Muzikos technologai – gija tarp atlikėjų ir auditorijos

  • Teksto dydis:

Skaitmenizacija keičia ne tik buitį, bet ir muzikos industriją. Sparčiai atnaujinami komunikacijos kanalai, koncertų erdvės, o šių technologinių galimybių panaudojimu rūpinasi specialistai, gebantys susieti muziką ir technikos naujoves.

Klasika – antrame plane

Tyrimai rodo, kad 2015-ieji muzikos industrijai buvo sėkmingiausi per pastaruosius penkiolika metų. Augimas susijęs su skaitmeninio muzikos formato generuojamomis pajamomis, kurios pirmą kartą viršijo vinilinių ir kompaktinių plokštelių pardavimą, o pajamos iš skaitmeninės muzikos prenumeratos, parsisiuntimų ir reklamos tokiuose tinklalapiuose kaip, pavyzdžiui, "YouTube" sudarė 45 proc. pasaulinės muzikos industrijos pajamų (palyginkime: tradicinio formato plokštelių pardavimas sudarė 39 proc.).

Tiesa, vinilinės plokštelės išgyvena renesansą – atlikėjai vis dažniau platina savo muziką šiuo formatu, o melomanai noriai perka ir klausosi plokštelių, kurios tampa tam tikru prabangos elementu.

"Pramogų industrijos – vienos greičiausiai augančių", – pastebi Kauno technologijos universiteto Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto Audiovizualinių menų katedros vedėjas Vytautas Kederys. Jo nebestebina įmonių atstovų prašymai rekomenduoti muzikos technologijų absolventus ar net studentus pačioms įvairiausioms pareigoms.

Pakeliui į "Grammy"

"Prieš garso režisūros studijas mokiausi konservatorijoje, buvau pianistė, grojau klasikinę muziką. Atėjo laikas, kai uždaviau sau klausimą: ar aš tikrai noriu būti koncertuojanti pianistė, akompaniatorė, ar dėstytoja, – sako Aleksandra Suchova, KTU studijų programos Muzikos technologijos absolventė. – Supratau, kad su muzika atsisveikinti nenoriu, nes tai yra tai, ką dariau nuo vaikystės. Gyvenau su tuo kasdien, tačiau atlikėja būti nebenorėjau".

Lietuvos radijuje ir televizijoje (LRT) dirbanti garso režisierė, kuri šiemet įgijo magistro laipsnį Karališkojoje Kopenhagos akademijoje, vasaros pradžioje pelnė prestižinį garso režisierių konvencijos apdovanojimą. Konvencija, vienijanti viso pasaulio profesionalus, dirbančius garso srityje, įvertino A.Suchovos įrašą, kuriame skamba Lietuvos kamerinis orkestras ir solistas Niujorko metropoliteno operos pirmasis fleitininkas Denisas Bouriakovas.

2014-aisiais A.Suchova kartu su Viliumi Keru, kuris taip pat yra Muzikos technologijų studijų programos absolventas, buvo nominuoti "Grammy" apdovanojimui už solisto Lawrence'o Brownlee ir Kauno miesto simfoninio orkestro įrašą.

Garso architektai

"Garso režisieriaus darbe yra daugiau psichologijos nei technologijos – kiekvienas muzikantas, atlikėjas, menininkas yra skirtingas, ir reikia atrasti ryšį su juo", – įžvalgomis dalijasi KTU absolventė A.Suchova, viena akustinės muzikos garso įrašų kompanijos "Baltic Mobile Recordings" įkūrėjų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių