„Renkuosi mokyti!“ dalyviai pasirengė mokytojo darbui

Baigėsi socialinės programos „Renkuosi mokyti!“ vasaros mokykla, kurios metu programos dalyviai intensyviai ruošėsi mokytojo darbui.

Keturias savaites trukusiuose mokymuose būsimieji mokytojai sėmėsi psichologijos ir pedagogikos žinių, praktinių patarimų ir įgūdžių kaip bendrauti su vaikais.

Pamokų simuliacija ir jų analizė, konfliktų klasėse sprendimai, būdai kaip užmegzti kontaktą su klase, kaip paversti mokymąsi džiaugsmu, kaip įtraukti vaikus į aktyvią popamokinę veiklą. Šių žinių dalyviai sėmėsi mokymų metu Utenos raj. Sudeikių pagrindinėje mokykloje. Čia jie turėjo galimybę prisiminti mokyklos ir klasės aplinką, pasisemti patirties iš kitų „Renkuosi mokyti!” dalyvių.

Viso šito jiems prireiks jau šį rugsėjį, kai nauja „Renkuosi mokyti!” dalyvių laida pradės mokytojauti daugiausia mažų miestelių mokyklose. Tyrimai rodo, jog būtent ten yra daugiausia vaikų, kuriems itin stinga papildomo mokytojo dėmesio. Ten taip pat nenoriai važiuoja jaunimas, todėl trūksta naujų mokytojų ateinančių su šviežiomis idėjomis ir požiūriu.

„Net ir turintiems pedagogo specialybę, pirmą kartą įžengti į klasę, pravesti pamoką, spręsti pirmuosius konfliktus klasėje, matyti skirtingus vaikų poreikius yra labai sunku. O tarp programos dalyvių dauguma turi kitokį išsilavinimą. Todėl itin didelį dėmesį parengiamuose mokymuose skyrėme tam, kad pati pradžia mokykloje būtų kuo lengvesnė, kad dalyvis jaustų paramą ir rūpestį iš mūsų bendruomenės – nes būtent dėl palaikymo stygiaus jaunieji mokytojai neretai palieka mokyklas jau pirmaisiais metais“, – sakė programos „Renkuosi mokyti!“ vadovė, „Mokyklų tobulinimo centro“ direktorė Eglė Pranckūnienė.

Pasak jos, vasaros mokykla mokymai nesibaigs – visi programos dalyviai taps Vytauto Didžiojo universiteto ar kitos aukštosios mokyklos tęstinių studijų studentais ir įgis pedagogo kvalifikaciją. Taip pat dalijimasis patirtimi, problemų analizė ir sprendimai, pokalbiai, nauji mokymai jų laukia visos programos eigoje. Be to, kiekvienas dalyvis bendraus su jam paskirtu mokytoju-mentoriumi – dėstomo dalyko žinovu bei su konsultantu, kuris padės susidoroti su iškylančiais sunkumais ir dalinsis praktine patirtimi.

Drauge su pirmosios laidos dalyviais, kurie lieka mokyklose ir pasibaigus savo dvejų metų įsipareigojimui, Lietuvos mokyklose dirbs apie 40 „Renkuosi mokyti!” programos mokytojų. Toks kiekis mokytojų bendrauja ir dirba su maždaug 8 tūkstančiais vaikų. Tyrimais įrodyta, jog vaiko savijautą mokykloje ir norą mokytis labiausiai lemia konkretus mokytojas.

„Renkuosi mokyti!“ – tai jau trečius veiklos metus skaičiuojanti socialinė programa, skirta paskatinti gerus pokyčius mokyklose, pritraukti į jas motyvuotus kūrybingus aukštųjų mokyklų absolventus dvejus metus po studijų dirbti mokytojais.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių