Per muziką vaikas gimsta antrąkart

– Vokalinių sugebėjimų lavinimas – taip pat kaip ir kitos meno šakos: dailė, šokiai, teatras. Visa tai reikalauja nemažai praktikos ir atsidavimo. Ar sunku priversti šiuolaikinius vaikus dirbti, skirti daugiau laiko užsiėmimams?

– Nesunku, tikrai nesunku, ypač tada, kai vaikai pajaučia to sunkaus darbo skonį. Be sunkaus darbo niekas nieko nepasiekia, o patys pasiekimai vėliau motyvuoja dirbti. Kartais atėję mokytis muzikos vaikai net nėra apsisprendę, ar jiems tai patinka, bet vėliau pamėgsta tam tikrą meno šaką arba dirbti su tam tikru instrumentu vien todėl, nes sunkiai dirbo. O galiausiai tampa specialistais.

– Ne paslaptis, kad menininkai, tarkime, lyginant su sportininkais, yra dažnai nuvertinami, jie negali pasigirti dideliu atlyginimu, jų kelias į žinomumą būna kur kas sunkesnis. Ar turite mokinių, kurie ir po vidurinės mokyklos pasirinko muzikos mokslus ar bent jau jų neapleido?

– Pačios gyvenimo aplinkybės ir dabartinė sistema priverčia būti praktiškesnius. Vien iš muzikos neišgyvensi, nebent priklausysi pramogų verslui. Tačiau ir šiuo atveju reikės daug darbo, vien muzikos žinių nepakaks, reikia turėti ir teisinių, ir vadybos žinių, negana būti vien muzikantu. Reikia būtinai turėti atsarginę profesiją – tai galioja beveik kiekvienai mokslo sričiai. Idealu, kai profesija papildo viena kitą.

– Vis dėlto menas ne tik formuoja vaiko pasaulėžiūrą, bet ir skatina jo saviraišką bei kūrybingumą, o tai padeda lengviau išspręsti daugelį užduočių. Gal tarp vaikų net populiaru rinktis papildomą ugdymą muzikos ar meno srityje tam, kad atsiskleistų kiti jų sugebėjimai, ar tam, kad pašalintų vidinius kompleksus, nepasitikėjimą savimi.

– Protingas mokytojas diegs vaikui vertybes ir kels jo pasitikėjimą savimi. Kartu su savo mokomu dalyku jis perteiks labai daug žmogiškųjų vertybių, o tai vaikai labai vertina ir vėliau patys atsiveria savo mokytojui.

– Kada geriausia pradėti mokytis muzikos meno?

– Nėra skirtumo, nebent kalbama apie stojimą į muzikos mokyklą. Tuomet groti smuiku ar fortepijonu reikėtų pradėti kuo anksčiau. Tačiau jau labai dideliais profesionalais vėliau pradėjusieji mokytis netaps, bet vis tiek galės muzikuoti –  amžius tam įtakos neturės.

– Kokia muzikos pedagogikos ateitis?

– Manau, kad gera. Pastebėjau, kad kaip tik atsirado didesnis susidomėjimas gitara, akordeonu, vaikai nori mokytis. O kas įdomiausia – jeigu vaikai pradeda groti gitara ir patys dainuoti, rinktis sau repertuarą, jie mėgsta ir renkasi mano jaunystės, mano kartos dainas. Tai iš tiesų maloniai stebina.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Zurbakaitė, mokinė

Zurbakaitė, mokinė portretas
Mokytoja pakeitė mano mąstymą iš esmės, dabar nieko nebebijau, patinka kam ar nepatinka - dainuoju, kuriu savo dainas. Pritariu sau gitara. Seniau kompleksuodavau. Psichologiškai kietai sutvarko mokytoa Loreta. O tai esmė ne tik muzikoj

Ramutė Lepšienė

Ramutė Lepšienė portretas
Labai džiaugiuosi, kad Loreta geba gerai dirbti su vaikais, moka perteikti Jiems muzikos paslaptis. Ji nuo mažens yra muzikali. Sėkmės mokant jaunąją kartą.

ziurim foto

ziurim foto portretas
Nuo TOKIOS "muzikos" zmones jauni mirsta.
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių