Vasarišką tingulį prablaškanti paroda

  • Teksto dydis:

Į vasarišką tingulį bepasineriantį Kauno kultūrinį gyvenimą bando prablaškyti kaip visada ryškius menininkus pristatanti POST galerija. Šįkart joje – Alvydas Urbietis su "Permainų nuojautą" kuriančiais objektais.

A.Urbiečio skulptūros darbuose, neretai priartėjančiuose tiek prie objekto meno, tiek prie vadinamojo ready-made stiliaus kūrinių ar instaliacijų, naudojamos skirtingos technikos. Menininko kūrybinių ieškojimų pradžioje būta medžio, tačiau susitelkimas ties viena medžiaga, jo teigimu, siaurina kūrybiškumo lauką ir gali privesti prie amatininkiškumo.

"Natūralus medis, rankų darbo popierius man dažniausiai asocijuojasi su natūralumu, šiluma, o dažytas gali virsti šaltesne medžiaga. Metalas, akmens skeveldros siejasi su atšiaurumu. Šias skirtingų medžiagų keliamas asociacijas ar jų derinius tarp daiktų, objektų ir bandau panaudoti kaip išraiškos priemonę”, – pasirinkimą aiškina menininkas.

Kūryboje menininką domina groteskiškumas. Viename kūrinyje jis siekia suderinti tai, kas juokinga ir beviltiškai rimta, tikroviška ir kartu absurdiška, bei neestetiškiems daiktams ar medžiagoms suteikti savo išgalvotą estetiką, rasti ir parodyti asociacines sąsajas tarp objektų.

Parodos pavadinimas "Permainų nuojauta“ iš dalies pasiskolintas iš kūrinio "Gatvės ženklai – permainų nuojauta“. Šiame kūrinyje perteikiamas archetipinis žmogaus noras aptikti, stebėti ir aiškintis likimo ženklus. Siekiant akcentuoti ribą tarp mentalinio ir materialaus lygmens, instaliacija sukomponuota iš realaus objekto ir nuotraukos. Ši riba čia pat tarytum naikinama, pateikiant abi instaliacijos dalis vienijančias artimas reikšmes.

Statikai priešinama dinamika: užmūrytas ratas, į rodyklę, nurodančią judėjimo kryptį, įsirėžęs žmogaus pėdsakas. Abu vaizdinius asociatyviai jungia medžiagų (asfalto ir padangos) prigimtinis artumas, protektoriaus ir pado antspaudo asfalte faktūros, gatvės fragmentų vaizdavimas, mūro ir lieto asfalto urbanistinė simbolika. Narpliodamas abu vaizdinius siejančias asociacijas žiūrovas kuria savą matomų ženklų aiškinimą.

Apie permainas, mus supančią kintančią aplinką autorius mąsto ir kituose kūriniuose. Dauguma darbų groteskiškai, ironiškai ar paradoksaliai kalba apie besikeičiantį, savo mintyse (bei paranojoje) paskendusį žmogų, kintančią jo realybę: technologijų įtakas. Kūriniai perteikia sudėtingus apmąstymus, žmogaus pasimetimą ("Pakuotė patogioms mintims", "Mąstytojas"), iš viso to kylančias problemas, fobijas, tobulumo siekius, kuriuos ironiškai atspindi "Paranojiniai pusryčiai", "Epidermio korekcija", "Simptomatinis stalčius".

Autorius reflektuoja ir patį menininką, su kūriniu "Utopija" ironiškai pažvelgia į kūrybinio tobulumo siekiamybę. Chaotiškų formų skulptūros viršutinėje dalyje įmontuota akmens plokštė su apvalia kiauryme, panaudota kaip užuomina į menininką vedančią kūrybinę idėją. Ironiška tai, kad pagrindinis skulptūros koncepcijos krūvis tenka neapčiuopiamai (utopiškai) kiaurymei. Menininko kūriniai "Bla, bla mobile", "Pikselis" atliepia technologijų, vartotojiškos visuomenės įtaką žmonių bendravimo pokyčiams.


Kas? A.Urbiečio kūrinių paroda "Permainų nuojauta”.

Kur? POST galerijoje.

Kada? Veikia iki liepos 16 d.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių