Būkite budrūs: bendrovė TNT išpučia siuntų kainas

Pasirodo, norint parsisiųsti siuntinį iš užsienio, gali tekti gerokai paploninti piniginę. Siuntų gabenimo bendrovė TNT ne tik pritaikė neaiškius mokesčius, bet ir patys siuntinio svorį padidino daugiau nei dešimt kartų.

Suklastojo svorį

Į "Kauno dienos" redakciją kreipėsi bendrovės "Adolis" direktorius Igoris Kuzmickis ir papasakojo karčią patirtį pasinaudojus siuntų gabenimo bendrovės TNT paslaugomis. Vyras pasakojo užsiimantis automobilių detalių prekyba, todėl nuolat prireikia siųstis įvairius siuntinius iš užsienio. Bendrovė TNT pasiūlė geriausią kainą, tad verslininkas nusprendė pasinaudoti jos paslaugomis, tačiau netrukus pasigailėjo sudaryto sandorio.

"Praėjus kiek laiko pastebėjau, kad sumos sąskaitose dėl neaiškių priežasčių pasidarė labai didelės. Pirmiausia pamačiau, kad ant siuntinio užrašytas didesnis svoris, nei detalė sveria iš tikrųjų", – pasakojimą pradėjo I.Kuzmickis.

Jis pateikė ne vieną pavyzdį, kai skyrėsi siuntinio svoris: nors siuntinys sveria gerokai mažiau, ant pakuotės TNT buvo užrašę net kelis kartus didesnį svorį. Negana to, sąskaitoje svoris dar daugiau išaugo, kartu padidindamas ir siuntos gabenimo išlaidas.

Pavyzdžiui, iš Lenkijos verslininkas siuntė automobilio žibintą, kuris sveria 1,5 kg, įskaičiavus įpakavimą, svoris neviršija 2 kg, tačiau TNT ant siuntinio nurodė, kad jis sveria 3,7 kg, o sąskaitoje iš kažkur jau atsirado 5,5 kg. Kitoje sąskaitoje nurodyta, kad panašus automobilio žibintas jau svėrė daugiau kaip 9,7 kg. Negana to, kitą kartą toks siuntinys buvo išpūstas iki neregėto svorio – galutinėje siuntinio gabenimo sąskaitoje TNT nurodė, kad žibintas sveria daugiau kaip 20 kg, tad svorį padidino net dešimt kartų.

I.Kuzmickis tikino, kad ir siunčiant kitas detales siuntų gabenimo kompanijos nurodyti svoriai gerokai skyrėsi nuo realybės. Štai automobilio buferis sveria 9 kg, tačiau verslininkui TNT nurodė, kad 136 kg. Vyras stebėjosi, pagal ką TNT paskaičiuoja svorį, jei visureigio buferis svėrė net mažiau nei mažo automobilio. Verslininkas tikino, kad siuntų gabenimo kompanijos vadybininkų neįtikino net gamykloje nurodyti detalės parametrai.

Neaiškūs mokesčiai

Bendrovės "Adolis" direktorius tikino, kad TNT interneto puslapyje nurodyti svoriai, pagal kuriuos skaičiuojama galutinė paslaugos kaina, taip pat ir siuntinio matmenys. Dauguma iš Lenkijos siųstų siuntų neviršijo normų, tačiau kažkodėl TNT ir čia padidino skaičius.

"Vadybininkai paštu nurodė formulę, pagal kurią reikia skaičiuoti, jei siunta viršija matmenis. Taip ir dariau, bet sąskaitos vis tiek buvo ženkliai didesnės", – stebėjosi I.Kuzmickis.

Siuntinio gabenimo sąskaitoje TNT nurodė, kad žibintas sveria daugiau kaip 20 kg, tad svorį padidino net dešimt kartų.

Vyras tikino, kad įdėmiau peržiūrėjęs sąskaitas pamatė neaiškių mokesčių, kurie taip pat padidino kainą. I.Kuzmickis nesuprato, kaip kompanija gali taikyti konvejerio mokestį, jei jos veikla su konvejeriais nėra niekaip susijusi. Oro mokestis taip pat paprastai taikomas, jei siuntinys gabenamas lėktuvais, tačiau šiuo atveju siuntos iš Lenkijos buvo atvežtos mikroautobusais.

"Buvo keista, kad 10 proc. jie prideda už gabenimą iš užsienio. Tačiau šis mokestis skaičiuojamas pačiame gale, kai jau įskaičiuoti kiti mokesčiai – papildomu mokesčiu apmokestina ne tik siuntinio svorį, bet ir jų pačių jau pritaikytus kitus mokesčius", – atskleidė detalių pardavėjas.

Anot jo, kelis kartus buvo pritaikytas OOC mokestis, kurio reikšmės TNT vadybininkai nesugebėjo paaiškinti. Negana to, šis mokestis vieną kartą buvo 22, kitą – jau 50 eurų. Dar vieną kartą I.Kuzmickiui teko susimokėti už neva klaidingai nurodytą adresą, nors ant siuntinio jis buvo identiškas tam, kurį nurodė detalių tiekėjas.

Velkasi skola

I.Kuzmickis ne kartą prašė siuntų gabenimo bendrovės TNT vadybininkų perskaičiuoti sąskaitas ir jose nurodyti realių siuntinių svorį, tačiau kompanija to padaryti nesutiko. Elektroniniu paštu verslininkas buvo raginamas sumokėti skolą.

"Primename, kad jūs iki šiol nesumokėjote UAB TNT už suteiktas paslaugas pagal žemiau nurodytas sąskaitas. Prašome nedelsiant sumokėti susidariusį įsiskolinimą, priešingu atveju būsime priversti jūsų skolą perduoti skolų išieškojimo bendrovei, o duomenis apie jūsų skolą įtraukti į "Creditinfo Lietuva" duomenų bazę", – tokius laiškus gavo bendrovės "Adolis" vadovas.

Jam dar kartą paaiškinus, kad jis nemokės sąskaitų tol, kol nebus nurodyti tikslūs siuntinių svoriai, gavo dar kelis raginimus. "Taigi sąskaitos jums išrašytos pagrįstai, pagal tai, kokias jūsų siuntas gabenome", – atrėžė bendrovės TNT vadybininkas.

Iš viso už automobilių detalių gabenimą iš Lenkijos I.Kuzmickis turi sumokėti daugiau kaip 700 eurų. Jis tikino, kad tokios didelės sąskaitos pridarė jam nuostolių.

"Jie man atvežė 22 siuntas ir visos jos buvo nuostolingos. Juk kai jų vadybininkas paskaičiuodavo siuntos kainą, aš pagal tai detalių kainą pasakydavau savo klientams, tačiau jų pateiktos sąskaitos išsipūtė", – apgailestavo verslininkas.

Tik atsiprašė

"Kauno diena" bendrovės TNT atstovų užklausė, kaip skaičiuojami oro, konvejerio, OOC mokesčiai, kaip sveriamos siuntos ir kodėl bendrovė nurodo skirtingą svorį ant siuntinio pakuotės ir sąskaitoje. Tačiau bendrovės atstovai atsiuntė abstraktų komentarą.

"Mūsų tikslas – kiekvieną kartą suteikti tokį aptarnavimą, kuris sulauktų aukščiausio klientų įvertinimo. Dedame visas pastangas siekdami užtikrinti, kad mūsų kainos ir informacija apie jas klientams būtų pateikiama aiškiai bei suprantamai. Apgailestaujame dėl padarytų klaidų mums ruošiant kai kurias sąskaitas faktūras už paslaugas, suteiktas klientui UAB "Adolis". Šios klaidos buvo ištaisytos, atitinkamai pataisytos sąskaitos", – bendrovės poziciją pateikė TNT atstovė spaudai Rasa Šlekienė.

Deja, bendrovės "Adolis" vadovas I.Kuzmickis teigė, kad TNT naujų sąskaitų, kuriose būtų nurodyti realūs siuntinių svoriai, neatsiuntė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

jachtus servisas com

jachtus servisas com portretas
kad jūs durni, iš lenkų per TNT vežtis. Gi yra normalūs pigesni siuntinių gabentojai iš lenkų. už 50 eurų čiut ne padėklą parsiveži.

Irgi naudojuosi TNT

Irgi naudojuosi TNT portretas
Deja, ir man teko patirti panašių atvejų, kai jau ne kitam duodu sverti bei matuoti, nes “nu gal padarė kur klaidą”, o pats, kad tikrai žinočiau. Internetu siunčiant iš karto paskaičiuojama galutinė kaina su VISAIS mokesčiais. Tai kodėl padidėja visgi kaina 20%? Paskambinu, paaiškina, kad dėl svorio. Kadangi pats pasidariau nuotraukas su svarstyklėm, tai pasibaru ir sumažina kainą. Bet juk taip NEDIRBAMA!!! Žodžiu vis dar esam TNT klientai (jau 6 metus), bet ir man jau atsibodo, tad reik tarti sudie...

Nesuprantu

Nesuprantu portretas
o tai ko nesikreipiat į vartotojų teisių tarnybą?
VISI KOMENTARAI 14

Galerijos

Daugiau straipsnių