Kauniečių tikslas – atgaivinti Nemuną ir jo pakrantes

  • Teksto dydis:

Vakar Kauno Nemuno saloje oficialiai pristatytas laivas – upių ekspeditorius, kuris taps upių gaivinimo šaukliu ir pagrindiniu projekto „TẽKA: [re]ANIMACIJA“ simboliu. Tai Lietuvos kultūros tarybos finansuojamas projektas, kurio metu bus vykdomos įvairios kultūrinės-edukacinės veiklos: Nemuno ir jo pakrančių tyrimai vykstant į ekspediciją laivu, kūrybinės dirbtuvės pakrančių miesteliuose, vietos gyventojų atsiminimų apie upių kultūrą rinkimas, archyvinės medžiagos sisteminimas. 

Visa tai padės iniciatyvos „TẽKA“ nariams šviesti visuomenę apie upių įtraukimą į mūsų kasdienį gyvenimą.

Paskelbtas ekspedicijos startas

Trečiadienio vakarą susirinkusieji buvusioje Nemuno salos valčių prieplaukoje turėjo galimybę pirmieji išvysti ryškų upių katerį, kurį projekto rengėjai pavadino upių ekspeditoriumi. Būtent šiuo kateriu jau rugpjūčio 9 d. rytą tyrimų komanda nuo Daugirdo prieplaukos išplaukia į Nemuną. Pasak projekto vadovo Justino Kalinausko, vykdant šias ekspedicijas norėjosi įtraukti tiek specialistus, tiek bendruomenių atstovus.

Mūsų tikslas – kad naujai sukurtas objektas taptų traukos tašku prie upės, skatintų bendruomenės narius ten susiburti, vykdyti įvairias veiklas.

„Laivo įgulą sudaro laivo kapitonas, upių tyrėjas, aplinkos menininkas, ekspedicijos operatorius ir projekte dalyvaujančių miestelių bendruomenių atstovai. Pirmąją ekspedicijos dieną prie komandos prisijungė ir fotomenininkė Dalia Mikonytė bei rašytojas publicistas Andrius Jakučiūnas. Plaukimo metu bus tiriamos pakrantės, ieškoma net mažiausių upelių intakų ir gamtinių bei kultūrinių objektų, kurie dažnai nėra matomi nuo kranto“, – pasakoja J. Kalinauskas.

Vienas iš iniciatyvos „TẽKA“ sumanytojų teigia, kad ši ekspedicija – lyg visas projekto veiklas jungiantis elementas. „Atliekame nemažai tyrimų ir veiklų būdami krante, tačiau jautėme, kad atėjo laikas patiems „įmerkti kojas į vandenį“. Ekspedicijos metu ne tik fiksuosime objektus esančius Nemune ar jo pakrantėje, tačiau ieškosime ir tinkamiausių vietų visą mėnesį vyksiančioms kūrybinėms dirbtuvėms su vietos miestelių moksleiviais“, – apie kitą projekto etapą užsimena projekto vadovas.

Kūrybinių dirbtuvių metu – ryšio su upe paieškos

Vienu labiausiai matomų projekto „TẽKA: [re]ANIMACIJA“ veiklų taps kūrybinės dirbtuvės pakrantėse, kurių metu bus projektuojami mažosios architektūros objektai kuriantys ryšį su upe. Šios dirbtuvės startuos rugpjūčio viduryje ir bus vykdomos Vilkijoje (13-15 d.), Kulautuvoje (20-22 d.) ir Zapyškyje (27-29 d.).

„Dirbtuvių metu su vietos moksleiviais dirbs architektų-menininkų komanda, kurie padės vaikams rasti įdomiausius sprendimus kuriant santykį su upe“, –teigia J. Kalinauskas.

Renkantis miestelius, kuriuose bus įgyvendinamos kūrybinės dirbtuvės, projekto įgyvendintojams buvo itin svarbus bendruomenių noras įsitraukti, aktyvumas, supratimas apie upės svarbą jų miesteliui.

„Mūsų tikslas – kad naujai sukurtas objektas taptų traukos tašku prie upės, skatintų bendruomenės narius ten susiburti, vykdyti įvairias veiklas. Džiaugiamės, kad visose lankytose bendruomenėse buvome sutikti itin pozityviai, išgirdome nemažai pasakojimų kokia aktyvi anksčiau buvo laivyba ir kaip virė gyvenimas prie upės“, – apie susitikimus su bendruomenėmis pasakoja „TẽKA“ komandos narys.

Rugsėjo mėnesį kūrybinių dirbtuvių metu sukurti mažosios architektūros objektai bus simboliškai perduoti „Kaunas 2022“ įgyvendinamo projekto „Fluxus Labas!” atstovams miesteliuose, kur toliau bus vykdomos kultūrinės veiklos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Saunu

Saunu portretas
Kad gaivina upes Lietuvos

komentatorius

komentatorius portretas
teisingai sako jog vaikų žaidimas ir ne bet koks, kiek pinigų išmėtis šitokiems ale...projektams? Kiek laiko jau Kaune "kelia" vandens transportą, tai prieplauką pastato bet laivas negali priplaukti, tai laivo nėra ir t.t.

Žemaitijos kaunietis

Žemaitijos kaunietis portretas
Esu taip pat kaivų kapitonas.Vežiojau krovinius iš Klaipėdos į Briuselį ir kitur.Autoritetingai pareiškiu,kad tai vaikų žaidimas.Nemuno pakrantės atsigaus pačios,jeigu Nemunas pavirs antrąja autostrada Kaunas-Klaipėda,bent laivams ligi 4 metrų grimzlės,nuo Kauno HE ligi Klaipėdos uosto krantinių.Toks laivas gali gabenti krovinius prilyginamus maždaug 100 furų ir gabenti beveik į visus Vakarų miestus,bei uostus,įskaitant Italiją.
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių