- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Avaringą vietą kelyje žymi trikampis kelio ženklas su juodu tašku viduryje. Eismo saugumo besirūpinančios institucijos siekia, kad artimiausiu metu Lietuvoje tokie ženklai išnyktų.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) duomenimis, šiuo metu aplink Kauną yra penkios juodosios dėmės. Eismo saugumo specialistai juodąja dėme vadina vietą, kurioje 500 m kelio ruože per ketverius metus įvyko ne mažiau kaip keturi įskaitiniai eismo įvykiai (tokių eismo įvykių metu žūva arba sužalojami žmonių).
Pagrindinės nelaimių priežastys, kaip rodo eismo įvykių tyrimai yra nesaugūs lenkimai, išvažiuojant į priešpriešinę eismo juostą, greičio viršijimas, nesaugus pėsčiųjų ir dviratininkų elgesys.
"Tiksliai įvardyti, kiek įtakos avaringumui turi pro Kauną einanti "Via Baltica", yra sudėtinga, nes avaringumas priklauso ne tik nuo transporto ir infrastruktūros, bet ir nuo kitų faktorių – vairuotojų kultūros, eismo reguliavimo sistemos, leistino greičio apribojimų, realaus automobilių srauto judėjimo greičio", – "Kauno dienai" tvirtina LAKD Saugaus eismo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas.
Specialistas atkreipė dėmesį, kad pradėjus vykdyti remontą pirmame transporto koridoriuje "Via Baltica" eismo įvykių mažėja. Pastaruoju metu čia patobulintos ar rekonstruotos pavojingos sankryžos – jose keičiama eismo organizavimo schema, įrengiamos iškilios greičio mažinimo salelės arba jos formuojamos iš šviesą atspindinčių ryškiaspalvių stulpelių. Įrengiami informaciniai greičio matuokliai, stacionarūs greičio matavimo prietaisai ir kt.
"Esamos sankryžos rekonstruotos taip, kad sumažėtų avarijų tikimybė: jos apšviestos, jose sumažintas leistinas greitis, įrengtas ženklinimas lanksčiais plastikiniais stulpeliais ir kelio ženklais, užtikrintos saugesnės įvažiavimo iš šalutinio kelio sąlygos, įrengtos iškilios saugumo salelės pėstiesiems, kad važiuojamoji dalis būtų kertama kuo saugiau", – primena N.Abukauskas.
Saugumą stengiamasi užtikrinti greta važiuojamosios kelio dalies – įrengiami pėsčiųjų ir dviračių takai.
Dėl sumažinto greičio ties sankryžomis ir lygesnės kelio dangos įrengimo vyksta teigiamų pokyčių triukšmingumo aspektu. Atlikus planuotus darbus, pagerėjo transporto eismo sąlygos. Transporto priemonės greičiau pravažiuoja kelio ruožą, sumažėjo aplinkos užterštumas. Pagerinus dangos geometrinius parametrus ir dangos lygumą, sumažėjo degalų sąnaudos (100 km iki 5 proc.), kartu sumažėjo oro tarša.
Pasak eismo saugumo specialistų, eismo saugumui užtikrinti dideles pastangas deda ir Kelių policija – vykdoma sustiprinta eismo dalyvių kontrolė dėl greičio viršijimo, saugos diržų segėjimo, naudojimosi mobiliaisiais telefonais ir t.t.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?29
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste1
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms10
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų58
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose30
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa37
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...
-
Karjerų kasimas Pakarklės miške: bendruomenė žada kovoti toliau6
Ne vienerius metus trukusi bendruomenės kova su valdžios institucijomis dėl Pakarklės miško išsaugojimo, kad ten nebūtų kasami žvyro karjerai, baigėsi. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) pripažino, kad miške kasinėti nieko negalim...
-
Senoji Kauno ledo arena taps daugiafunkciu sporto centru15
Beveik pusę amžiaus skaičiuojanti, ne vienam aukšto lygio sportininkui pagrindus paklojusi Kauno ledo arena ruošiasi transformacijai. Iki šiol čia plušėję čiuožėjai ir kitų žiemos sporto šakų atstovai dar š...
-
Kauno rajono socialinių paslaugų centre pamatiniai dalykai nesikeičia
Kauno rajono socialinių paslaugų centras švenčia 17-ąjį gimtadienį. ...