- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kaune jau kelintus metus iš eilės techninės apžiūros (TA) barjerą iš pirmo karto įveikia iki 60 proc. vairuotojų, tačiau vis dar nemažai tokių, kurie su visiškai netvarkingu automobiliu bando prasprūsti TA kontrolieriams pro akis.
Automobilius prižiūri
Europos Komisija skelbia, kad dėl techninių trūkumų ES keliuose įvyksta apie 6 proc. visų automobilių ir apie 8 proc. visų motociklų avarijų. Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje atliktų tyrimų duomenimis, kelių eisme nuolat dalyvauja apie 10 proc. automobilių, kurių techninė būklė neatitinka nustatytų techninių reikalavimų. Saugaus eismo specialistai Skandinavijos šalyse spėja, kad apie 10 proc. avarijų keliuose įvyksta dėl techninių priežasčių. Suomijos saugaus eismo ekspertų teigimu, vien tik nepriekaištingos padangos galėtų kasmet išgelbėti apie 10 proc. gyvybių.
UAB Kauno techninės apžiūros centro vadovas Gintaras Ciegis, kalbėdamas su "Kauno diena", džiaugėsi, kad kauniečiai jau nebe pirmus metus pasižymi kaip vieni atsakingiausiai automobilius Lietuvoje prižiūrinčių vairuotojų. Iš pirmo karto techninės apžiūros barjerą pavyksta įveikti maždaug 57–58 proc. automobilių, atvežtų privalomajai techninei apžiūrai.
"Deja, atsiranda ir tokių automobilių savininkų, kurie techninei savo automobilio būklei skiria mažiau dėmesio ir jiems TA tenka kartoti du ar daugiau kartų", – apgailestauja G.Ciegis.
Specialisto tvirtinimu, daugiausia tokie automobiliai turi stabdžių problemų – netvarkingai veikia darbiniai ar stovėjimo stabdžiai. "Per pirmąjį vizitą tokiems automobiliams identifikuojamos problemos ir savininkai bando jas išspręsti, tačiau šios ligos būna jau įsisenėjusios, tad, sutvarkius vieną agregatą tinkamai, streikuoti pradeda kitas", – pasakojo G.Ciegis.
Rūpinasi iš anksto
Pašnekovas patarė stengtis automobilį prižiūrėti, kad nereikėtų jo taisyti.
"Lietuvoje nemaža dalis vairuotojų nesilaiko net minimaliausių gamintojų ar technikos specialistų rekomendacijų, kaip dažnai reikėtų keisti tam tikras automobilio dalis, ir važinėja tol, kol tos detalės visiškai susidėvi, taip rizikuodami ir savo, ir kitų eismo dalyvių saugumu", – tvirtino specialistas.
Deja, atsiranda ir tokių automobilių savininkų, kurie techninei savo automobilio būklei skiria mažiau dėmesio ir jiems TA tenka kartoti du ar daugiau kartų.
Panašiai kai kurie vairuotojai elgiasi ir vykdami į TA centrus. Į juos atvyksta tam, kad būtų identifikuoti automobilio trūkumai, o savininkas juos, išleisdamas kuo mažesnę sumą pinigų, susitvarkytų.
"Automobilis turėtų būti prižiūrimas visuomet, tada jokie gedimai nebus baisūs ir į TA centrą tokiu prižiūrėtu automobiliu galima bus drąsiai atvažiuoti kada panorėsi", – kalbėjo G.Ciegis. Kartu jis teigė suprantantis, kad ne visuomet tinkamai automobilio priežiūrai pakanka laiko ir kompetencijos, tad vykstant į TA centrus jis patarė apsilankyti automobilių remonto dirbtuvėse, kad visi trūkumai būtų pašalinti dar prieš atvykstant į TA centrą – taip pavyks sutaupyti ir laiko, ir pinigų.
Automobilių serviso "Pas Vilių" meistras Rytis Račkauskas "Kauno dienai" pasakojo, kad daugėja vairuotojų, kurie stengiasi pašalinti visus trūkumus dar prieš nuvykdami į TA centrą.
"Atvykę klientai prašo automobilį paruošti techninei apžiūrai. Mes patikriname visus pakabos elementus, pažiūrime, ar neprasisunkia tepalai, įvertiname duslintuvo būklę", – pasakojo automobilių remonto specialistas. R.Račkauskas pastebi, kad dažniausiai automobiliuose tenka remontuoti lankstus. "Dėl rimtų lankstų gedimų į servisą neužsuka daug automobilių, tačiau bent kartą ar du per savaitę tenka automobilių savininkams priminti, kad šią detalę reikia pakeisti kuo greičiau, nes kelyje automobilis gali tapti visiškai nevaldomas", – pasakojo R.Račkauskas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį16
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas2
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...