Aktyviai tiesiami keliai tarp mokslo ir verslo: kaip skatinamas jaunimas? | KaunoDiena.lt

Aktyviai tiesiami keliai tarp mokslo ir verslo: kaip skatinamas jaunimas?

  • Teksto dydis:

Bendrovė "Kauno tiltai" kartu su aukštosiomis mokyklomis Kauno technikos kolegija (KTK) ir Vilniaus Gedimino technikos universitetu (VGTU) prieš trejus metus įkūrė verslo ir švietimo organizacijų bendradarbiavimo programą "Akademija@Kauno Tiltai". Šį kartą programa subūrė moksleivius, kurie išbandė jėgas kūrybiniuose žaidimuose.

Pasak bendrovės "Kauno tiltai" generalinio direktoriaus Aldo Rusevičiaus, programos vizija gimė matant, kad pažanga ir inovacijos kuriasi ten, kur verslas bei mokslas sujungia savo idėjinį ir žmogiškąjį potencialą dėl bendro tikslo. "Ugdyti būsimus įmonės darbuotojus ir suteikti studentams galimybę perimti geriausias praktines žinias – vienas esminių "Akademija@Kauno Tiltai" tikslų. Tikime, kad bendradarbiaujant su švietimo įstaigomis, pavyksta parodyti, kad inžineriniai mokslai – įdomus, kūrybiškas ir puikią karjerą žadantis pasirinkimas jaunuoliams, norintiems kurti savo ateitį", – sakė A.Rusevičius.

Bendradarbiavimo gijos

Nors studijas baigę kelių inžinieriai uždirba daugiau nei profesiniame kelyje tik startavę teisininkai, tačiau šių darbuotojų vis tiek labai trūksta, todėl verslui nuolat tenka bendradarbiauti su mokslo institucijomis ir kartu paskatinti moksleivius rinktis šią specialybę. "Visada svarbus dialogas tarp verslo ir mokslo, kad būtų subalansuoti rengiamų specialistų pasiūlos bei darbo rinkos poreikiai", – tikino bendrovės "Kauno tiltai" generalinis direktorius.

KTK direktorius Nerijus Varnas pridūrė, kad nors parengiama nemažai kelių inžinerijos specialistų, poreikis yra gerokai didesnis, todėl norisi, kad kuo daugiau studentų pasirinktų būtent šią kryptį ir mokslo įstaigos galėtų rinkai pasiūlyti daugiau kelių inžinerijos studijas baigusių specialistų.

"Galime pasidžiaugti, kad KTK yra vienintelė kolegija Lietuvoje, kurioje stojančiųjų skaičius per pastaruosius penkerius metus augo 20 proc. Smagu, kad keliama kokybės kartelė, tada visiems pavyksta pasiekti geresnius rezultatus studentams pradėjus dirbti. Tačiau šiandien tiek "Kauno tiltai", tiek kitos bendrovės galėtų priimti tikrai daugiau specialistų, nei mes paruošiame absolventų, nes į studijų programą priimame apie 40 studentų, tačiau apie pusė jų atkrinta, nes inžinerinės studijos nelengvos", – sakė N.Varnas.

Žaidimų keliu

Vien teorija jaunimui neįdomi, todėl pasitikrinti žinias ir išbandyti jėgas jie galėjo kūrybinių sprendimų pareikalavusiame renginyje "Rinkis kelią, ne takelį".

"Siekiame jaunuolius supažindinti su transporto inžinerijos specialybės pritaikymu rinkoje, kuris apima skirtingas darbo vietas: nuo projektavimo, pasiūlymų rengimo iki projektų įgyvendinimo. Renginyje buvo ne viena galimybė prisiminti, kada baigta tiesti A1 magistralė, suskaičiuoti visus per Nemuną ir Nerį Kaune pastatytus tiltus, sužinoti, kokie yra transporto infrastruktūros muziejai ir pan. Tai kartu parodo, koks svarbus ir matomas yra inžinieriaus darbas, kurio rezultatais džiaugiamės visi. Dėkojame moksleiviams ir jų mokytojams už aktyvumą, o mes būtinai pagalvosime apie panašius renginius ateityje", – tikino A.Rusevičius.

Svarbus dialogas tarp verslo bei mokslo, kad būtų subalansuoti rengiamų specialistų pasiūlos ir darbo rinkos poreikiai.

Moksleiviai iš Kauno, Raseinių rajono ir Šakių mokyklų siekė į kelių inžineriją pažvelgti kitaip. Įprastą kelininko, rankose turinčio kastuvą, vaizdą pakeitė kūrybinės įžvalgos. Moksleivių komandos pristatė namų darbus, kuriuose papasakojo apie išskirtinius tiltus, kelius ar kitus inžinerinius objektus. Vėliau komandos pasidalijo į dvi dalis. Vieni protmūšyje patikrino savo žinias apie transporto infrastruktūros istoriją, kiti išsibarstė po Žaliakalnį ir stengėsi kuo geriau pasirodyti orientacinėse varžybose.

"Smagu, kad tiek daug jaunų žmonių, ir ne tik vaikinų, kaip dažniausiai būna inžinerijos studijose, susirinko į edukacinį-pramoginį renginį. Aš ir pats sužinojau naujų faktų apie inžinerinius statinius. Mokiniai tikrai pasistengė rinkdami medžiagą. Tokia veikla skatina jaunimą rinktis ne tik informacines technologijas, bet ir inžineriją. Vaikai pradeda galvoti, kokiais keliais keliauja, kokius tiltus pravažiuoja ir iš ko jie padaryti, kaip perstatyti. Šios žinios, manau, padės jiems pasirinkti karjeros kelią", – apie moksleivių aktyvumą kalbėjo KTK direktorius N.Varnas.

Kad "Akademijos@Kauno Tiltai" partnerių surengtas renginys "Rinkis kelią, ne takelį" gali padėti vaikams pasirinkti inžinerinį kelią, pritarė ir kartu atvykę pedagogai. Mokytojai tikino, kad šiuolaikiniams vaikams vien teorijos tikrai neužtenka.

"Mokiniai į mokslus ir su juo susijusius renginius labai rimtai žiūri. Tokios programos jaunimui yra naudingos prisiliesti praktiškai. Neseniai buvo vedamos pamokos apie Lietuvos statinius, kelius, gatves, tiltus. Taip pat buvome Kelių muziejuje, tad vaikai gali vienu metu įsigilinti į inžinerines specialybes", – sakė KTU inžinerijos licėjaus inžinerijos mokytoja Edita Smetonaitė.

"Vaikai itin susidomėjo orientacinėmis varžybomis. Judėjimas, aktyviai praleistas laikas jiems labai patinka. Kartu siekiame bendradarbiauti su kitomis mokslo įstaigomis tam, kad vaikai galėtų lengviau pasirinkti studijas", – antrino "Aušros" gimnazijos matematikos mokytoja Aurelija Čeplevičienė.

Visų komandų prisistatymą, įveiktas užduotis vertino ekspertų komisija. Šį kartą geriausias kelių inžinerijos žinias pademonstravo Šakių "Žiburio" gimnazijos mokiniai, kurie ne tik vikriai bei teisingai atliko orientacines užduotis, bet ir buvo kūrybiškiausi – XIX a. V.Kudirkos prisiminimais apie tiltus parengę eiliuotą pristatymą. Antroje vietoje liko Kauno "Aušros" gimnazistai, trečioje – Ariogalos gimnazija. Nugalėtojams įteikti bendrovės "Kauno tiltai" ir KTK įsteigti prizai, visi dalyviai apdovanoti ir atminimo dovanėlėmis.

Darbo specifika

Kelių inžinieriaus darbo rezultatus mato visi, tačiau dažnas vis dar mano, kad kelininkas dirba vien kastuvu. KTK direktorius pabrėžė, kad šiandien inžinerija yra kitokia ir apima daug sričių.

"Tai nėra tiesiog primityvus darbas, bet tai – sudėtingai valdoma technika, įvairių technologijų programuojami įrenginiai. Pats projektavimo būdas pasikeitęs, nes seniau viską braižėme ant popieriaus, o dabar jau baigiame pamiršti ir 3D technologijas. Šiandien nepakanka būti vien tik geru specialistu, reikia turėti ir kūrybiškumo gyslelę, mokėti bendrauti su užsakovais, dirbti komandoje, todėl inžinieriai turi būti įvairiapusiški", – apie šiandienio inžinieriaus darbo specifiką kalbėjo N.Varnas.

Jaunieji inžinieriai

Tam, kad geriau pajustų inžinieriaus darbo specifiką, "Akademija@Kauno Tiltai" moksleivius kvietė dalyvauti dar viename konkurse ir tapti tikrais inžinieriais. Pasitelkus itin populiarų kompiuterinį žaidimą "Minecraft", moksleiviai sukūrė ištisus miestus ir įvairius jų infrastruktūros elementus.

"Dabartinė karta – virtualios aplinkos vaikai, kurie domisi ir intuityviai žino, kaip naudotis skaitmeninėmis technologijomis, todėl pakvietėme juos kurti miestų infrastruktūrą, statyti tiltus, tiesti kelius populiaraus žaidimo platformoje. Iniciatyva pasiteisino ir joje aktyviai dalyvavo tiek darbuotojų vaikai, tiek moksleiviai iš įvairių Lietuvos miestų", – apie tai, kaip kilo idėja mokinius su inžinerinėmis galimybėmis supažindinti pasinaudojus žaidimu, pasakojo "Kauno tiltų" generalinis direktorius A.Rusevičius.

"Minecraft" žaidimo platformoje sukurtus moksleivių darbus vertino Vilniaus Gedimino Technikos universiteto Aplinkos inžinerijos fakulteto Kelių katedros doc. dr. Lina Juknevičiūtė-Žilinskienė, KTK Studijų komunikacijos tarnybos vadovė Kristina Bielskienė, AB "Kauno tiltai" Projektavimo skyriaus vadovė Rita Nagelienė ir jaunųjų kelininkų klubo "Kelelis" prezidentė Diana Staškūnaitė. Komisijos nariai liko sužavėti mokinių fantazijos klodais, mat kai kurie kurdami kompiuterinius miestus, pastebėjo itin daug detalių.

"Visas darbas apgalvotas, teritorija sumaniai apstatyta, pastatų stiliai skiriasi, daug dangoraižių, yra ir senamiestis, parkai, poilsio vietos, susisiekimo sistemos su šaligatviais ir pėsčiųjų takais. Išoriškai prabangūs ir unikalūs tiltų sprendimai vertė aikčioti. Upės krantinės sutvirtintos, numatytos net atraminės sienutės. Jaučiausi tarsi vaikščiočiau po tikrą, gražų miestą", – komplimentų "VIP lyga" pasivadinusiems moksleiviams negailėjo doc. dr L.Juknevičiūtė-Žilinskienė.

"Žaismingas pristatymas, statytas pėsčiųjų viadukas. Įdomi konstrukcija, tik nesupratau, kodėl iš vienos pusės link viaduko yra laiptai, o kita pusė – be išėjimo", – vertindama PUFT komandos darbą sakė R.Nagelienė.

Konkursui moksleivius subūrusi KTU Vaižganto progimnazijos mokytoja Renata Morkūnė dėkojo organizatoriams už šaunią iniciatyvą: "Vaikams iš tiesų įdomu ir juos motyvuoja, kai dalyvauja ne tik mokyklos organizuojamuose konkursuose", – teigė pedagogė.

Komandas sudarė vaikai nuo 5 iki 21 metų. Dalyvaudami konkurse jie ne tik pastebėjo mus supančią infrastruktūrą, bet ir įgavo virtualios patirties, kaip reikia kurti, projektuoti ir įgyvendinti projektus. Visi moksleiviai komandiškai "Minecraft" platformoje kūrė miestus, statė tiltus ir smagiai praleido laiką nuotykių parke.

"Akademija@Kauno Tiltai" džiaugiasi jaunosios kartos aktyvumu dalyvaujant inicijuojamuose renginiuose ir tikisi, kad tai paskatins jaunimą rinktis perspektyvią bei įdomią kelių inžinieriaus specialybę.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių