Į namus – pėsčiomis per autostradą ir žaidžiant su mirtimi

Dienraščio „Kauno diena“ rašinys

Šalia Ramučių esanti sodų bendrija "Tiekėjas" beveik prisišliejusi prie miesto ribą ženklinančios autostrados. Tačiau viešuoju transportu patekti į Kauną sodų gyventojams labai sudėtinga. Populiariausias būdas – pažeidžiant eismo taisykles: pėsčiomis per autostradą.

Kerta draudžiamu būdu

Greitkeliu Vilnius–Kaunas važiuojant sostinės link, pavažiavus puskilometrį nuo viaduko ties bendrove "Lytagra", jungiančio Ateities plentą Petrašiūnuose su S.Žukausko gatve Ramučiuose, dažnai galima pastebėti autostradą neleistinai kertančius pėsčiuosius.

Šioje vietoje praleidę dvidešimt minučių, su fotografu užfiksavome keturis tokius eismo taisyklių pažeidėjus. "Dažnai čia einu per kelią. Keturis kartus mokėjau policininkams baudą – kiekvienąkart po vienuolika euriukų – bet ir toliau čia vaikštau. O ką daryti? Kitaip reikėtų daryti dviejų kilometrų lankstą", – prisipažino kertantis kelią užtiktas sodų bendrijos "Tiekėjas" gyventojas Alvydas Stonys.

Kito Martinavos kaime įsikūrusių sodų gyventojo Bronislovo Baranausko teigimu, šioje vietoje per mėnesį policija nubaudžia apie 20 nelegaliai pėsčiomis autostradą kertančių vietos gyventojų. "Buvau nuėjęs į policiją pasikalbėti. Man ten pasakė taip: mūsų reikalas – bausti, o savivaldybės – padaryti taip, kad jums per šitą kelią nereikėtų eiti", – prisiminė B.Baranauskas.

Pagunda Martinavos kaimo gyventojams bandyti pereiti greitkelį nemaža – lyg tyčia šioje vietoje palikti tarpai priešingos krypties eismo juostas skiriančiuose atitvaruose.

Daugelis dirba Kaune

"Daug sodų gyventojų dirba Kaune. Anksčiau, prieš ketverius metus, pro Martinavą iki "Kauno tiekimo" Palemono gatve važiavo 15-ojo maršruto autobusas ir 13-asis mikroautobusas, kursuodavęs iki Neveronių. Tada problemų susisiekti su miestu nebuvo. Dabar nei miesto, nei rajono viešasis transportas iki mūsų nevažiuoja. Netoli Martinavos kaimo autostradoje esančioje stotelėje stoja tik priemiestiniai autobusai, važiuojantys į Kauną iš Pravieniškių, Kruonio, Kaišiadorių ir Jiezno. O kai žmonės parvažiuoja iš miesto, kitaip nei pėsčiomis per autostradą jiems, galima sakyti, nėra kito būdo pasiekti namus", – problemą dėstė B.Baranauskas.

Pasak jo, sodų bendrijoje "Tiekėjas" nuolatos gyvena apie 170 šeimų, kurioms aktualu greitai ir saugiai pasiekti kitapus autostrados esantį Kauną. Surinkęs vietos gyventojų parašus, B.Baranauskas kreipėsi į Kauno rajono savivaldybę su prašymu išspręsti susisiekimo problemą – pro Martinavą nukreipti 39-ojo miesto autobuso arba 56-ojo mikroautobuso maršrutus.

"Nuvažiavau į savivaldybę, sakau: kaip mums į kitą greitkelio pusę pereiti? Man sako: eikite per viaduką ties "Lytagra". Tai – pasityčiojimas. Kaip per jį eiti, jei jis pėstiesiems vaikščioti nepritaikytas, ten nėra laiptų – nėra, kaip ant jo užlipti? Kitas dalykas, kaip mums tą viaduką pasiekti? Turim eiti greitkelio pakraščiu, o tai – taip pat eismo taisyklių pažeidimas", – piktinosi pašnekovas.

Planuoja naują kelią

"Kadangi ši problema susijusi su miestu – rajono vežėjai keleivius per miestą veža tik išimtiniais atvejais – prašymą ją spręsti persiuntėme Kauno miesto savivaldybei", – paaiškino Kauno rajono savivaldybės administracijos direktorius Ričardas Pudževelis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

pastebėjimas

pastebėjimas portretas
o tai kam tie praėjimai tada?

-TAIGI ASILUI

-TAIGI ASILUI portretas
privačios firmos pačios nestato greičio matuoklių. Tiek juos, tiek ir visą magistralės infrastruktūrą tvarko kelių direkcija

Taigi

Taigi portretas
Greicio matuokliai yra privacios firmos.Nei policijos,nei transporto ministerijos.Ji neprivalo statyti jum viadukus,apsvietimus,ir aptvarus.
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių