos laukia?13
Marių ir upių apsuptyje įsikūręs Kaunas šį laivybos sezoną ne tik siūlo paplaukioti laiveliais, bet ir kitokiomis veiklomis pajausti vandens teikiamus laisvalaikio malonumus. ...
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?35
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste4
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms14
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų74
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose33
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa39
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...