Europos kultūros sostinę pagerbs karališkasis orkestras

Ateinantis ruduo Kaunui pažers gausybę kultūros renginių. Kai kurie iš jų bus išties unikalūs, suteikiantys šansą iš arti pamatyti ir išgirsti pasaulinio lygio kolektyvus. Vienas tokių – išskirtinis tarptautinis projektas-koncertas, kurį kartu su garsiuoju „Royal Philharmonic Orchestra“ rengia Kauno valstybinė filharmonija ir „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“.

Arčiau žmogaus

Karališkasis filharmonijos orkestras („Royal Philharmonic Orchestra“) tituluojamas nacionaliniu Didžiosios Britanijos simfoniniu orkestru. Nuo 2021-ųjų jam vadovauja charizmatiškas, tarptautinį pripažinimą pelnęs dirigentas Vasilijus Petrenko.

Pirmą kartą Lietuvoje viešėsiantis orkestras Europos kultūros sostinės publikai dovanos specialią programą, kurią atliks kartu su Kauno valstybiniu choru ir fortepijono virtuozu iš Makedonijos Simonu Trpčeskiu.

76-ąjį gimtadienį pasitinkantis karališkasis orkestras yra Jungtinės Karalystės muzikinio gyvenimo lyderis, kurio misija – papildyti klausytojų gyvenimus tobula ir patrauklia orkestrinės muzikos patirtimi.

Kiekvieną sezoną orkestras surengia apie 200 koncertų, skaičiuoja daugiau nei 0,5 mln. gerbėjų visame pasaulyje. Platus kolektyvo repertuaras pasiekia pačią įvairiausią auditoriją: orkestras žengia koja kojon su šiuolaikinio gyvenimo tendencijomis, bendradarbiauja su populiariosios muzikos atlikėjais, yra įrašęs vaizdo žaidimų, kino filmų ir televizijos laidų garso takelių.

Kolektyvas yra gerbiamas kultūros ambasadorius, aktyviai koncertuoja užsienyje, pasirodo didžiausiose pasaulio koncertų salėse ir prestižiniuose tarptautiniuose festivaliuose. Muzikantų tikslas – paversti orkestrinę muziką šiuolaikinės visuomenės pagrindu, priartinti ją kuo platesnei, o kartu ir įvairesnei auditorijai. Siekdamas šio tikslo, 1993 m. orkestras pradėjo „RPO Resound“ – novatorišką ir apdovanojimus pelniusią bendruomenės švietimo programą. Tai buvo pirmasis Jungtinės Karalystės orkestras, įkūręs savo įrašų kompaniją, kuri šiandien naudoja pažangiausias skaitmenines technologijas, o kiekvienais metais jų įrašytos muzikos atsisiuntimų skaičius pasiekia apie 30 mln.

Orkestras vis aktyviau veikia internete ir socialiniuose tinkluose, suteikdamas auditorijai galimybę bendrauti su kolektyvu ir mėgautis ne tik jų pasirodymais, bet ir užkulisių gyvenimu.

Ypatingos išraiškos meistras

Solo fortepijono partiją atliksiantis pianistas S.Trpčeskis yra liaupsinamas ne tik dėl savo įsimintino virtuoziškumo ar ypatingos išraiškos, bet ir dėl charizmatiškų pasirodymų scenoje. Prieš 20 metų pasirodęs tarptautinėje scenoje kaip BBC naujosios kartos atlikėjas, jis neįtikėtinai sparčiai kilo karjeros laiptais. Itin pageidaujamas pianistas bendradarbiauja su daugiau kaip 100 orkestrų keturiuose žemynuose ir dirba su pasaulinio garso dirigentais.

S.Trpčeskis solinius rečitalius grojo didžiosiose salėse Niujorke, San Fransiske, Vašingtone, Londone, Paryžiuje, Amsterdame, Milane, Miunchene, Prahoje, Hamburge, Bilbao, Stambule, Dubline ir Tokijuje.

Nuo pat debiuto garsiojoje „Wigmore Hall“ 2001 m., jis išliko nuolatiniu šios prestižinės vietos svečiu. Kaip kamerinės muzikos atlikėjas kartu su violončelininku Danieliu Mülleriu-Schottu nuolat koncertuoja Aspeno, Verbjė, Risioro, Bergeno, Baltijos jūros ir kituose festivaliuose.

S.Trpčeskis bendradarbiavo su tokiomis įrašų kompanijomis kaip „EMI Classics“, „Avie Records“, „Wigmore Hall Live“, „Onyx Classics“, o šiuo metu jis dirba kartu su „Linn Records“. Jo įrašytos kompaktinės plokštelės 2002, 2010 ir 2011 m. pelnė „Gramophone“ apdovanojimus.

Svečio verti šeimininkai

Bene žinomiausiam Senojo žemyno orkestrui talkininkausiantis Kauno valstybinis choras profesionalią meninę veiklą pradėjo 1969 m. Nuo pirmųjų dienų jam vadovavo Lietuvos nacionalinės premijos laureatas profesorius Petras Bingelis. Prieš metus choro meno vadovu ir vyriausiuoju dirigentu tapo Lietuvos nacionalinės premijos laureatas profesorius Robertas Šervenikas.

Choras yra atlikęs kone 300 pasaulinės klasikos lobynui priklausančių didelės apimties vokalinių instrumentinių kūrinių nuo viduramžių iki moderniosios muzikos. Kolektyvas yra surengęs daugiau kaip 3 000 pasirodymų Lietuvoje ir svetur. Berlyno stadione jo atliekamos Carlo Orffo kantatos „Carmina Burana“ klausėsi per 75 tūkst. žmonių, o Georgo Friedricho Händelio oratoriją „Mesijas“ choras yra atlikęs daugiau nei 80 kartų.

Kiekvieną sezoną orkestras surengia apie 200 koncertų, skaičiuoja daugiau nei 0,5 mln. gerbėjų visame pasaulyje.

Lietuvos koncertų salėse kolektyvas žinomas kaip užsienio ir lietuvių kompozitorių kūrinių premjerų atlikėjas. Su žymiausiais Lietuvos dirigentais – Jonu Aleksa, Sauliumi Sondeckiu, Juozu Domarku, Gintaru Rinkevičiumi, R.Šerveniku ir jų vadovaujamais Lietuvos nacionaliniu, Lietuvos valstybiniu, Lietuvos operos ir baleto teatro simfoniniais, Lietuvos kameriniu orkestrais choras parengė daugiau kaip 250 premjerų.

Pripažintas batutos meistras

Išskirtiniam „Royal Philharmonic Orchestra“ ir jo scenos partnerių koncertui Kaune diriguos kolektyvo muzikos vadovas V.Petrenko. Greta vadovavimo prestižiniam kolektyvui, jis taip pat yra ES jaunimo orkestro vyriausiasis dirigentas, dirbo vyriausiuoju dirigentu Karališkajame Liverpulio filharmonijos orkestre, Oslo filharmonijos orkestre, Didžiosios Britanijos nacionaliniame jaunimo orkestre, yra daugelio žinomų pasaulio orkestrų kviestinis dirigentas.

V.Petrenko dirigavo Berlyno filharmonijos, Bavarijos radijo simfoniniam, Leipcigo koncertų salės, Romos Šventosios Cecilijos nacionalinės akademijos, Prancūzijos nacionaliniam, Čekijos filharmonijos, NHK Japonijos simfoniniam ir Sidnėjaus simfoniniam orkestrams, o Šiaurės Amerikoje vadovavo Filadelfijos, Los Andželo filharmonijos, Klivlando orkestrams, San Fransisko, Bostono, Čikagos ir Monrealio simfoniniams orkestrams, dalyvavo Edinburgo ir „Grafenegg“ festivaliuose, dažnai pasirodydavo „BBC Proms“ renginiuose.

Jis taip pat dirigavo Glaindborno operos festivalio, Paryžiaus nacionalinės operos, Ciuricho operos, Bavarijos valstybinės operos ir Niujorko „Metropolitan Opera“ scenose. Dirigento biografiją puošia su Karališkuoju Liverpulio filharmonijos orkestru įgyvendinti Dmitrijaus Šostakovičiaus, Sergejaus Rachmaninovo ir Edwardo Elgaro simfoninių ciklų įrašai, kurie sulaukė pasaulinio pripažinimo, taip pat – įrašai su Oslo filharmonijos orkestru.

Klasika ir pokštai

Europos kultūros sostinės svečius neabejotinai sužavės ne tik puikūs išskirtinio „Royal Philharmonic Orchestra“ koncerto atlikėjai, bet ir išradingai parinkta vakaro programa. Pirmasis koncerto kūrinys – Sergejaus Prokofjevo „Klasikinė simfonija“, sukurta tarsi muzikinis pokštas. Kai amžininkai jau buvo įpratę prie „chuliganiško“ kūrėjo stiliaus, jis sukūrė simfoniją, grįstą Josepho Haydno ir Wolfgango Amadeus Mozarto stilistika. Tai  pirmasis S.Prokofjevo kūrinys, sukurtas nenaudojant fortepijono. Kalbėdamas apie kūrinio pavadinimą kompozitorius sakė: „Visų pirma – taip paprasčiau. Antra – kaltas mano išdykėliškas būdas, norėjau paerzinti žąsis. Ir dar – slapta viltis, kad galų gale aš būsiu teisus – simfonija iš tiesų taps klasikinė.“

Genialus improvizatorius, klausytojų akyse kuriantis tobulas muzikines pilis ir sau pačiam reiklus menininkas – visi šie Ludwigui van Beethovenui taikomi epitetai puikiai sutelpa į vieną kūrinį – Fantaziją fortepijonui, chorui ir orkestrui, kurią svečiai iš Londono atliks su Kauno valstybiniu choru ir pianistu S.Trpčeskiu. Šis pakilus himnas kūrybos dvasioms tapo tikru legendinės IX L. van Beethoveno simfonijos šaukliu: tai klausytojai supras iš karto, tik suskambus sparnuotai solo fortepijono melodijai.

Koncertą vainikuos suomių kompozitoriaus Jeano Sibeliaus antroji simfonija, kūrinys, apie kurio gimimą autorius kalbėjo taip: „Regis, pats Aukščiausiasis mėto iš dangaus skliauto mozaikos akmenėlius ir leidžia man juos sujungti į vieną visumą.“ Greitai klausytojų širdis užkariavusi simfonija – didinga ir svari garsų mozaika, užsibaigianti kūrybą šlovinančia apoteoze.

Kiekvienas, mėgstantis kokybišką simfoninę muziką ar norintis iš arčiau susipažinti su šio žanro didybe ir užburiančiu instrumentų skambesiu, turės puikią progą tai padaryti, nes bilietai į vieną ryškiausių šių metų Lietuvos muzikinių įvykių jau parduodami. Kad ir kokia maloni būtų vasara, ji netruks prabėgti, o malonius jos šilumos atgarsius klausytojai tikrai pajus spalio 12 d. apsilankę išskirtiniame „Royal Philharmonic Orchestra“ koncerte Kauno „Žalgirio“ arenoje.


Kas? „Royal Philharmonic Orchestra“ koncertas.

Kur? Kauno „Žalgirio“ arenoje.

Kada? Spalio 12 d. 19 val.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ernestas.

Ernestas. portretas
A lie. Incitement of the Lithuanian war of the Republic of Lithuania, propaganda. The courage of the Republic of Lithuania is accompanied by the spirit of sacrifice, the direction of good ideas is heroism. The traitors-spies-the Devil of the Republic of Lithuania, acted in the name of, hiding, the law of Lithuania. Fat, plump, young or unlucky, graying a little, it is important that it is beautiful, slim or unshaven, colored or shaggy, it does not matter, it is important that it is good. Dear Ernmar Republic. 1.2 percent of population support in the form of 2022. Luminor LT 294010051005573106. Director, Ernestas Marcinkevičius. Respectfully.

Juokinga

Juokinga portretas
Kaunas - Europos kultūros sostinę ))))) Kaunui iki kulturos kaip iki menulio. Jau seniai Kaunas tapo degradu, banditu , vagiu, bomžu, reksniu, alkoholiku ir vairuotoju chuliganu miestu ...

Lina

Lina portretas
Nuostabu! Pagaliau projektas vertas Europos kultūros sostinės vardo.
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių