Kokių netikėtų savybių metalui suteikia talentas

  • Teksto dydis:

Nacionalinio Kauno dramos teatro (NKDT) parodų erdvėje veikianti žinomo italų menininko Massimo Ghiotti darbų paroda "Kitapus regimybės" atskleidžia, kokių netikėtų savybių metalui gali suteikti talentas.

Mėgstamiausia M.Ghiotti kūrybinė medžiaga nuo pat pirmųjų, dar 1970 m. sukurtų darbų, – metalas. Tuo laikotarpiu skulptūros buvo bronzinės, kai autorius sekė idėja žmogaus kūną pavaizduoti galinga plastikos jėga, tačiau netrukus šį stilių kūrėjas paliko tam, kad galėtų įsigilinti į labiau išieškotą, rafinuotą išraišką. Galiausiai metalas tapo medžiaga, padėjusia atvaizduoti dar nematytas formas ir monumentalias skulptūras.

Įtampos, erdvės ir elementai tampa vieniu, nepaisant juose esančių grubių, kitos tipologijos komponentų ar tiesiog postindustrinių detalių. Visi kartu jie formuoja elegantišką ir iškilmingą architektūrą. Kai kuriuos autoriaus darbus turime galimybę matyti Vilniaus Europos parko šiuolaikinio meno muziejuje po atviru dangumi.

Dailininkas iš Turino (Italija), įprastai kuriantis skulptūras, parodoje NKDT rodo nerūdijančio plieno plokštes. Ne sykį parodą Lietuvoje pristatęs M.Ghiotti šįkart atvežė naujausius, per pastaruosius dvejus metus sukurtus darbus. Kūriniai ant metalo plokštės žiūrovui pateikiamos kaip didelės tapybos drobės.

"Man svarbu, kaip išgauti perspektyvą, kaip tai galima padaryti drobėje. Ieškau naujos meno išraiškos metale. Aš nenoriu, kad darbuose matytųsi reljefas, mano užduotis – vengti jo ir siekti kuo labiau priartėti prie tapybos. Radęs šį būdą tobulinu skulptūros ir tapybos junginį", – apie savo naująją techniką pasakoja M.Ghiotti.

Menininkas sako pirmiausia paruošiąs plieno plokštę, tada ant jos tepa dažus, pro kuriuos persišviečia raižiniai. Paskutinis sluoksnis – lyg užklijuotos metalo juostos – iš tiesų yra tik metalui sugrąžintas pradinis vaizdas. Ritmo ir įtampos kūriniams suteikia intensyvios spalvos, geometriniai ženklai, tuštumos ir nuolatinė atspindžių kaita. Visas šias jėgas savyje talpina plieno plokštė.

"Kitapus regimybės" parodoje pasineriame į kitokią ekspresiją ir sutinkame naujas M.Ghiotti naudojamas metalo formas. Jos jau praradusios savo trimatę išraišką ir intensyvų brutalumą, kuriuos anksčiau autorius pasitelkdavo jėgai skulptūrų elementuose išreikšti. Metalas vis dar dominuoja, tačiau naudojamas drobės pavidalu. Tai nerūdijančio plieno plokštės – jose sąryšis, darbo pobūdžio tęstinumas ir įtampos išlieka.

Erdvės ir formos taip pat įkvepia gyvybę šioms "drobėms", viskas sugrįžta ir nukreipia vėl į kitus kūrinius. Ritmą ir įtampą joms suteikia intensyvios spalvos, geometriniai ženklai, tuštumos ir nuolatinė refleksų kaita. Visas šias jėgas savyje talpina plieno plokštė, kūriniui suteikianti ant drobės tapyto kūrinio iškilmingumo.


Kas? M.Ghiotti paroda "Kitapus regimybės".

Kur? NKDT parodų erdvėje.

Kada? Veikia iki balandžio 9 d.


Šiame straipsnyje: Massimo Ghiottiparodakūryba

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių