Elektroninės apklausos keičia daugiabučių priežiūrą

  • Teksto dydis:

Prakiuro daugiabučio stogas, sugedo liftas, o gal laikas keisti seną vamzdyną? Atlikti šiuos darbus galima tik pritarus gyventojų daugumai. Neretai tam koją kiša namo bendraturčių pasyvumas ir nenoras dalyvauti susirinkimuose. Vis dėlto išeitis yra ir ją jau pradėjo įgyvendinti bendrovė "Mano Būstas".

Dalyvauja vangiai

Daugiabučių namų priežiūros specialistai pastebi, kad vienas didžiausių kliuvinių tvarkant bendrąsias namo sistemas – gyventojų daugumos pritarimas darbams atlikti. Net jei daugiabučio bendraturčiai, diskutuodami tarpusavyje ar su pastato valdytoju ir pritaria darbų organizavimo būtinybei, dažnu atveju surinkti daugumos parašus tampa neįmanoma misija.

Didžiausia kliūtis – gyventojai vangiai dalyvauja susirinkimuose, kuriuose sprendžiami namo ir jo aplinkos klausimai. Yra ir kita priežastis – dalis būstų savininkų gyvena ne Lietuvoje, tad savo butus nuomoja, o nuomininkai dažniausiai neturi juridinės galios priimti atitinkamus sprendimus. Taigi susidaro užburtas ratas – dalis gyventojų nori permainų, tačiau negali jų įgyvendinti.

Didmiesčių problema

Ši problema labiausiai jaučiama šalies didmiesčiuose ir miestų senamiesčių zonose, kur nemažai butų yra nuomojami.

Elektroninės apklausos bei balsavimai kol kas yra ne kas kita, kaip tik patogi alternatyva daugiabučių gyventojams, taupantiems savo laiką.

"Iš tiesų labai gaila iniciatyvių gyventojų, kurie nori gyventi gražiai, šiltai, taupiai. Nes dažniausiai daugiabutyje yra keletas iniciatyvių kaimynų, kurie rūpinasi namo reikalais. Jie tariasi su mumis ir kaimynais, ieško būdų, kaip atnaujinti pasenusias pastato konstrukcijas, inžinerines sistemas, tačiau kai ateina laikas priimti sprendimus, visos jų pastangos atsimuša tarsi į sieną. Nes tiesiog neįmanoma surinkti gyventojų kvorumo ir priimti atitinkamus sprendimus", – sako bendrovės "Mano Būstas" Daugiabučių namų administravimo departamento direktorius Mindaugas Genys.

Anot jo, daugiabučių gyventojai vangiai dalyvauja susirinkimuose, todėl rinkti parašus jų metu ar vaikštant po butus nėra tinkamas sprendimas technologijų revoliucijos amžiuje.

Patogi alternatyva

Tam pritaria ir "Mano Būsto" vykdomasis direktorius Ignas Krasauskas bei sako, kad šiandien technologiniai sprendimai sudaro galimybę gyventojams pabėgti iš šio užburto rato. Išeitis – atsisiųsti mobiliąją programėlę eBŪSTAS, su kuria, be kitų patogių funkcijų, jau dabar galima dalyvauti apklausose. Šia paslauga gali naudotis visi grupės įmonių klientai.

"Per daugelį veiklos metų įsitikinome, kad suburti daugiabučių gyventojus visuotiniuose susirinkimuose yra ganėtinai sudėtinga. Vieni neturi laiko, kiti gyvena ne Lietuvoje, treti iš viso nesirūpina namo reikalais. Iš tiesų priežasčių gali būti pačių įvairiausių, kodėl žmonės yra neaktyvūs spręsdami savo turto priežiūros klausimus. Todėl jau dabar savo klientams per išmaniąją programėlę pristatėme apklausų modulį. Tai priemonė mūsų vadybininkui apklausti namo ar bendrijos gyventojus ir sulaukti iš jų grįžtamojo ryšio", – pasakojo I.Krasauskas.

Žadama naujovių

Kol kas šios apklausos skirtos susidaryti bendrą nuomonę, ar klientai yra patenkinti, tačiau, anot I.Krasausko, realu, kad jau šiemet "e-Būstas" platformoje bus galima vykdyti ir juridinę galią turinčius balsavimus.

"Toks gyventojų apklausos metodas pirmiausia naudingas patiems namo bendraturčiams, nes visus sprendimus jie galės pariimti nekeldami kojos iš namų ar biuro, net ir būdami bet kurioje pasaulio vietoje, kur veikia internetas", – pridūrė "Mano Būsto" vykdomasis direktorius.

Galimybė reikšti nuomonę ar balsuoti dėl darbų daugiabutyje yra neabejotina netolima ateitis, tačiau tai nereiškia, kad išnyks popieriniai protokolai, o namo administratorius nebeorganizuos susirinkimų. I.Krasausko teigimu, išmanioji programėlė tik papildys apklausų ir balsavimų galimybių arsenalą, tačiau tradiciniai būdai bus vykdomi ir toliau.

"Dalis žmonių šiandien apsiperka internetu, tačiau dauguma eina į parduotuves. Kiti apmoka sąskaitas internetu, o dar kiti neša sąskaitas į atsiskaitymo vietas. Todėl ir elektroninės apklausos bei balsavimai kol kas yra ne kas kita, kaip tik patogi alternatyva daugiabučių gyventojams, taupantiems savo laiką. Puikiai suprantame, kad ne visi turi išmaniuosius įrenginius, bet tikime, kad ateityje su išmaniosiomis programėlėmis spręsti daugiabučio namo priežiūros klausimus taps dar paprasčiau ir efektyviau", – neabejoja I.Krasauskas.


Sparčiai populiarėja

Praėjusių metų vasarą startavusi "Mano Būsto" interneto platforma ir mobilioji aplikacija eBŪSTAS populiarėja tarp įmonės klientų. Jau dabar ji turi daugiau nei 40 tūkst. vartotojų, kurie bent kartą per mėnesį naudojasi programos teikiamomis galimybėmis. "Mano Būsto" tikslas per šiuos metus – toliau sparčiai populiarinti mobiliąją aplikaciją ir aktyvių vartotojų skaičių padidinti iki 100 tūkst.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Tesin.

Tesin. portretas
Niekas neorganizuoja susirinkimus,melas, kad nedalyvauja.Pinigus susirenka administratoriai,tai visas jų darbas.O skirti ir paskirti administratorių bendro privataus turto priežiūrai per prievartą niekas neturi teisės,nes privatūs turtas arba privataus turi dalis yra neliečiama,saugo privataus turto įstatymai.

Senamiestis

Senamiestis portretas
Busto veikla vertinu 4 is 10 balu. Nera jokio skaidrumo, informacijos ptaeikimas tragiskas, vykdomi darbai neracionalus, kokybe baisi, komunikavimas su gyventojais tragiskas, ikainiai nesuvokiami. Ar yra Kaune normali kontora dirbanti efektyviai? Bent as negeirdejau.

Anonimas

Anonimas portretas
blogai atsiskaito bustai mazai informuoja gyventojus.jei namui apskaiciavo kiek moket ir viskas.tegu atsiuncia kiek iekvienam butui reiks moket matom kai ateina saskaita
VISI KOMENTARAI 10

Galerijos

Daugiau straipsnių