Informacija telefonu: tenka mokėti už muziką, kurios neprašome

Dienraščio „Kauno diena“ rašinys

Trumpieji didesnio tarifo numeriai vis labiau populiarėja, tačiau klientus glumina tokių skambučių įkainiai. Kauniečiai piktinasi, kad mokėti reikia ne tik už informacijos gavimą, bet ir ilgas laukimo minutes, fone skambant muzikai.

Vilkino pokalbį

"Kauno dienai"  pasipiktinęs kaunietis Linas (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi) papasakojo savo įspūdžius paskambinus trumpuoju informacijos telefonu 118. Vyras pasakojo, kad susidarė įspūdis, jog nė nesistengiama greičiau suteikti prašomos informacijos, o tik stengiamasi vilkinti laiką. Kaip vėliau paaiškėjo – ne veltui. Kaunietį pasiekė gana įspūdinga sąskaita.

"Vairavau, todėl pats negalėjau internete paieškoti informacijos. Paskambinau 118 ir paprašiau vienos įmonės adreso Kaune. Sulaukiau atsakymo, kad tokia įmonė veikia tik Vilniuje. Kelias minutes teko aiškinti, kad padalinys yra ir Kaune. Telefono ragelyje pasigirdo kompiuterio klavišų spragsėjimas, o aš  laukiau. Įdomu, kur jie ieško informacijos, kad dėl paprastų užklausų reikia įrodinėti, kad tikrai pasakėme teisingai, ir laukti kuo ilgiau, kad tau surastų tą informaciją", – stebėjosi pašnekovas.

Sulaukus reikiamo adreso, brangus pokalbis nesibaigė. Konsultantas pradėjo klausinėti, ar skambinantysis norėtų, kad jo telefono numeris būtų įtrauktas į 118 duomenų bazę ir pan. Kol vyras į visus klausimus atsakinėjo "ne", iš jo sąskaitos kapsėjo nemaži pinigai.

Kitą kartą kauniečiui teko skubiai klausti Kauno greitosios medicinos pagalbos stoties numerio ir vėl teko laukti. Kitą mėnesį mobiliojo ryšio operatorius pateikė sąskaitą, kuri privertė išsižioti.

"Iš pradžių galvojau, kad viršijau mobiliojo interneto kiekį, tad nusprendžiau nueiti į saloną ir pasiimti visą išklotinę. Iš tiesų už tokią sumą ir su Zelandija galima pasikalbėti", – savo reakciją įvardijo Linas.

Iš tiesų už tokią sumą ir su Zelandija galima pasikalbėti.

Apie tarifą neįspėja

Informacinė tarnyba 118 priklauso bendrovei "Lintel", kuri yra akcinės bendrovės "Teo" dalis. Jos atstovas spaudai Audrius Stasiulaitis tikino, kad mokestis esą pradedamas skaičiuoti nuo 12 sek.

"Teo" klientams skambučio trukmė yra apvalinama 1 min. tikslumu. Visuose kituose tinkluose apmokestinimą nuo skambučio pradžios atlieka operatoriai", – "Kauno dienai" komentavo A.Stasiulaitis.

Paskambinus 118 numeriu, atsiliepusi konsultantė pateikė kitokią informaciją. Ji tikino, kad mokestis pradedamas skaičiuoti jau tada, kai pirmuosius žodžius taria įrašytas balsas.

"Kai autoatsakiklis pradeda pokalbį, tada ir skaičiuojamas didesnis tarifas", – sakė konsultantė ir pritarė, kad pirmąsias 20 sek. diktuojama 118 informacija ir žmogus praranda pinigus. Jis negauna reikiamos informacijos, bet už tą laiką reikia susimokėti.

Pasak "Teo" atstovo spaudai, šis trumpasis numeris nėra priskiriamas didesnio tarifo numeriams, todėl pokalbio pradžioje nebūtina informuoti apie skambučio kainą. Ji yra 0,43 cento už 1 min.

"Numeris 118 yra specialios paskirties, skirtas universaliajai paslaugai teikti. Pagal Lietuvos teisės aktus šiam numeriui yra nustatyta aukščiausia kainų riba, kurios neviršijame", – sakė A.Stasiulaitis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Aleksotas

Aleksotas portretas
Kas nors pabandykite prisiskambinti į Kauno teritorinę ligonių kasą duotu bendruoju telefonu 870088888. Absoliučiai neįmanoma, net autoatsakiklis neatsiliepia - iš karto užimta. Visada.

gerai butu laukiant apsiliepimo kad galeciau muzikele

gerai butu laukiant apsiliepimo kad galeciau muzikele  portretas
pasirinkti ar lavonu marsa ar koki BOZE CARIA CHRANI.

> to ww

> to ww portretas
Prašyčiau nepūsti arabų. Skambinant daugumos įstaigų ilgaisiais numeriais, taip pat ir mobiliojo numeriu, išgirsti tą patį "spauskite 1, spauskite 2, ...", o paspaudus prasideda kapelijos maliodijos, už kurias tenka mokėti kaip už tikrą daiktą.
VISI KOMENTARAI 30

Galerijos

Daugiau straipsnių