Virtualūs žaidimai kraustosi į realią aplinką

Singapūro žaidimų dizainerių grupė sukūrė naujos kartos technologiją, kuri sujungia virtualią ir papildytą realybę su fizine aplinka. Per specialius akinius ir kitą papildomą įrangą žaidėjai įveikia kliūtis, taikosi, renka daiktus ir kovoja su varžovais – realiais ir virtualiais vienu metu.

Specialistai sukūrė kelias pasirinktos pirmojo asmens šaudyklės versijas, kurių viena veikia virtualioje, o kita – papildytoje realybėje (augmented reality). Pirmuoju atveju žaidėjai dėvi specialius akinius, kuriuose mato žaidimo vaizdus, ir pulteliu valdo virtualų kardą arba šaunamąjį ginklą, rašo technologijos.lt.

Akinių ir pultelio judėjimą stebi jutiklių sistema. Vaikščiodami realiame kambaryje, žaidėjai juda po virtualią aplinką, renka virtualius daiktus ir varžosi virtualiose dvikovose aktyviai taikydamiesi, slėpdamiesi ir manevruodami. Kadangi realios aplinkos jie nemato, kambaryje negali būti jokių objektų, trukdančių judėti.

Nors virtuali realybė yra intriguojanti alternatyva tradicinei klaviatūrai ar žaidimų pulteliui, vadinamoji papildyta realybė yra dar įdomesnė technologija, leidžianti žaisti bet kokioje atviroje aplinkoje. Čia žaidėjai specialų šalmą su kamera, fiksuojančia realaus pasaulio vaizdus. Žaidimo „varikliukas“ sinchronizuoja šią informacija su žaidimo duomenimis, todėl galima bėgti, šokinėti ir slėptis už realių objektų, tuo pat metu šaudant, kapojant ir kitaip renkant taškus. Taigi papildytos realybės žaidimo versijoje žaidėjai vienu metu mato ir realų, ir žaidimo vaizdą.

Per išankstinius bandymus žaidėjai labiausiai pamėgo virtualios realybės technologiją, nors rezultatai atskleidė, kad su klaviatūra ir pele buvo atlikta daugiausia šūvių tiesiai „į dešimtuką“. Sistema, ypač virtualios realybės versijoje, labai tiksliai atkartoja kūno judesius, taip pat ir taikantis ar šaudant, todėl ji gali labai praversti policijos ar karinių struktūrų pratybose, jau nekalbant apie potencialą gretimą kambarį, parką ar net visą kvartalą paversti papildytos realybės žaidimų aikštele.

Virtualios realybės link planuoja žengti ir „Microsoft“. Nors Projektas Natal (siekiantis kompiuterinius žaidimus ir kitas kompiuterines sistemas valdyti be klaviatūros, pelės ar pultelio) šiais metais, ko gero, dar nestartuos, Microsoft jau kuria naują tokio tipo sistemą, rašo pcgames.lt.

JAV Patentų biure jau įregistruoti du kompanijos išradimai. Tai ne judesius fiksuojanti kamera, o sistema, fiksuojanti elektrinius impulsus tiesiai iš žaidėjo raumenų.
Sistema paremta elektromiografija (EMG), kas yra elektros signalų nuskaitymas, prie žmogaus raumenų prijungus elektrodus. Pirmasis patentas aprašytas, kaip „nešiojamas elektromiografija paremtas valdiklis žmogaus ir kompiuterio sąveikai“, kuris gali būti realizuotas, kaip „rankos raištis, riešo raištis, akiniai, drabužis, vilkimas kliento (marškiniai, pirštinės, batai, kelnės, galvos raištis ir t.t.)“. Kitas patentas aprašo panašią EMG technologiją, jungiamą prie dilbio.

Nors EMG paremti patentai gali skambėti per daug fantastiškai, „Microsoft“ į „YouTube“ vaizdo įrašų svetainė įdėjo neilgą filmuką, rodantį, kaip veikia sistema. Po trumpos demonstracijos, kaip sistema atpažįsta pirštų raumenų veiklą, galima įsitikinti, kad ši sistema pritaikoma ir kompiuteriniams žaidimams. Vaikinas žaidžia „Guitar Hero II“ be specialaus pultelio, kitaip tariant, groja įsivaizduojama gitara „ore“. Tada jis atraitoja marškinių rankovę ir parodo EMG sensorius, prijungtus prie jo rankos.

Naujoji technologija kuriama Microsoft, bendradarbiaujant su JAV Vašingtono ir Toronto universitetais.


Šiame straipsnyje: kompiuteriniai žaidimai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių