Nuskambėjo paskutiniai festivalio „Operetė Kauno pilyje“ akordai

Praėjusį sekmadienį nuskambėjo paskutiniai tarptautinio festivalio "Operetė Kauno pilyje" akordai. Festivalio organizatorių mintis gamtos prieglobstyje pateikti valsų karaliaus Johanno Strausso melodijas, ištraukas iš operečių sutapo ir su visą vasarą trukusio Bistrampolio muzikos festivalio rengėjų tikslais. Tad nekeista, kad kauniečių koncertinė programa "Kauno pilies muzika" sklandžiai įsiliejo į jau dvylika metų vykstančio Bistrampolio festivalio programą ir tapo taip pat ir šio renginio nuotaikinga pabaiga.

Dainavo ir publika

Jau pirmieji muzikos garsai Bistrampolio dvare paskleidė ypatingą tarptautinio festivalio "Operetė Kauno pilyje" nuotaiką, kuri su kiekvienu naujai atliekamu numeriu vis laisvėjo, o žiūrovų aplodismentai vis drąsėjo ir stiprėjo.

Išradingai į J.Strausso kūrinių programą įsiliejo Liudo Mikalausko mėgstamos lietuvių autorių dainos, kitokia muzikine spalva papildžiusios subtiliai VDU kamerinio orkestro (vad. Robertas Bliškevičius) interpretuotas populiariąsias ne tik valsų, bet ir polkų karaliaus melodijas.

Arijas ir duetus iš operečių "Linksmasis karas", "Vienos kraujas", "Šikšnosparnis", "Čigonų baronas" dainavo muzikos specialistų simpatijas spėję pelnyti jaunosios kartos dainininkai Ieva Goleckytė, Ingrida Kažemėkaitė, Andrius Apšega, Aurimas Raulinavičius. Ypač klausytojus sužavėjo skaidrus, gražaus tembro I.Kažemėkaitės koloratūrinis sopranas.
Koncerto pabaigoje A.Raulinavičius uždainavo populiariuosius Barinkajaus kupletus iš J.Strausso operetės "Čigonų baronas", kuriuos didžiuosiuose koncertuose prie Kauno pilies visus festivalio gyvavimo metus dainuoja jo mokytojas maestro Virgilijus Noreika.

Kaip ir Kaune, šią melodiją, virtusią festivalio himnu, drauge su dainininkais traukė ir visi susirinkę Panevėžio apylinkių žiūrovai. Koncertą vedė Kauno valstybinio muzikinio teatro solistė Kristina Siurbytė.

Išplėsta koncertų geografija

"Su festivalio koncertais šalies dvaruose vykdėme ir edukacinę programą jaunimui", – sakė viena festivalio rengėjų Laimutė Kuzmickaitė-Milašienė ir pridūrė, kad šiais metais gerokai plėtėsi festivalio geografija, koncertai vyko ne tik prie Kauno pilies, bet kėlėsi ir į šalies dvarus (Gelgaudiškį, Bistrampolį), kitus miestus (Birštoną, Radviliškį).

"Kasmet vykstantis renginys liudija apie šios kultūrinės šventės prasmingumą ir reikalingumą", – po koncerto Bistrampolio dvare sakė dar vienas festivalio organizatorius Danielius Vėbra. Jo teigimu, festivalio koncertai tapo puikia erdve skleisti jaunųjų Lietuvos atlikėjų talentą, supažindinti su jais kuo platesnę Lietuvos auditoriją.

Programos muzikinė karūna

Kalbėdamas apie šių metų operetės festivalį, Benjaminas Želvys prisiminė pagrindinį jo akcentą – žiūrovui dovanotą istorinį-muzikinį spektaklį – operos "Karūnos kelias" premjerą, kuri tapo vienu ryškiausių įvykių, juolab kad per visą trylikos metų festivalio istoriją "Karūnos kelias" tik antras spektaklis koncertinių programų sąraše.

"Mus sudomino pagal Antano Vienuolio kūrinį "Šventavartė" sukurta opera, nuskambėjusi 2012 m. Anykščiuose, – operos atsiradimo istoriją pasakojo B.Želvys, – buvo nutarta ją papildyti ir pritaikyti kitai erdvei. Pasitelkęs Justino Marcinkevičiaus dramą "Mindaugas", ją adaptavo dainininkas D.Vėbra. Operos režisieriui Kęstučiui Jakštui pasiūlius, pasikeitė ir kūrinio žanrinė traktuotė – jis tapo opera-misterija. Veikalui sugalvojome ir naują, labiau atspindintį naujojo spektaklio esmę, pavadinimą."

Kolegos mintims pritarė ir Gediminas Maciulevičius: "Karūnos kelias" išaugo į didelį muzikinį-draminį veikalą, čia šalia dainuojamų partijų atlikėjų Ramintos Vaicekauskaitės (Vida), Ramūno Urbiečio (Mindaugas), Tomo Ladigos, Raimondo Baranausko, Giedriaus Prunskaus, Žano Voronovo, Andriaus Apšegos svarų Senio, pasakojusio istorinę legendą, vaidmenį sukūrė aktorius Dainius Svobonas, šokio partiją ir Krivio vaidmenį atliko choreografas Gintaras Visockas, pasirodė choristai, baleto artistai.

Prisiminęs premjeros akimirkas D.Vėbra gražių žodžių negailėjo ne tik solistams, bet ir orkestrantams. "Kūrinio siužeto peripetijos padiktavo ekspresyvią, šiuolaikinių sąskambių ir harmonijos prisodrintą muzikinę medžiagą. Kompozitorių Vaidos Striaupaitės-Beinarienės ir Sauliaus Šiaučiulio kompozicijoje susijungė šiuolaikinė simfoninė muzika, nuspalvinta folkloriniu koloritu, ir džiazas", – sakė jis.

Neįprastą muzikos stilių pynę atliko specialiai festivaliui surinktas Sankt Peterburgo ir VDU Muzikos akademijos studentų festivalio simfoninis orkestras, vadovaujamas dirigento Jono Janulevičiaus, ir S.Šiaučiulio ritmo grupė.

Prisiminę renginio akimirkas organizatoriai suteikė vilties, kad 2015 m. festivalis žiūrovams bus ne tik didžiulis teigiamų emocijų užtaisas su daugybe nuostabios muzikos, bet kupinas ir dar neregėtų siurprizų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių