Pasakojimai apie miestus ir jų pasaulius

M.Žilinsko galerijoje atidaryta pagrindinė XIII festivalio "Kaunas Photo" paroda "Gatvės vertė", kurioje pristatomi septyniolikos autorių iš Lietuvos ir užsienio darbai.

Naujo įvaizdžio paieškos

Miestas yra išraizgytas daugybės krypčių, vedančių į (ne)atrastas vietas. Kiekvienoje jų kasdien įvyksta po monotonišką spektaklį ar improvizuotą etiudą, kuriems reikia žiūrovo: atsitiktinio praeivio, smalsaus stebėtojo ar klajūno, svarbiausia, turinčio laiko. Laiko (pa)tyrimui.

Parodoje "Gatvės vertė" darbus eksponuojantys fotomenininkai atskleidžia savo (pa)tyrimus analizuodami viešąsias erdves. Kūrinių serijos, eksponuojamos M.Žilinsko dailės galerijoje, buvo atrinktos projektui "Flaneur: Naujieji miesto naratyvai" (Dykinėtojas – nauji miesto pasakojimai) sukurtoje interneto svetainėje – duomenų bazėje.

"Tai Procur.arte sukurtas kultūros tinklo projektas, kurį finansavo UNESCO ir Europos Komisija. Tarptautinės partnerystės projektas jungia vienuolika skirtingų šalių ir 20 jose veikiančių organizacijų, tarp jų – ir "Kaunas Photo" festivalį.

Festivalio organizatorių teigimu, "Flaneur: Naujieji miesto naratyvai" skatina menininkus kurti naujas miesto įvaizdžio interpretacijas. Ekspozicijos kuratoriai – Mindaugas Kavaliauskas, Leonidas Donskis, Donatas Stankevičius.

Atskir(t)i pasauliai

Filosofas L.Donskis pastebėjo, kad fotografas – tai slaptas miesto mylėtojas; tiksliau jos/jo išgelbėtojas", kuris įvardijamas bodleriškuoju "Flaneur".

Kiekvienas iš parodoje dalyvaujančių autorių perteikia konceptualiai skirtingas savo ar svetimo miesto interpretacijas, skatindamas žiūrovą naujai patirčiai. Miestas atgyja, yra personifikuojamas. Jis nebe gatvės, uždari kiemai, aikštės ar eilės monolitinių daugiaaukščių. Miestas tampa nebyliu pasakotoju, naratyvą kuriančiu kintančiais vaizdais. Todėl miestai fotografijų serijose tampa pasauliais: turinčiais istoriją, išgyvenančiais dabartį ir kuriančiais ateitį. Miestai – atskir(t)i pasauliai.

Atrasti praradimai

Savos taisyklės ar jų nebuvimas, išgyvenimas, kova už būvį socialiai susiskaldžiusioje visuomenėje, žmogiškųjų ryšių troškulys, akistata su realybe ir noras iš jos ištrūkti – fotografas Massimo Branca (Italija) serijoje "Bukareštas. Viduje, išorėje ir po juo" atskleidžia pogrindines miesto puses.

Kintantis miesto veidas, kuriame ieškoma iš praeities atpažįstamų bruožų – Ingos Gozdowskos (JK/Lenkija) dvejus metus kurto kūrinių ciklo "Laivo daina" temos. Menininkė per asmeninę patirtį analizuoja emigravusio asmens vidinę dramą, išgyvenant kaip miestas, kuriame yra likusi preitis, atstumia.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių