64 tūkst. eurų už automobilį ir jokios garantijos?

64 tūkst. eurų už naują "Mercedes-Benz" paklojęs kaunietis pasipiktino įsigijęs nekokybišką automobilį. Salono atstovai nesileido į kalbas, kol istorija susidomėjo "Kauno diena".

Keista situacija

Į redakciją kreipėsi kaunietis Rolandas Bertauskis neseniai investavęs į naują automobilį. Naujausiu E klasės "Mercedes-Benz" kauniečiui neteko ilgai džiaugtis.

Automobilis vos po kelių savaičių važinėjimo pradėjo barškėti. Kelias dienas nekreipęs į tai dėmesio, R.Bertauskis nuvyko į bendrovės "Silberauto" atstovybę Kaune.

Čia išsipildė dėsnis, kai atvykus į automobilių gydytojų priimamąjį, visos bėdos išnyksta. Taip nutiko ir su Rolando "Mercedes-Benz". "Su tais barškėjimais taip ir būna. Vieną kartą barška, kitą – ne. Servise kaip tik niekas nebarškėjo, tačiau aš pats turiu filmuotą medžiagą, kurioje girdima, kaip naujas automobilis girgžda taip, lyg būtų nuvažiavęs jau ne vieną tūkstantį kilometrų", – pasakojo vairuotojas.

Taigi nieko nepešęs jis išvažiavo iš serviso, tačiau po kelių dienų girgždesius papildė triukšmai pakaboje, o servise vėl pasikartojo istorija su staiga susitvarkančiais gedimas.

Rolando kantrybės taurę perpildė prie visų anksčiau paminėtų trūkumų prisidėjęs ir dar vienas – blogai veikti pradėjo automobilio automatinė pavarų dėžė. Pašnekovas pabandė dar kartą rasti kalbą su Kauno "Silberauto" įmonės atstovais. Kalba nesimezgė ir Rolandui buvo pasiūlyta raštu pateikti pretenziją.

Atsakymą į ją įmonė, remiantis įstatymais, turėjo pateikti per keturiolika dienų. Laukdamas atsakymo, pašnekovas naudotų automobilių skelbimo portaluose aptiko tokį patį automobilį ir pasiūlė kompromisinį variantą – kompanija nuperka šį automobilį, parengia jį naudoti ir perleidžia R.Bertauskiui.

Iš pirmo žvilgsnio, kaip teigia Rolandas, buvo pasiektas sutarimas, tačiau praėjus minėtam keturiolikos savaičių terminui, iš "Silberauto" vairuotojas sulaukė atsakymo, kad automobilis nebus remontuojamas ar keičiamas į kitą, o anksčiau lyg ir pasiektas susitarimas nebegalioja.

Pasak vyro, paaiškinimas, kodėl automobilis nepakeičiamas kokybišku kitu ar nesuremontuojamas, jį nustebino dar labiau nei "Mercedes-Benz" prekiaujančios įmonės darbuotojų elgesys.

"Atsakyme buvo nurodyta, kad automobilis per mažai laiko praleido servise, todėl jis nesuremontuotas ir nekeičiamas atgal. Didesnio absurdo nesu girdėjęs. Kaip suprasti, kad naujas automobilis per trumpai stovėjo servise? Jis turi važiuoti!" – piktinosi kaunietis.

Atsakyme buvo nurodyta, kad automobilis per mažai laiko praleido servise, todėl jis nesuremontuotas ir nekeičiamas atgal. Didesnio absurdo nesu girdėjęs.

Gina pirkėją

Kreipėmės į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT), kokį sprendimą šioje situacijoje jie siūlytų.

VVTAT atstovė Giedrė Nenartavičiūtė pacitavo Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.333 straipsnio 6 dalies nuostatas, kuriomis vadovaujantis, laikoma, kad daiktai neatitinka kokybės reikalavimų, jeigu jie neturi tų savybių, kurių pirkėjas galėjo protingai tikėtis, t.y. kurios būtinos daiktui, kad jį būtų galima naudoti pagal įprastinę ar specialią paskirtį.

"Vartotojas, kuriam buvo parduotas nekokybiškas daiktas (šiuo atveju – automobilis), pagal Civilinio kodekso 6.363 straipsnio 7 dalį, savo pasirinkimu turi teisę per šio kodekso 6.338 straipsnyje nurodytą terminą reikalauti iš pardavėjo nemokamai pašalinti daikto trūkumus (pataisyti daiktą), reikalauti iš pardavėjo nemokamai pakeisti netinkamos kokybės daiktą tinkamos kokybės daiktu, reikalauti iš pardavėjo atitinkamai sumažinti kainą, vienašališkai nutraukti sutartį ir pareikalauti sugrąžinti sumokėtą kainą", – tvirtino G.Nenartavičiūtė.

Pirkėjas neturi teisės nutraukti sutarties, jeigu daikto trūkumas yra mažareikšmis. Visais atvejais pirkėjas turi teisę į nuostolių, atsiradusių dėl netinkamos kokybės prekės pardavimo, atlyginimą. Nuostoliais laikomos ir prekės trūkumų pašalinimo išlaidos, jeigu, pardavėjui per protingą terminą jų nepašalinus, trūkumus pašalino pirkėjas ar jo pasitelkti tretieji asmenys.

Garantuoja įstatymas

Terminas, per kurį nepatenkintas klientas gali kreiptis į prekės pardavėją, nėra begalinis.

Kai nenustatytas daikto kokybės garantijos ar tinkamumo naudoti terminas, pirkėjas reikalavimus dėl daikto trūkumų gali pareikšti per protingą terminą, bet ne vėliau kaip per dvejus metus nuo daikto perdavimo dienos, jeigu įstatymai ar sutartis nenumato ilgesnio termino.

Kai sutartyje nustatytas trumpesnis nei dveji metai daikto kokybės garantijos terminas ir daikto trūkumai nustatyti pasibaigus šiam terminui, tačiau nepraėjus daugiau kaip dvejiems metams nuo daikto perdavimo dienos, pardavėjas atsako už daikto trūkumus, jeigu pirkėjas įrodo, kad trūkumas atsirado iki daikto perdavimo arba dėl iki daikto perdavimo atsiradusių priežasčių, už kurias atsako pardavėjas.

Taigi, nepaisant to, kokios trukmės prekės kokybės garantija nustatyta pardavėjo, ir ar apskritai pardavėjas suteikia konkretų garantinį terminą parduodamai prekei, pirkėjas, vadovaudamasis Civilinio kodekso 6.338 straipsnio nuostatomis, visais atvejais į pardavėją dėl atsiradusių prekės trūkumų gali kreiptis per dvejus metus. Jam suteikiama garantija pagal įstatymą.

"Apibendrinant pateiktą informaciją, nekokybišką automobilį įsigijęs vartotojas turi teisę savo pasirinkimu iškelti vieną iš Civilinio kodekso 6.363 straipsnio 7 dalyje numatytų reikalavimų. Šiuo atveju vartotojui reikėtų kreiptis į automobilio pardavėją raštu ir nurodyti savo reikalavimus. Jei per keturiolika kalendorinių dienų nuo raštiško kreipimosi į pardavėją vartotojui nebus pateiktas atsakymas, arba vartotojas gaus neigiamą pardavėjo atsakymą, jis turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo nagrinėjimo Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatyme įtvirtinta vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo alternatyvia (ne teismo) ginčų nagrinėjimo tvarka", – tvirtino VVTAT atstovė. Taigi kauniečiui Rolandui savo teises, nepasikeitus "Silberauto" pozicijai, teks ginti valdžios institucijose.

Netikėtas posūkis

Pakomentuoti situaciją paprašėme ir pačios įmonės. Gegužės 22-ąją įmonės atstovams nusiuntėme prašymą pakomentuoti susidariusią situaciją bei paaiškinti, kodėl, remiantis Lietuvoje galiojančiais įstatymais, ginančiais vartotojų teises, nekokybiška prekė nebuvo pakeista į kokybišką – trumpai tariant, kodėl kaunietis negavo kito kokybiško automobilio arba neatgavo pinigų.

Praėjus mažiau nei valandai nuo klausimų pateikimo elektroninių paštu, sulaukėme paties "Silberauto" vadovo Rimanto Stankevičiaus skambučio.

Per pokalbį netrukusį poros minučių R.Stankevičius "Kauno dieną" informavo, kad situacija jau išspręsta ir įmonė automobilį nusprendė susigrąžinti.

"Man pačiam tokia žinia kaip perkūnas iš giedro dangaus", – visai netrukus nuostabos neslėpė R.Bertauskis, atskleidęs, kad kelios minutės iki "Kauno dienos" skambučio, sulaukė jo iš "Silberauto" vadovo, kuris ir pranešė apie įmonės sprendimą susigrąžinti automobilį. "Man džiugu, kad verslininkai nusprendė pakeisti savo priimtą sprendimą, tačiau didžiausias netikėtumas, kad vengę net kalbėti apie nekokybišką mersą staiga taip pakeitė poziciją. "Kauno dienos" susidomėjimas šiuo konfliktu įvykius pasuko visiškai kita linkme", – dienraščiui sakė R.Bertauskis.

Vartotojų teisių gynėjai dar kartą pabrėžia, kad kilus konfliktams, susijusiems su įsigytų daiktų kokybe, jie visuomet gali kreiptis į VVTAT ir ginti savo teises.



NAUJAUSI KOMENTARAI

MB sąvininkas

MB sąvininkas portretas
Su Kauno Silberiu yra visiška tragedija , ypač su servisu ir jo priėmėju -meistru tipo ,tuo arogantišku kiauliasnukiu prašančiu plytos. Nepirkčiau naujo auto Kaune vien dėl ypač tragiško aptarnavimo. (Susidūriau ne kartą) Vilniuje kiek teko turėti reikalų , situacija kur kas geresnė.

Toto

Toto portretas
Mercedes siais laikais jau nebe tie. Pries 25 metus su E klase galejai nors ir prieso apkasus sturmuot. Paskui tik nuplauni ir nusausini :D O dabar...Tik kaina liko, o surinkimo kokybe kaip ir visu kitu mirtingiju deja :(

VW

VW portretas
Ir man taip buvo. Niekas nerado kad barska. Kelis servizus aplankiau. Net technikine patikra nuvaziavau specialiai vien del to. Sako viskas gerai. Tada nuvaziavau i garaziuka kur tik vaziuokles taiso. Nustate kad amortikas, pakeite ir viskas gerai po to.
VISI KOMENTARAI 17

Galerijos

Daugiau straipsnių