Kaip Kaune apsaugoti pėsčiuosius?

Kaune nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose žadama pastatyti šviesoforus. Saugaus eismo ekspertai neslepia, kad dėl to vairuotojams gali pailgėti kelionės, tačiau gatvėse taps saugiau.

Užtikrins saugumą

Pėsčiųjų perėjose vis dar įvyksta daugiausia nelaimių. Priežastys įvairios – per didelis automobilių greitis, neapšviestos perėjos.

"Šiais metais numatyta įrengti 33 naujus šviesoforus, daugumą jų – pėsčiųjų perėjose. Dar aštuoni šviesoforai bus rekonstruoti, juose įdiegti nauji davikliai bei šviesos šaltiniai", – aiškino savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Šių priemonių tikslas – užtikrinti saugumą itin judriose miesto gatvėse. Nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos turėtų išnykti Jonavos gatvėje, dalyje Taikos ir Savanorių prospektų, V.Krėvės prospekte bei R.Kalantos gatvėje. Užsiminta ir apie Nuokalnės gatvę. Čia pėsčiųjų perėją iš viso norima naikinti, nes žmonių srautas nėra didelis. Galutinio verdikto dar nėra, nes specialistai nori atlikti daugiau stebėjimų ir pasiūlyti pėstiesiems alternatyvas.

Skirtingi šviesoforai

Šiuo metu Kauno gatvėse veikia kelių tipų šviesoforai. Senieji likę įvairiose miesto vietose. Jie dažnai genda, šviečiant saulei sunku įžiūrėti, koks signalas dega. Be to, jie dažniau stringa ir genda, todėl ir numatyta pagrindinėse gatvėse esančius šviesoforus rekonstruoti.

Jonavos gatvėje įrengti kitokie šviesoforai. Jie suprogramuoti taip, kad sudarytų nenutrūkstamą žaliąjį koridorių, tačiau gali veikti ir savaime. P.Keras aiškino, kad tokie šviesoforai nestabdo eismo, jei šalutinėse gatvelėse nėra automobilių srauto ar pėsčiųjų.

Šiemet bus išbandyta dar viena šviesoforų sistema. Birštono ir Šv.Gertrūdos gatvėse visus šviesoforus valdys viena programine įranga ir visas koridorius prisitaikys prie automobilių srautų.

"Tai yra pakankamai naujas sprendimas, kai visas koridorius veikia adaptyviai. Kaune tai bus pirmosios gatvės, kuriose pritaikyta tokia schema. Šiemet diegsime ir bandysime, kaip tokia sistema veikia miesto sąlygomis", – pasakojo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

Išmaniosios perėjos

"Kauno diena" primena, kad dar pernai buvo nuspręsta Kovo 11-osios gatvėje įrengti išmaniąsias pėsčiųjų perėjas. Eismo saugumo komisijos nariai patvirtino, kad konkursas ir viešieji pirkimai jau įvykę, tad jau pradėta montuoti įranga.

"Manau, kad per porą mėnesių tai jau pradės veikti", – sakė Eismo saugumo komisijos pirmininkas Rimantas Mikaitis.

Išmaniųjų perėjų esmė – į žmones reaguojantys LED davikliai. Kai tik pėstieji priartės prie perėjos, matomi signalai perspės vairuotojus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Kaip kaip apsaugot

Kaip kaip apsaugot portretas
Pyzdint reikia kad bijotų žengt į gatvę nesustoję apsidairyt. Kitaip matomai nedašus, kad tona metalo ne dulkint puola, o skaudžiai užvažiuot.

Mama

Mama portretas
Seniau,apie 1998-2001 metus Kaune nuolat būdavo policijos reidai prie perėjų. tai sudrausmindavo vairuotojus. Pastaruoju metu tokie reidai nevyksta,tai štai ir rezultatas.

Nusibodo jau tie savizudziai

Nusibodo jau tie savizudziai portretas
Pastatyti prie pereju po policininka ir lai perveda uz rankutes ....
VISI KOMENTARAI 20

Galerijos

Daugiau straipsnių