Meno paroda – egzaminas galerijai ir kūrėjams

Atsakyti į rūpimą klausimą, užpildyti tuščią nišą – tikrus poreikius galima patenkinti patiems, nelaukiant, kol tai padarys kiti. Vadovaudamasi šiuo principu naujosios parodų erdvės Kaune – "POST galerijos" komanda subūrė grupinės šiuolaikinės skulptūros parodos eksponatus.

Atsakyti į rūpimą klausimą, užpildyti tuščią nišą – tikrus poreikius galima patenkinti patiems, nelaukiant, kol tai padarys kiti. Vadovaudamasi šiuo principu naujosios parodų erdvės Kaune – "POST galerijos" komanda subūrė grupinės šiuolaikinės skulptūros parodos eksponatus.

Parodoje "CAUTION! Mind the Object!" (liet. DĖMESIO! Objektas!) eksponuojami septynių vyresniosios ir jaunesniosios kartos menininkų: Raimondos Sereikaitės, Andriaus Labašausko, Martyno Gaubos, Karolio Kaunecko, Evaldo Janso, Nerijaus Ermino, Mindaugo Junčio darbai.

Apie ekspoziciją ir tūrinį meną – pokalbis su vienu parodos idėjos autorių Andriumi Pūkiu.

– Kaip kilo idėja surengti tokio pobūdžio parodą?

– Idėja kilo iš nepasitenkinimo Kauno galerijų ekspozicijomis ir šiuolaikinio tūrinio meno stygiumi. Akivaizdu yra viena, kad Kauno parodose dominuoja tapyba.

– Ką turite galvoje sakydami "tūrinio meno", gal galite apibrėžti šią sąvoką?

– Sakydami tūrinis menas, turime omenyje meno kūrinio objektiškumą. Kalbame apie skulptūrinį diskursą. Iš principo tūrinis menas yra skulptūra. Kalbant šiuolaikinio meno kontekste, objektas yra skulptūra išėjusi iš tradicinės skulptūros sampratos rėmų.

– Parodai "CAUTION! Mind the Object!" buvo skelbtas konkursas. Kaip sekėsi atranka? Kokie buvo galerijos prioritetai ir kriterijai atrenkant menininkus ir jų kūrinius?

– Ši atranka buvo pirmasis "POST galerijos" viešas paraiškų paskelbimas. Toks žingsnis buvo naujo ir atviro sankykio su menininkais užmezgimas. Norėjome geriau suvokti esamą meno lauko padėtį ir situaciją. Pažiūrėti, koks yra realus meninis potencialas ir kiek menininkai yra aktyvūs dalyvaujant tokio pobūdžio projektuose.

Vienintelis, aiškiai artikuliuotas kūrinių atrankos kriterijus buvo atitikti parodos koncepciją. Pastaroji teigė, kad atrankoje yra laukiami tūrinio meno kūriniais, t.y. objektai, skulptūros, vadinamieji "ready-made" meno kūriniai, instaliacijos. Parodos koncepcija teigė, kad meno objektas turi būti traktuojamas kaip fizinė kliūtis, o formaliai – kaip tūris, ženklas, simbolis, nuoroda, kliuvinys.

– Ar pasiteisino viešos atrankos skelbimas? Turint galvoje, kad POST galerija yra pirmus žingsnius meno rinkoje žengianti galerija ir dar nedaug kam žinoma?

– Per gana trumpą laiką skirtą paraiškoms siųsti, galerija sulaukė gan daug menininkų paraiškų. Buvo labai įdomu žiūrėti, kaip menininkai interpretuoja parodos idėja, kaip jų kūriniai atliepia koncepciją. Parodos kūrimo laikotarpiu bendradarbiavome su Vilniaus dailės akademijos skulptūros katedros. Kvietėme skulptūros studentus dalyvauti atrankoje. Tai buvo išties vaisingas ir įdomus patyrimas. Jaunų ir pradedančių menininkų kūryba šiuo atveju buvo gaivus oro pliūpsnis Kauno parodų kontekte.

– Ekspozicijoje dominuoja jaunųjų menininkų kūriniai. Ar parodoje nėra skirtingų kartų susipriešinimo?

– Visiškai priešingai, šios parodos atžvilgiu laikėmės nuostatos, kad darbai turėtų kalbėti daugiau ir garsiau už juos sukūrusių menininkų pavardes ir amžių.

Parodos ekspozicija buvo tikras iššūkis. Buvo siekiama, kad darbai komunikuotų vieni su kitais, o iš kitos pusės būtų savarankiški ir neužgožtų vienas kito. Vis dėlto svarbiausias ekpozicijos uždavinys buvo įgalinti kūrinius kaip kliūtis (tiek fizine, tiek mentaline prasme), kad kiekvienas atkreiptų į save dėmesį ir dominuotų jam skirtoje parodos erdvėje.


Kas? Šiuolaikinės skulptūros paroda Kaune "CAUTION! Mind the Object!"
Kur? Galerijoje "POST".
Kada? Veikia iki kovo 9 d.


Šiame straipsnyje: parodamenaskūryba

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių