M. Levickio muzikos pamokoje – 500 pakaunės moksleivių

Beveik 500 Kauno rajono vyresniųjų klasių moksleivių trečiadienį klausėsi akordeono virtuozo Martyno Levickio muzikos pamokos.

Pilnoje Raudondvario dvaro menų inkubatoriaus (RDMI) koncertų salėje M.Levickis šįkart negrojo, tačiau labai vaizdžiai pristatė muzikos istoriją. Pusantros valandos trukusioje pamokoje jis pasitelkė ne tik naująsias technologijas ir pačią muziką, bet ir maistą, kitas netradicines priemones.

Pasitelkiant nufilmuotą sumuštinių gamybos procesą, akordeonistas aiškino muzikos epochų kaitą. Iš pradžių gamintus įprastus sumuštinius vėliau pakeitė užkandžiai su vinimis, pjūklais. Jais bandyta pavaizduoti XX a. muziką, kuri, pasak M.Levickio, ne visiems yra priimtino skonio.

„Norėjau paprastais, gyvenimiškais pavyzdžiais moksleiviams papasakoti ir parodyti, kaip vystėsi muzikinės epochos, kaip jos pereidavo viena į kitą. Man pačiam mokykloje, kur muzikos pamokos dažnai apsiribodavo grojimu dūdele, tai kėlė daug klausimų, – prisipažino muzikantas. – O paskui vystosi muzikos daugiasluoksniškumas, kitaip sakant, atsiranda įvairiausios sumuštinių versijos. Tai ir rodau pamokose.“

Simfoniniai orkestrai paprastai nevažiuoja koncertuoti į periferiją, o reikėtų.

Pasak M. Levickio, visas tas žinių kiekis turėtų  įkvėpti labiau pasidomėti muzika, nueiti į koncertą. „Naudojausi praktiniais pavyzdžiais, nes jie geriausiai įsimena“, – sakė M.Levickis.

Pamokoje kartu su moksleiviais akordeonistas taip pat aiškinosi, kas yra muzika, kaip ją išgirsti ir suprasti, kaip gimsta muzikos ir kitų menų sintezė. Jis ragino moksleivius apsilankyti simfoninės muzikos, kurią vadino didžiausiu stebuklu, koncerte.

Po pamokos M.Levickis užsiminė esąs beveik tikras, kad tik nedidelė dalis į Raudondvarį susirinkusių moksleivių yra buvę simfoninės muzikos koncerte.

„Ankstesnėse pamokose klausiau, kas yra buvęs operoje. Pastebėjau, kad net ne visi mokytojai pakelia rankas atsakydami į šį klausimą. Tiesa, Lietuvoje opera sunkiai prieinama – turime tik vieną operos teatrą. Gastrolės vyksta, tačiau rajonuose gyvenantiems vaikams sudėtinga pasiklausyti tiek gyvai atliekamos operos, tiek simfoninės muzikos. Simfoniniai orkestrai paprastai nevažiuoja koncertuoti į periferiją, o reikėtų“, – įsitikinęs pašnekovas.

„Labai įdomi pamoka, daug sužinojau apie muzikos raidą, buvusius ir esamus muzikos stilius“, – pasakojo Neveronių gimnazijos moksleivė Emilija Palanskytė.

Mergina užsiminė besidominti muzika, pati grojanti sintezatoriumi. M.Levickio paraginta, planuoja apsilankyti ir simfoninės muzikos koncerte.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
Martynai, Tu elgiesi šauniai. Unikalus pavyzdys Lietuvos jaunimui. Iš tiesų būtų puiku jei tokie muzikos projektai visoje Lietuvoje būtų organizuojami, jei Tavo pavyzdžiu pasektų kiti gabūs Lietuvos jaunieji muzikantai ir vykdytumėte projektą visai Lietuvai, kaimuose ypač, kur vaikai neturi galimybių išvykti į didmiesčius klausytis muzikos, bet yra be galo jautrūs ir imlūs jai. Leisdami daug laiko gamtoje jie išsaugo tą muzikos pajautimą geriau nei didmiesčiuose augantys vaikai, kurie neturi galimybių būti gamtoje. Turbūt pati gamta ir yra didžiausia įkvėpėja muzikai kurti. Tikiu, kad tokių projektų su laiku bus ir daugiau. Sėkmės Tau Martynai. Idėja tikrai nuostabi ir labai reikalinga. Na kaimuose ne tik vaikams ji muzikos reikia...

***

*** portretas
„rajonuose gyvenantiems vaikams sudėtinga pasiklausyti tiek gyvai atliekamos operos, tiek simfoninės muzikos. Simfoniniai orkestrai paprastai nevažiuoja koncertuoti į periferiją, o reikėtų“. Taip sakė gerb. Martynas. O taryb. laikais, kokiais 1965 m., po Lietuvą važinėjo lektoriai muzikologai su muzikantu profesionalu, vokalistais. Skaitė paskaitas, . iliustravo atlikėjai. Būdavo puikūs renginiai, nors miestelio kultūros namų salėje sėdėdavo 2-3 klausytojai... O dabar?

***

*** portretas
Pavyzdys mums visiems, kaip reikia dalytis... Pavyzdys galėtų būti ir naujajam Seimui, kad reikia galvoti ne tik apie save...
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių