- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Singapūro žaidimų dizainerių grupė sukūrė naujos kartos technologiją, kuri sujungia virtualią ir papildytą realybę su fizine aplinka. Per specialius akinius ir kitą papildomą įrangą žaidėjai įveikia kliūtis, taikosi, renka daiktus ir kovoja su varžovais – realiais ir virtualiais vienu metu.
Specialistai sukūrė kelias pasirinktos pirmojo asmens šaudyklės versijas, kurių viena veikia virtualioje, o kita – papildytoje realybėje (augmented reality). Pirmuoju atveju žaidėjai dėvi specialius akinius, kuriuose mato žaidimo vaizdus, ir pulteliu valdo virtualų kardą arba šaunamąjį ginklą, rašo technologijos.lt.
Akinių ir pultelio judėjimą stebi jutiklių sistema. Vaikščiodami realiame kambaryje, žaidėjai juda po virtualią aplinką, renka virtualius daiktus ir varžosi virtualiose dvikovose aktyviai taikydamiesi, slėpdamiesi ir manevruodami. Kadangi realios aplinkos jie nemato, kambaryje negali būti jokių objektų, trukdančių judėti.
Nors virtuali realybė yra intriguojanti alternatyva tradicinei klaviatūrai ar žaidimų pulteliui, vadinamoji papildyta realybė yra dar įdomesnė technologija, leidžianti žaisti bet kokioje atviroje aplinkoje. Čia žaidėjai specialų šalmą su kamera, fiksuojančia realaus pasaulio vaizdus. Žaidimo „varikliukas“ sinchronizuoja šią informacija su žaidimo duomenimis, todėl galima bėgti, šokinėti ir slėptis už realių objektų, tuo pat metu šaudant, kapojant ir kitaip renkant taškus. Taigi papildytos realybės žaidimo versijoje žaidėjai vienu metu mato ir realų, ir žaidimo vaizdą.
Per išankstinius bandymus žaidėjai labiausiai pamėgo virtualios realybės technologiją, nors rezultatai atskleidė, kad su klaviatūra ir pele buvo atlikta daugiausia šūvių tiesiai „į dešimtuką“. Sistema, ypač virtualios realybės versijoje, labai tiksliai atkartoja kūno judesius, taip pat ir taikantis ar šaudant, todėl ji gali labai praversti policijos ar karinių struktūrų pratybose, jau nekalbant apie potencialą gretimą kambarį, parką ar net visą kvartalą paversti papildytos realybės žaidimų aikštele.
Virtualios realybės link planuoja žengti ir „Microsoft“. Nors Projektas Natal (siekiantis kompiuterinius žaidimus ir kitas kompiuterines sistemas valdyti be klaviatūros, pelės ar pultelio) šiais metais, ko gero, dar nestartuos, Microsoft jau kuria naują tokio tipo sistemą, rašo pcgames.lt.
JAV Patentų biure jau įregistruoti du kompanijos išradimai. Tai ne judesius fiksuojanti kamera, o sistema, fiksuojanti elektrinius impulsus tiesiai iš žaidėjo raumenų.
Sistema paremta elektromiografija (EMG), kas yra elektros signalų nuskaitymas, prie žmogaus raumenų prijungus elektrodus. Pirmasis patentas aprašytas, kaip „nešiojamas elektromiografija paremtas valdiklis žmogaus ir kompiuterio sąveikai“, kuris gali būti realizuotas, kaip „rankos raištis, riešo raištis, akiniai, drabužis, vilkimas kliento (marškiniai, pirštinės, batai, kelnės, galvos raištis ir t.t.)“. Kitas patentas aprašo panašią EMG technologiją, jungiamą prie dilbio.
Nors EMG paremti patentai gali skambėti per daug fantastiškai, „Microsoft“ į „YouTube“ vaizdo įrašų svetainė įdėjo neilgą filmuką, rodantį, kaip veikia sistema. Po trumpos demonstracijos, kaip sistema atpažįsta pirštų raumenų veiklą, galima įsitikinti, kad ši sistema pritaikoma ir kompiuteriniams žaidimams. Vaikinas žaidžia „Guitar Hero II“ be specialaus pultelio, kitaip tariant, groja įsivaizduojama gitara „ore“. Tada jis atraitoja marškinių rankovę ir parodo EMG sensorius, prijungtus prie jo rankos.
Naujoji technologija kuriama Microsoft, bendradarbiaujant su JAV Vašingtono ir Toronto universitetais.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Robotikos čempionate varžytis su rusais atsisakiusiems kauniečiams – miesto apdovanojimai28
Kauno jėzuitų gimnazijos robotikos komanda „LitBot“, pademonstravusi vertybinį požiūrį Italijoje vykusiame „FIRST Tech Challenge“ Europos čempionate ir atsisakiusi varžytis su rusais, sulaukė savo gimtojo miesto įvertinimo. Ka...
-
Parduotuvėse – atspausdinti patiekalai: ateityje tokio maisto atsiras vis daugiau31
Lietuvoje viename didžiųjų prekybos centrų jau galima įsigyti to, ką dauguma iš mūsų regėjome tik televizoriaus ekrane, – 3D spausdintuvu atspausdinto maisto. Šįkart konkrečiai lašišos. ...
-
CERN Baltijos šalių grupės vadove paskirta KTU mokslininkė B. Abakevičienė
Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizacijoje (CERN) įvykusiame kasmetiniame CERN Baltijos šalių grupės susitikime jo vadove vienbalsiai išrinkta Kauno technologijos universiteto (KTU) docentė, vyresnioji mokslo darbuotoja Brigita A...
-
Medicina tobulėja: melanomą atpažins ir per nuotrauką1
Medikams pastebint, kad odos ligų ir alergijų daugėja, mokslininkai sugalvojo, kaip užkirsti tam kelią taikant ankstyvą diagnostiką. ...
-
Rusų erdvėlaivis „Sojuz“ prisijungė prie TKS
Rusų erdvėlaivis „Sojuz MS-25“ pirmadienį sėkmingai prisijungė prie Tarptautinės kosminės stoties (TKS), praėjus keturioms dienoms po to, kai jo startas buvo atidėtas dėl techninės problemos, pranešė Rusijos kosmoso agentūra &bd...
-
Ėmėsi misijos veisti koralus laboratorijoje: ar tai išgelbės nuo išnykimo?
Ką turi bendro koralai prie Maldyvų, Indijos vandenyne, ir ūkanota Jungtinė Karalystė? Britų mokslininkai, užsidarę laboratorijose, pradėjo novatorišką veisimo programą – bandys išsaugoti koralus. Augins naujus vietoje tų, kurie...
-
Ispanijoje sustabdyta „Telegram“ veikla2
Vienas Ispanijos teisėjas nurodė sustabdyti internetinių pranešimų siuntimo paslaugą „Telegram“. Teisėjas nagrinėja transliuotojų iškeltą bylą dėl intelektinės nuosavybės pažeidimo. Viena vartotojų grupė sukritikavo jo...
-
„Roskosmos“: pirmoji baltarusių kosmonautė rusų erdvėlaiviu išskrido į TKS4
Pirmoji baltarusių kosmonautė Marina Vasilevskaja rusų erdvėlaiviu „Sojuz“ šeštadienį sėkmingai išskrido į Tarptautinę kosminę stotį (TKS), pranešė Rusijos kosmoso agentūra „Roskosmos“. ...
-
Būna ir taip: muzikos kūrėjui teko ginčytis su dirbtiniu intelektu3
Kad jau dirbtinis intelektas (DI) kuria dainas ir vaizdo klipus, kodėl jam neleidus sugalvoti ir klausimų. Pokalbis su dirbtinį intelektą muzikoje įvaldžiusiu Luku Keraičiu, kuris atsakinėjo į išties originalius, netikėtus DI klausimus. ...
-
JK teismas: kompiuterių mokslininkas C. Wrightas nėra bitkoinų kūrėjas
Jungtinės Karalystės teismas ketvirtadienį nusprendė, kad australų kompiuterių mokslininkas Craigas Wrightas (Kreigas Raitas) nėra Satoshi Nakamoto (Satošio Nakamoto): tokį slapyvardį naudojo kriptovaliutos – bitkoinų – kūrėjas, ...