Dumblo vežimas iš salos prasidėjo nesėkme

Dumblo išvežimo iš Nemuno salos rangovas antrą darbo dieną dieną, penktadienį, patyrė nesėkmę – ekskavatorius ėmė skęsti pažliugusiame grunte.

„Nuo salos kranto ekskavatorius nukasti toliau esantį dumblą nepasiekia, teko nuvažiuoti nuo kranto, bet mašina tuojau pat pradėjo grimzti į dumblą“, – penktadienį pasakojo bendrovės „Kamesta“ ekskavatorininkas, nenorėjęs sakyti vardo ir pavardės.

Iki pusės nugrimzdusią mašiną atkasė atgabentas mažesnis ekskavatorius. „Prieš tai bandžiau darbuotis kitoje dumblo krūvos pusėje, bet atsitiko ta pati bėda, tik ten pavyko išvažiuoti pačiam. Man atrodo, kad gali tekti kasti iš atplaukusios upe baržos, bet tai jau inžinierių reikalas“, – sakė darbininkas.

Bendrovės „Kamesta“ techninis direktorius Edvardas Štuopis ramino, kad pirmieji nesklandumai neverti didelio dėmesio. „Tokiuose darbuose visada gali kas nors atsitikti nenumatyto. Tikrai rasime išeitį ir dumblą išgabensime iki nustatyto termino“, – tvirtino jis.

Dumblas iš Nemuno salos turi būti išgabentas iki birželio pabaigos. Kartu su „Kamesta“ išvežimo darbais rūpinsis bendrovė „Hidrum“ ir valstybinė įmonė „Vandens vidaus kelių direkcija“.

„Dumblas bus plukdomas baržomis, nes Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA), administruojanti projekto lėšas, nesutiko, kad būtų keičiamas išvežimo būdas“, – teigė šį projektą kuruojantis savivaldybės Aplinkos apsaugos skyriaus vyriausiasis specialistas Ramūnas Judeika.

„Kauno diena“ rašė, kad APVA gerokai sugriežtino sąlygas, pagal kurias teiks finansavimą šiam projektui. Taip pat buvo pabrėžtas gana griežtas terminas, per kurį visi darbai turi būti atlikti.

Pasak savivaldybės Viešųjų pirkimų poskyrio vedėjos Daivos Čeponienės, konkurso sąlygose nurodyti dumblo išvežimo darbai bus atlikti už 2,59 mln. litų. Bendra projekto suma – daugiau nei 4,15 mln.litų.

Kanalą išvalyti, dumblą išdžiovinti ir jį išvežti dar pernai turėjo „Kauno tiltai“. Prieš pusantrų metų konkursą laimėjusi bendrovė kanalą išvalė ir dumblą supylė į vadinamuosius sėsdintuvus. Dalis dumblo pradžiuvo, tačiau „Kauno tiltai“ jo vežti nepradėjo. Techniniame projekte numatyta, kad dumblas turi būti išvežamas baržomis. Bendrovės atstovai teigė, kad to padaryti neįmanoma ir siūlė pakeisti dumblo išvežimo būdą – jį vežti sunkvežimiais. Savivaldybė nesutiko ir pareikalavo laikytis projekto, nes baiminosi prarasti projekto įgyvendinimui skirtas ES lėšas.

Dėl dumblo išvežimo būdo vasarą Kauno savivaldybėje lūžo ietys. Skirtingose barikadų pusėse atsidūrė net partiečiai. Tuometis savivaldybės administracijos direktorius Antanas Navakauskas ir Vidaus vandens kelių direkcijos vadovas Gintautas Labanauskas aiškino, kad dumblą būtina ir įmanoma išvežti baržomis. Tuo metu kitas socialdemokratas, buvęs Kauno vicemeras Kęstutis Kriščiūnas tvirtino, kad dumblą reikia vežti sunkvežimiais.

Bendrovė ir savivaldybė ginčą pradėjo spręsti teisme.

„Kauno tiltai“ visus įsipareigojimus žadėjo atlikti daugiau nei už 3,3 mln. litų. Tačiau darbų atliko mažiau nei už pusę šios sumos.


Šiame straipsnyje: dumblas

NAUJAUSI KOMENTARAI

arvys

arvys portretas
man toks vaizdas ,kad vel reikes valyti sita kanala ,nes jau ana rudeni jis buvo dumblynas ties arena.idomu kaip bus siais metais???

Audronis

Audronis portretas
Gal reiketu pakviesti olandus ?

to arvis

to arvis portretas
geras pastebejimas :) kanalas buvo uznestas dumblu tai akivaizdu :)
VISI KOMENTARAI 14

Galerijos

Daugiau straipsnių