Aerodromas virto keršto įrankiu?

Kai kurių Seimo narių užmojai iš Kauno atimti istorinį aerodromą Aleksote sulaukė atsako. Paaiškėjo, kad kariuomenei šio objekto nė nereikia. Negana to, parlamentarai mėgino sukelti skandalą, skleisdami melagingą informaciją.

Kai kurių Seimo narių užmojai iš Kauno atimti istorinį aerodromą Aleksote sulaukė atsako. Paaiškėjo, kad kariuomenei šio objekto nė nereikia. Negana to, parlamentarai mėgino sukelti skandalą, skleisdami melagingą informaciją.

Nori palikti civiliams

"Man susidaro toks įspūdis, kad kai kurie Seimo nariai, ypač ponas Rytas Kupčinskas, anksčiau visada sakydavęs, kad aerodromas būtinai turi būti Kauno, dabar, pasikeitus savivaldybės valdžiai, rodo kerštą ar pyktį siekdamas, kad aerodromas iš Kauno būtų atimtas. Aerodromas miestui reikalingas. Tegul jis toliau būna tvarkomas ir plėtojamas", – taip grupės Seimo narių siūlymą Aleksote esantį aerodromą perimti iš Kauno savivaldybės kariuomenės reikmėms įvertino Krašto apsaugos ministras Juozas Olekas.

Pasak ministro, kariuomenė yra išanalizavusi, kad S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas nėra tas strateginis objektas, kurio kariuomenei labai reikėtų.

"Mes turime karinį Šiaulių oro uostą, kuriam skiriama daugiausia dėmesio. Karinių oro uostų plėtra sukelia tam tikrų suvaržymų civilinei aviacijai. Nežinau, ar šiuo atveju mes, kaip Lietuva, išloštume pavertę S.Dariaus ir S.Girėno aerodromą nedideliu kariniu oro uostu. Manau, kad geriau turėti čia civilinį oro uostą, kur skraidytų civiliniai lėktuvai, parasparniai, o reikalui esant galėtų nusileisti ir kariniai orlaiviai. Po kariuomenės atliktos analizės aš manau, kad jis turėtų likti Kaunui", – pakartojo ministras.

Anot J.Oleko, tokią pat poziciją jis išdėstė ir pasiūlymą dėl aerodromo perdavimo kariuomenės poreikiams pateikusiems Seimo nariams. "Kiekvienas Seimo narys laisvas apsispręsti, ką jis siūlo. Diskutuosime", – šyptelėjo politikas.

Tikisi daugiau tvarkos

Ministerija ir kariuomenė bendradarbiavo su ankstesne Kauno valdžia, o S.Dariaus ir S.Girėno aerodromu kariuomenė galėjo pasinaudoti pagal poreikius – čia leidosi sąjungininkų orlaiviai, o šiemet turėtų pradėti veikti baigiamas statyti Karinių oro pajėgų Paieškos ir gelbėjimo postas.

"Kalbėjau ir su naujuoju Kauno meru. Jis užtikrino, kad tai vienas iš labai svarbių miesto objektų ir kad mes ten matysime geresnę tvarką negu iki šiol buvo", – pridūrė J.Olekas.

Ministras pasidžiaugė, kad S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas, šiemet švenčiantis 100 metų sukaktį, yra Lietuvos valstybinės ir karinės aviacijos lopšys. "Aišku, pasitinkant šimtmetį, norėtųsi daugiau tos tvarkos ir kad oro uostas atrodytų gražiau", – lūkesčių neslėpė J.Olekas.

Žemės sklypas, kuriame veikia S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas, nuosavybės teise priklauso valstybei, o iki 2016 m. jis panaudos sutartimi perduotas valdyti Kauno miesto savivaldybei.

Iniciatorius nekalba

Pats aerodromo perdavimo iniciatorius R.Kupčinskas su "Kauno dienos" žurnalistais kalbėtis atsisakė.

Jo partijos kolegė Vida Marija Čigriejienė buvo malonesnė. Tiesa, ji sakė negalinti prisiminti, ar pasirašė tokį siūlymą, bet iniciatyvą perduoti S.Dariaus ir S.Girėną aerodromą kariuomenės poreikiams palaiko.

"Žinote, žemės plotas yra laisvas, yra dar daug žmonėms negrąžintų žemių ir visi galanda nagus ten, kur yra miesto centre. Bet S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas yra susietas su mūsų Lietuvos praeitimi, pavadintas garsių lakūnų garbei ir ten vyksta nepalankūs procesai. Reikia jį išlaikyti, kad lėktuvai galėtų pakilti ar nusileisti, jeigu reikia. Jeigu krašto apsaugai bus atiduota, gal bus visai kitokios galimybės plėtoti tą oro uostą, kad jis atliktų savo funkciją", – bandė aiškinti V.M.Čigriejienė.

Ji pripažino, kad aerodromą reikėtų labiau tvarkyti, negu tai buvo daroma iki šiol.

"Be abejo, reikia jį tvarkyti. Yra bendruomenė, yra kiti. Seimo narys R.Kupčinskas taigi netvarkys. Savivaldybė irgi turėtų kažkaip prisijungti prie to. Geriausiai tuos reikalus Seimo narys R.Kupčinskas išmano, nes čia yra jo teritorija, jis yra pagrindinis kovotojas", – kalbą nukreipė politikė.

"Kauno dienos" žiniomis, tokį siūlymą pasirašė Seimo nariai R.Kupčinskas, Petras Gražulis, Vytautas Kamblevičius, Stasys Brunza, Valdas Vasiliauskas, Kazimieras Kuzminskas, V.M.Čigriejienė, Arimantas Dumčius.

Nepalaiko tėvo siūlymo?

Buvęs Kauno meras, Seimo nario R.Kupčinsko sūnus Andrius Kupčinskas vengė tiesaus atsakymo, ką mano apie aerodromą paėmimą iš savivaldybės ir perdavimą kariuomenei.

"Žemė yra valstybės turtas, o jei kalbėsime apie pastatus, tuomet reikėtų diskutuoti ir spręsti. Manau, kad galima derinti ir karinius, ir kitus valstybės saugumui svarbius poreikius, ir mažąją civilinę aviaciją", – svarstė A.Kupčinskas.

Anot jo, valstybė perdavė savivaldybei apie 30 ha plotą su statiniais Fredoje. "Toks buvo investicinis susitarimas, kad mes mainais statome aerodrome NATO standartus atitinkančią bazę", – pridūrė buvęs Kauno vadovas.

Išdalyti nežada

"Seimo nariai tikriausiai nesugalvoja, kaip atkreipti į save dėmesį, patys susikuria priešą ir stoja į kovą su juo. Nelabai įsivaizduoju, kam Krašto apsaugos ministerijai gali reikėti paveldo saugomo aerodromo? – Seimo narių iniciatyva stebėjosi Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

KUPČINSKAI

KUPČINSKAI  portretas
įeis į Kauno istoriją kaip kenkėjai miestui.Labai būtų gerai, kad dabartinė miesto valdžia paskelbtų visą savivaldybės buvusių VADOVŲ išplautų pinigų ir objektų sąrašą. Kiek aš jų žinau, tai jiems iki gyvos galvos pasėdėt būtų už ką.Ir neprileiskit daugiau prie miesto valdymo nei vieno Konservatoriaus, nes prikenks ir vėl rėks, kad kiti blogi, o Konservatoriai šventa karvė.

TT užkandis

TT užkandis portretas
zootechnikas, makaronščikas ir marazmatikas eksmilionierius konservų pakuotėj

Pranas MO

Pranas MO portretas
Jeigu naujas meras su visais direktorisi ir 60% prie algos dirbtų...tegul parceliuoja tą aerodromą ar ten sūneliui leidžia statyti lėktuvą...bet kad nepradeda dirbti. Pernai duobės gatvėse sutvarkytos balandį, šiemet pvz. Chemijos g nuo centro pusės tik birželio II pusėje, o Kalniečių/Purienų g. sankryžoje duobė didžiulė ir širyt tebežiojėja (pati Purienų gatvė 6m pločio, tai ten duobių šimtas, bet jas galima apvažiuoti, o sankryžoje tenka važiuoti per duobę)..nežiūrint 60% prie algų nieko geresnio ....
VISI KOMENTARAI 9

Galerijos

Daugiau straipsnių