Sunkmečiu auga internetinė prekyba

Pasaulinė internetinė parduotuvė auga, nes žmonės ir verslai ieško naujų rinkų ir sandorių.

Šis didelis pasaulinis prekybos centras gali sparčiai išaugti, kadangi didėja mobiliųjų telefonų naudojimas. Į šį judėjimą įsitraukė ir Kinija bei reklamuotojai. Tačiau elektroninės prekybos revoliuciją stabdo paslėpti barjerai: susirūpinimas dėl asmeninės informacijos saugumo, kalbos problemos, siuntimo išlaidų ir apmokestinimo bei reglamentavimo kliūtys, rašo itzinios.lt.

„Kalėdinių prekių pirkimai netrukus prasidės, todėl daugybei mažmeninių pardavėjų bei gamintojų svarbu išvengti šių kliūčių“, - tvirtino Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO). Pavyzdžiui, Kalėdų senelis gali niekada neateiti, prekės gali turėti defektų arba gali būti pavogti apmokėjimo duomenys. Tai pagrindinės kliūtys, trukdančios augti tarpvalstybinei prekybai.

Europos Sąjungos Ekonominio bendradarbiavimo ir vystymo organizacija pateikė pranešimą „Įgalinti elektroninius pirkėjus“. Šioje ataskaitoje konstatuojama, kad finansinė krizė įkvėpė naują gyvenimą elektroninei komercijai, kadangi pardavimai auga Europoje, JAV ir Kinijoje. Tuo tarpu mažmeninės prekybos parduotuvėse sektorius susiduria su sunkumais. „Finansinė ir ekonominė krizė suteikė elektroninei komercijai pagreitį, kadangi vartotojai ieško būdų, kaip galėtų sumažinti savo išlaidas“, - sakė EBPO.

EBPO nurodė tyrimą, parodantį, jog Didžiosios Britanijos, Vokietijos ir Prancūzijos pirkėjai, pirkdami elektroninius prietaisus, DVD ar drabužius internetu, gali sutaupyti 17 procentų išlaidų. JAV 80 mažmeninių pardavėjų internetu pardavimai per pirmąjį metų ketvirtį išaugo 11 procentų. Prognozuojama, kad svetainė „Craigslist“ šiais metais praneš apie 100 milijonų dolerių vertės pardavimus, taigi, jie nuo 2008 metų išaugtų 23 procentais. Per pirmąjį metų ketvirtį „Amazon“ užfiksavo grynųjų pardavimų, kurių vertė siekė 177 milijonus dolerių. Tai 24 proc. daugiau nei per tą patį pernai metų ketvirtį. EBPO nurodė ir kompanijos „Forrester“ atliktą tyrimą, kuriame spėjama, jog iki 2014 metų Vakarų Europos vartotojai internete pirks prekių, kurių vertė sudarys net 123,1 milijardus eurų. Vadinasi, prognozuojamas 9,6 proc. metinis augimas. Internetinės prekybos augimas pastebėtas ir Kinijoje. Internetinių aukcionų ir mažmeninės prekybos svetainė „Alibaba Group“ pranešė, kad vasario mėnesį sandorių apimtis išaugo 131 proc., lyginant su pernai metais.

Elektroninės prekybos augimą skatina mobiliųjų telefonų naudojimo didėjimas. Nuo 1993 iki 2007 metų mobiliųjų telefonų abonentų skaičius per metus auga maždaug po 30 procentų. Tačiau EBPO įspėja, kad ateities elektroninė komercija nėra visiškai saugi, nes jos likimas didžiąja dalimi priklauso nuo pasitikėjimo, kurį vartotojai įgis internetinėse parduotuvėse. Ji pažymėjo, kad maždaug pusė skundų, kurių sulaukia Europos vartotojų centro tinklas, gaunama dėl pirkimų internetu. „Pristatymo problemos ir nepasitenkinimas produktais yra pagrindinės priežastys, dėl kurių skundžiamasi – tai sudaro net 75 proc.“, - tvirtino EBPO. Vartotojai reiškė nepasitenkinimą dėl prekių nepristatymo, suklaidinimo ir sunkumų susisiekiant su pardavėjais.

Nors internetas gali padėti lengviau įsigyti norimus produktus iš užsienio kompanijų, vartotojai tai daro nenoriai. Priežastis slypi kalbos barjeruose, aukštuose pristatymo kaštuose, reguliavimo barjeruose bei galimose apgavystėse. Pernai metais 33 proc. Europos Sąjungos vartotojų pirko prekes internetu, tačiau tik 7 proc. juos įsigijo iš kitų valstybių. Nors dauguma valstybių turi elektroninės komercijos įstatymus ir nuostatas, tokia praktika gali greitai pasenti, nes nauji produktai ir paslaugos yra kuriami ypač greitai. Tyrimas parodė, kad dauguma valstybių, išskyrus JAV, neturi konkrečių reglamentų, apsaugančių vaikų privatumą. Dauguma pardavėjų tiesiog prašo įvesti savo amžių ir nesiima jokių priemonių, galinčių patikrinti, ar informacija yra tikra. Susirūpinimą kelia ir metodai, leidžiantys sekti vartotojų pirkimo įpročius.


Šiame straipsnyje: elektroninė prekyba

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių