„Smiltynės perkėla“ ieško naujo laivo

Valstybės valdoma bendrovė "Smiltynės perkėla" paskelbė tarptautinį konkursą įsigyti vienos dienos reisus vykdantį keleivinį laivą.

Šios bendrovės technikos ir saugios laivybos direktorius Rolandas Bučmys patikslino, kad laivas plukdys keleivius iš Klaipėdos į Nidą. Jis taip pat bus naudojamas įvairiems koncertams, priėmimams rengti.

Idėja įsigyti mažos gramzdos greitaeigį keltą paskelbta prieš porą metų. Tokie reisai jau buvo planuojami pradėti nuo 2012 metų.
Kada tarp Klaipėdos ir Nidos galėtų pradėti plaukioti maždaug dvi valandas kelionėje į vieną pusę užtruksiantis keltas, R.Bučmys nesiėmė spręsti. Planuojama reisą atidaryti kitais metais, tačiau niekas negali prognozuoti, kiek užtruks viešųjų pirkimų procedūros.

"Smiltynės perkėla" ieško katamarano tipo, ne senesnio kaip 15 metų iki 45 metrų ilgio, vidutiniškai 20 mazgų greičiu plaukiančio kelto. Jis turėtų priimti ne mažiau kaip 130 keleivių. Iš jų 80 turėtų surasti vietų keleivių salone su panoraminiais langais, kur atsisėsti. Laivas turi būti pritaikytas žmonėms su negalia.

Lengvai išmontavus salono kėdes, laivas būtų naudojamas įvairiems priėmimams rengti. Numatyta, kad jis galėtų plaukioti ir žiemą, netgi esant sulaužyto ledo likučiams.

Tikimasi, kad keltu naudosis ir dviračiais keliaujantys turistai. Todėl ant denio jis turėtų priimti ne mažiau kaip 50 dviračių. Taip pat laive turėtų būti atviras keleivių denis su apžvalgos aikštele.

Laivas turėtų būti ne itin aukštas – 8,5 metro aukščio nuo vandens linijos, kad pralįstų pro vidaus vandens tiltus, pavyzdžiui, Atmatos upėje ties Rusnės sala. Laivas galėtų plaukioti ir seklesniais Lietuvos vidaus vandenimis. Didžiausia jo grimzlė turėtų būti 1,4 metro.

Pageidaujama, jog laive būtų ir echolotas – gylio matavimo įrenginys, kad netyčia išslydęs iš farvaterio laivas neatsidurtų kur nors ant seklumos Kuršių mariose.

R.Bučmys teigė, kad šiuo metu tokio tipo laivo Lietuvoje nėra. Tačiau "Smiltynės perkėlos" norus atitinkančių laivų pakankamai daug yra Vokietijos, Olandijos, Švedijos, Suomijos, Italijos uostamiesčiuose.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Naujam DFDS laivui suteiktas vardas
    Naujam DFDS laivui suteiktas vardas

    „Tulipa Seaways“ yra antrasis didžiulis ro-ro krovinių laivas iš „Flensburger Schiffbau-Gesellschaft“, skirtas DFDS laivynui. Šis keltas aptarnaus maršrutą Roterdamas-Iminghamas ir savo darbą pradės dar &scaron...

    3
  • „Vakarų laivų remontas“ užbaigė „Spliethoff“ laivų modernizacijos projektą
    „Vakarų laivų remontas“ užbaigė „Spliethoff“ laivų modernizacijos projektą

    Prieš metus pasirašę kontraktą su Olandijos kompanija „Spliethoff“, bendrovė „Vakarų laivų remontas“ (VLR), priklausanti bendrovei „Vakarų laivų gamykla“ (VLG) įmonių grupei, užbaigė penkių S tipo l...

  • Klaipėdiečiai Norvegijoje įgyvendina iššūkio vertus projektus
    Klaipėdiečiai Norvegijoje įgyvendina iššūkio vertus projektus

    Norvegijoje kruizinių laivų interjero darbus atliko UAB „Aros Marine“ 250 darbuotojų komanda. Klaipėdoje sėkmingai veikianti laivų interjero įrengimo įmonė UAB „Aros Marine“ pirmąjį metų ketvirtį pradėjo įgyvendinusi did...

    1
  • Laivų tonažas didina pajamas
    Laivų tonažas didina pajamas

    Beveik susilyginęs su praėjusių metų krova, šiemet Klaipėdos uostas išlaiko pajamų augimo tendenciją Išanalizavus Klaipėdos uosto pirmojo pusmečio veiklos rezultatus stebima iš pirmo žvilgsnio atrodytų keista tendencija ...

  • Baltijos ir Šiaurės jūros dujų sostinių panašumai
    Baltijos ir Šiaurės jūros dujų sostinių panašumai

    Suskystintųjų gamtinių dujų terminalą besistatantis Klaipėdos uostas ir tokį terminalą jau 25 metus eksploatuojantis Belgijos Zeebriugės uostas turi panašumų. Zeebriugė jau yra Šiaurės jūros dujų sostinė, Klaipėda turi galimybių ...

  • Iš kruizinių laivų – pilka Klaipėda
    Iš kruizinių laivų – pilka Klaipėda

    Kruiziniame terminale stovintis keleivinis laineris yra bene geriausia Klaipėdos uosto apžvalgos vieta, akivaizdžiai iliustruojanti, ką mato pas mus atplaukęs užsienio jūrų turistas. ...

    9
  • Bendras tikslas – skatinti tranzitą
    Bendras tikslas – skatinti tranzitą

    Klaipėdos uoste lankėsi Baltarusijos ir Lietuvos geležinkelių vadovai, kuriems savo planus pristatė ir koncernui „Achemos grupė“ priklausanti akcinė bendrovė „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ (KLASCO). Viena pagrindinių ...

  • Ryžtingas posūkis į jūrines keliones
    Ryžtingas posūkis į jūrines keliones

    Jau ir anksčiau su jūrinėmis kelionėmis tapatinama kelionių agentūra "Krantas Travel", dabar savo veiklą plėtoja kaip jūrinės kultūros skleidėja. Kruizai – ne tokie ir brangūs "Mus rinkoje dažniausiai atpažįsta kaip jūri...

  • Laivininkystė ieško jūrininkų užsienyje
    Laivininkystė ieško jūrininkų užsienyje

    Situacija laivybos rinkoje yra tokia sudėtinga, kad bankrutuoja didžiulės, kelis šimtus laivų turinčios kompanijos. Pasaulio masteliais nedidelė Lietuvos jūrų laivininkystė, turinti 11 laivų, palyginti neblogai laikosi sudėtingoje rinkoje. Jo...

    2
Daugiau straipsnių