Dėl Nemuno salos ateities verda aistros

Dienraščio „Kauno diena“ rašinys

Uostui numatyta skirti per mažai vietos. Tai pagrindinis priekaištas, nuskambėjęs Nemuno salos detaliojo plano rengėjams.

Uostui numatyta skirti per mažai vietos. Tai pagrindinis priekaištas, nuskambėjęs Nemuno salos detaliojo plano rengėjams.

Užkliuvo uostas

Kauno miesto savivaldybėje visi norintieji galėjo susipažinti su Nemuno salos vizija ir pareikšti savo pastabas. Tačiau kauniečių antplūdžio nesulaukta. Iš dviejų dešimčių susirinkusiųjų – keli žurnalistai, architektai ir keliolika politikų.

Detalusis planas rengiamas Šarūno Kiaunės įmonės pateikto projekto pagrindu.

Planą rengia konkursą laimėję "Kauno plano" architektai. Jie siūlo, kad salos 22 ha plote atsirastų paplūdimio tinklinio aikštelė, vaikų žaidimų aikštelė, karstynės, golfo aikštynas, renginių vieta, kanojų polo zona, paplūdimiai. Saloje papildomai būtų įrengta iki 90 vietų automobilių stovėjimo aikštelė.

Šie siūlymai susirinkusiesiems sukėlė vos vieną kitą klausimą, pastabą. Kitas dvi valandas diskusijos virė dėl vieno vienintelio objekto.

Plano rengėjai nusprendė, kad saloje užtektų 50 vietų uosto. Jame laivus būtų galima laikyti ir žiemą. Esant poreikiui, uostą būtų galima dvigubai praplėsti. Viešojo svarstymo dalyvių verdiktas – tai trumparegiška, neekonomiška, nelogiška.

Lietuvoje užregistruota apie 70 tūkst. laivų naudotojų. "Kaunui tai – didžiulė niša. Uostas centre miestą iš karto pakelia į aukštesnį lygį", – įsitikinę architektai.

Ne gulbių tvenkinys

"Vidaus vandens kelių direkcijos specialistai buvo apskaičiavę, kad šio uosto infrastruktūrai reikėtų skirti iki 5 ha, o čia matau, kad kalbama apie iki 1 ha teritoriją", – stebėjosi Kauno miesto tarybos narys Gintautas Labanauskas. Anot jo, projekto rengėjai prioritetus sudėliojo keistokai: uostui vietos pagailėta, o dalis salos atiduota laipioti po medžius, nors juos reikėtų dar tik sodinti.

"Nesąmonė tos laipynės saloje, kai jų mieste yra ir kitose vietose. Be to, čia net nėra tam tinkamų medžių. Tai buvo išsakyta kolegijos posėdyje. Galvojau, kad šiandien apie tai jau net nebekalbėsime", – nustebo ir Kauno meras Andrius Kupčinskas.

G.Labanauskas plane pirmiausiai pasigedo laivų dirbtuvių ir aiškino, kad uostas be reikiamos infrastruktūros yra beprasmis dalykas. "Jeigu nebus degalinės, dušų, tualetų, niekas čia neplauks", – perpėjo buvęs Vidaus vandens kelių direkcijos vadovas.

"Kauno plano" direktorius Gediminas Šinkūnas teisinosi, kad bandoma siekti estetikos, juk sala yra miesto viduryje, todėl turėtų tapti kauniečių ir miesto svečių traukos tašku.

"Uostas yra ne gulbių tvenkinys. Dirbtuvėlės ir kita yra upių gyvenimo dalis. To nereikia bijoti. Tokie specifiniai pastatai irgi yra gražu", – tikino architektas Rimvydas Jurgis Palys. Ir jis ragino uostą kurti didelį. Jį statyti su visa reikiama įranga. "Tada jis skambės. Nebijokime spalvingo gyvenimo. Tegul būna ir elingai, gal net ir kranas", – vardijo architektas.

Specialistas priminė, kad "Kaune žydėjo gyvenimas, kai klestėjo laivyba upėse".

Ne vienas dalyvis plano rengėjams siūlė apsižvalgyti ir pavyzdį imti iš Amsterdamo, Dresdeno, kitų užsienio miestų.

Kur gaus kavos?

Kai kuriems susirinkusiesiems abejonių sukėlė ir golfo aikštyno tikslingumas. Juk paprastai jiems turi būti skiriami dideli plotai. Ar jų atsiras Nemuno saloje? "Čia bus nedidelis, skirtas vaikams, senjorams", – į detales nesileido "Kauno plano" vadovas.

Visi sutiko, kad pramogos ir jų įvairovė saloje yra gerai, bet kai kurie pasigedo vietos poilsiui. "Kur bus galima prisėsti ir išgerti kavos?" – teiravosi viena posėdžio dalyvių, klausdama, kur turėtų išdygti lauko kavinės. Tokių nebus. "Teks piltis iš termoso", – juokavo R.J.Palys.

"Saloje atsiradus daugiau pramogų, tai padėtų lengviau kvėpuoti arenai kaip komerciniam organizmui", – aiškino G.Šinkūnas. Papildomos kavinės vargu ar pagausintų lankytojų srautą arenos restoranuose, tad jų saloje nenumatyta.

Buvo ir siūlymų pakoreguoti salos reljefą, nes jis suformuotas stichiškai. Klausta, ar yra galimybių platinti kanalą.

Kada bus galima susipažinti su pakoreguotu planu, dar neaišku, tačiau pažadama vėl surengti viešą jo svarstymą ir aptarimą.

Nemuno salą jau seniai planuojama paversti patrauklia aktyvaus ir pasyvaus poilsio erdve. Kauno miesto taryba dar praėjusių metų vasarą priėmė sprendimą rengti naują Nemuno salos detalųjį planą.

2013–2023 m. Kauno miesto bendrajame plane Nemuno salos teritorija numatyta kaip visuomeninės reikšmės teritorija, kuri gali būti skirta visuomenės poreikiams, socialinei, aptarnavimo ir paslaugų veiklai.

Bendras Nemuno salos plotas siekia apie 30 ha.


Komentaras

Visvaldas Matijošaitis, "Vieningo Kauno" frakcija

Nemuno salos urbanistinės plėtros idėjų konkursas organizuotas 2010 m., tačiau savivaldybė visiškai užsnūdusi ir iki šiol nieko konkretaus nepadarė.

Mano nuomone, architektų pateiktas idėjas jau buvo galima įgyvendinti statant "Žalgirio" areną. "Vieningo Kauno" nariai, tarp kurių gausu architektų, savivaldybei pateikė siūlymus ir viziją, kaip turėtų plėtotis sala.

Nemuno sala turi tapti aktyvaus laisvalaikio ir poilsio oaze. Šioje erdvėje kauniečiai ir miesto svečiai galės ne tik sportuoti, klausytis koncertų, plaukioti nedideliais laivais. Čia laiką galės praleisti ir pasyvaus poilsio mėgėjai: gulėti paplūdimyje, su šeima ateiti į kavines ar tiesiog grožėtis pabudusia Nemuno sala. "Vieningas Kaunas", bendradarbiaudamas su sporto federacijomis, pasiūlė keletą labai gerų idėjų. Pavyzdžiui, vietoje planuotų dviejų tinklinio aikštelių bus įrengiamos keturios su tribūnomis. Tokiu atveju Kaune galės vykti tarptautinio lygio paplūdimio tinklinio varžybos. Labai svarbu įsiklausyti į salos plėtros urbanistinių idėjų konkurso laureatus. Detalaus plano rengėjai privalo atsižvelgti į architekto Šarūno Kiaunės pastabas dėl uosto įrengimo ir kitų salos vietų. Be to, reikia įsiklausyti į prof. R.Palio pasiūlymus platinti kanalą ir jame numatyti vietos mobiliosioms prieplaukoms bei nedideliems laivelių uostams. Aišku, tai bus įgyvendinama per kitą salos plėtros etapą ir tik tokiu atveju, jeigu mieste augs laivininkystės poreikis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

kornelitas

kornelitas portretas
uostas... su kapitonu labanausku... pajacai...

hm

hm portretas
š... gausis, jei bus atsižvelgta tiktai į suinteresuotų asmenų reikalavimus, o ne į miestiečių pageidavimus ir architektų patarimus. O tos sporto aikštelės, tai tikrai niekam tikęs sumanymas, kaip ir laivų remonto dirbtuvės šalia poilsio zonos. Gerb. Merai, būkite tvirtas, atstovaudamas miestiečių interesus, nepasiduokite vien tik verslininkų spaudimui.

asilo galvos

asilo galvos portretas
Gal kita nemuno kranta predekit tvarkyti, stovi visokie elevatoriai, ekskavatoriai... sabakstynai...
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių