Spalvingas kelias į rojų

  • Teksto dydis:

Kauno miesto muziejaus Kauno pilies skyriuje veikia charizmatiškojo miesto dailininko Anatolijaus Michailovo-Klošaro tapybos darbų paroda "Kelias į Edeną".

Parodoje eksponuojami paveikslai kalba apie Antrąjį pasaulinį karą Europos žemyne. Paveikslai apima tris laikotarpius: taikų prieškarį, karo baisumus ir sudėtingus pokario metus. Tai labai aktuali tema iki šiol.
Jeigu mes neišmoksime iš praeities skausmo, kaip nesielgti žmonijai, gali būti, kad tie karo baisumai gali vėl atsikartoti, sako menininkas ir kviečia taikiam sambūviui, neaštrinant ir taip sudėtingo greitai besikeičiančio šiuolaikinio pasaulio prieštarų.

Savamokslio tapytojo Klošaro darbus vertinanti menotyrininkė Ugnė Kraulaidytė prisimena jo kūrybos ištakas. Įkvėpimą tapyti jis pajuto po sunkios ligos beveik prieš du dešimtmečius. Pradėjęs nuo šventųjų paveikslų, kaunietis ėmėsi iš atminties piešti Laisvės alėjoje matytus įdomesnius veidus, menininkus, bičiulius, valdžios atstovus. Spaudoje kartkartėmis pasirodydavo straipsnių apie tai, kaip boksininkas pasuko į meno pasaulį – dar neatradęs menininko talento, A.Michailovas treniruodavosi bokso ringe, buvo įkūręs Juozo Vinčos bokso studiją vaikams.

Prasidėjo bohemiškas gyvenimas, kelionės po kitas šalis, įsitvirtinimas meno rinkoje. Pirmoji didelė ekspozicija surengta Švedijoje, aktyvus susidomėjimas parodytas Austrijoje, kur meno gerbėjai nupirko visus Klošaro parodos darbus. Išvykęs iš Lietuvos, dailininkas sudalyvavo 21 tarptautinėje parodoje, 11 iš jų – personalinės.

Kai kuriuos paveikslus įkvepia knygos. Tapydamas Klošaras pasirenka savitą žiūrėjimo rakursą: jis lieka stebėtojas ir į aplink vykstančius dalykus žvelgia ironiškai šypsodamasis. Praeityje ir paprastoje kasdienybėje menininkas pamato juokingų momentų, kuriuos drobėje užfiksuoja potėpių virpėjimu, laisvu improvizuotu piešiniu ir žaismingu spalvų žaižaravimu. Dažnai už komiškumo kaukės slepiasi rimta situacija.

Nors Klošaras remiasi realiais įvykiais ir asmenybėmis, nei jo darbų formoje, nei turinyje realizmo nereikėtų ieškoti. Dailininko siekis – ne atkartoti, o papasakoti. Gyvai, žaismingai, patraukliai. Dėl to hiperbolizuotai išryškinamos kai kurios žmonių savybės, silpnybės ir polinkiai, sustabdomos humoristinės scenos. Meilė gyvenimui dailininko paveiksluose susipina su maištu prieš jo tamsumą ir neteisybes.


Kas? A.Michailovo-Klošaro paroda "Kelias į Edeną".

Kur? Kauno pilyje.

Kada? Veikia iki rugpjūčio 1 d.


Šiame straipsnyje: parodatapybadailė

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių