Dangų virš Nemuno salos išmargino orlaiviai

Lietuvos aeroklubas mini savo veiklos 85-metį. Šia proga Nemuno saloje, Kauno „Žalgirio“ arenos pašonėje, šeštadienį vyko aviatorių šventė.

„Šį kartą Lietuvos aeroklubo šventę švęsime kitaip. Improvizuotos aviacijos šventės su eitynėmis miestų centruose – tai būdas parodyti sparnus ir sudominti aviacija kitus, pakviesti visus į savo veiklą, į aerodromus. Dangus visuomet traukia žmones. Aviacija apjungia ir techninius, ir dvasinius dalykus“, – sakė Lietuvos aeroklubo prezidentas Jonas Mažintas.

Aviatorių eitynės Kaune nusidriekė nuo Rotušės aikštės per Laisvės alėją iki Nemuno salos. Šventės pradžią paskelbė parašiutininkas, danguje iškleidęs didžiulę Lietuvos trispalvę.

Padangę virš Nemuno salos vienas kitą keisdami praskrosdavo skirtingų orlaivių eskadrilės.

1927 metais tik įsteigus Lietuvos aeroklubą, Lietuvoje skraidė vos 50 pilotų, civilinės aviacijos iš viso nebuvo. Pirmą lėktuvą aeroklubas nusipirko tik po metų. Tai buvo „Albatros B.IIa“.

Remdamasis Amerikos praktika, visuomeninės aviacijos steigimo svarbą iškėlė karo lakūnas Steponas Darius. Tam pritarė ir kiti karo lakūnai.

Čia pat, Nemuno saloje, per nepilną valandą šeštadienio popietę Saulius Kvietka surinko S.Dariaus ir Dariaus Girėno „Lituanicos“ modelį.

„Mano senelis ir S.Darius buvo geri draugai. Senelis labai laukė jo grįžtančio iš istorinio skrydžio. Po senelio mirties man liko toks tarsi nebaigtas darbas. Taip ir gimė šis „Lituanikos“ modelis“, – pasakojo kūrinio autorius.

S.Kvietka atkūrė tikslią „Lituanicos“ kopiją, kurios sparnų mostas siekia 3 metrus, ilgis – 1,75 metro. Pernai birželio 19 dieną „Lituanicos“ kopija pirmą kartą pakilo skrydžiui.

„Čia nepavyks pakelti. Visos šventės rengiamos pievose, o „Lituanicai“ reikia lygaus pagrindo įsibėgėti“, – nenusimindamas pripažino S.Kvietka.

Kauno aeroklubo vadovas Algimantas Žentelis šventės dalyvius pasveikino akrobatiniu pasirodymu. Palikdamas dūmų pėdsaką, A.Žentelis privertė visus dar kartą pakelti galvas į dangų.

Praskridęs nugara į žemę, pilotas su savo „JAK 50“ šovė stačiai į dangų ir atliko taip vadinamą bokštą. Kiekvieną jo akrobatinį manevrą žiūrovų minia palydėjo susižavėjimo šūksniais.

Akrobatinio pasirodymo metu A.Žentelio pilotuojamo orlaivio greitis siekė 300 km/h. Dėl perkrovimų kai kuriais momentais paties piloto svoris galėjo pasiekti iki 0,5 tonos. Šiaip pilotas sveria apie 80 kg.

Šventės vedėjas aktorius Egidijus Stancikas neslėpė susižavėjimo aviacija: “Galime įsitikinti, kiek patobulėjo visi skraidantys objektai, tačiau, ko gero, nuo pat žmonijos egzistencijos pradžios žmogus kėlė akis į dangų ir tebekelia iki šiol“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Rasele

Rasele portretas
Kaip ačiū kad ne aleksote. Ale kaip galėtumėt visada ten "bazuotis"....

Raselei

Raselei portretas
TU PRADEJAI GYVENT PRIE AERODROMO, O NE AERODROMAS PRIE TAVES. Taip kad uzsiciaupk, kitais metais busim aleksote!!

to 2.

to 2. portretas
Na, su tokiais atsakymais daugiau šalininkų skraidytojai neįsigys. Va, įdomu, Raselė galėtų paaiškint, kuo skiriasi Aleksotas nuo Vilijampolės?
VISI KOMENTARAI 12

Galerijos

Daugiau straipsnių