Fotografijos su žvilgsniu į amžinybę

  • Teksto dydis:

Raudondvario pilyje eksponuojamos fotografijos alsuoja metaforų ir simbolių kalba. Tai darbai iš Rymanto Penkausko fotografijų parodos "Sub Specie Aeternitatis" (išvertus iš lot. k. – "Amžinybės požiūriu").

Projektas "Sub Specie Aeternitatis" (liet. "Amžinybės požiūriu") autoriaus sumanytas dar sovietmečiu, pradėtas įgyvendinti vos atkūrus nepriklausomybę, su pertraukomis tęsiamas ir dabar.

Eksponuojamos fotografijos sukurtos ne kompiuterinėmis programomis, o naudojant savitą fotografavimo būdą ir metodus.

Eksponuojamos fotografijos sukurtos ne kompiuterinėmis programomis, o naudojant savitą fotografavimo būdą ir metodus.

Tai bandymas kitaip atskleisti žmogiškosios būties prasmę, laiko ir egzistencijos trapumo bei išlikimo temą. Atsisakius mene susiformavusios natiurmorto sampratos, slopinant fotografuojamų objektų materialiąją vertę bei paskirtį, fotografijose perteiktas savitas požiūris į fotografuojamus objektus bei reiškinius – sukurta aura, nuteikianti žiūrovą apmąstymams, pakylėjanti jo dvasią į kitą lygį, įgalinantį laikinai užsimiršti esamą būties akimirką. R.Penkausko kūryboje svarbi metaforų ir simbolių kalba, kuria dvelkia kiekviena fotografija. R.Penkauskas susitelkia į objektą, tačiau kaip jis matomas, kokioje aplinkoje jis egzistuoja, kaip jį pavyksta pagauti, – čia ir yra dažno kūrinio filosofinė paslaptis. Tos paslapties paieškoms, suvokimo gelmei suvokti ir prireikė ganėtinai ilgo apmąstymų laikotarpio.

Projekto fotografijos buvo eksponuotos bendrose parodose Vokietijoje, Uzbekijoje.

R.Penkauskas – laisvai samdomas fotografas, dalyvavęs per 20-yje bendrų parodų, surengęs šešias personalines parodas, apdovanotas prizais įvairiuose tarptautiniuose konkursuose. Už kūrybinę veiklą jam suteiktas meno kūrėjo statusas.

Paroda Kauno rajono muziejuje, Raudondvario pilyje, veikia iki gruodžio 3 d.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių