„Nokia“ atsisakė parduotuvių JAV

Kompanija „Nokia“ uždarys savo dvi parduotuves JAV. Kompanija teigia, jog reikia atnaujinti mažmeninio pardavimo strategiją.

Kompaniją „Nokia“ smarkiai paveikė ekonomikos nuosmukis. Ji pralaimi mūšį prieš kompanijos „Apple“ mobilųjį telefoną „iPhone“ ir tai verčia „Nokia“ sumažinti išlaidas, skelbia itzinios.lt.

Kompanija „Nokia“ viso pasaulio didžiuosiuose miestuose atidarė 12 prašmatnių parduotuvių, tikėdamasi pakartoti kompanijos „Apple“ parduotuvių sėkmę. „Tai patvirtina kompanijos „Nokia“ mažmeninio pardavimo strategijos pokyčius. Jai nepasisekė atkartoti „Apple“ sėkmės, paremtos jų parduotuvių formatu“, - sakė Didžiosios Britanijos konsultacijų kompanijos „CCS“ tyrimų direktorius Ben Wood.

Kompanijos „Nokia“ prekinis ženklas yra vienas labiausiai vertinamų visame pasaulyje, nes besivystančiose rinkose jis užima stiprią poziciją. Tuo tarpu JAV jis žinomas gerokai mažiau. „Kompanijai „Nokia“ neapsimoka turėti pavyzdinių parduotuvių. Jos kainuoja labai brangiai, lyginant su jų sukuriama verte, - teigė Danijos konsultacijų kompanijos „Strand Consult“ vadovas John Strand. – Tokios parduotuvės svarbios mados pramonėje: „Apple“ yra mada. Tuo tarpu „Nokia“ yra vartotojų elektronika“.

Kompanija „Apple“ savo parduotuvių tinklą atidarė 2001 metais. Šiuo metu kompanija visame pasaulyje turi daugiau nei 270 parduotuvių. Kompanija „Microsoft“ neseniai pasekė jų pavyzdžiu ir atidarė savo pirmąją parduotuvę Arizonoje. Konkurencija tarp kompanijų „Nokia“ ir „Apple“ vis labiau didėja. Kompanija „Apple“ į mobiliųjų telefonų rinką įžengė vos 2007 metų viduryje. Spalio mėnesį „Nokia“ apkaltino „Apple“ dešimties patentų pažeidimu. Per paskutinį ketvirtį „Apple“ pelnas iš veiklos buvo didesnis nei „Nokia“, nors pastaroji kompanija mobiliųjų telefonų parduoda 15 kartų daugiau. Kompanija „Nokia“ pabandė nukopijuoti „Apple“ sėkmę sukurdama internetinę svetainę „App Store“, tačiau ši idėja nepavyko.

Kompanijos „Apple“ sėkmė atėjo tuomet, kai kompanijos „Nokia“ mobiliųjų telefonų rinkos dalis ėmė mažėti. Kompanija „Nokia“ pranešė apie blogiausią ketvirtį (liepos - rugsėjo mėnesiais). Nuosmukio metu kompanija „Nokia“ buvo priversta metines išlaidas sumažinti net 1 milijardų eurų. Šiuo metu kompanija labiau orientuojasi į sumaniųjų telefonų rinką – ji pristatė telefonų modelius, kurie primena „Apple“ sumanųjį telefoną „iPhone“.

„NOKIA“ kova JAV

Ketvirtadienį kompanija „Nokia“ pranešė, jog ketina uždaryti savo parduotuves Niujorke ir Čikagoje, kadangi nori labiau orientuotis į bendradarbiavimą su telekomunikacijų operatoriais ir mažmeniniais pardavėjais. Kompanijos vadovas Olli-Pekka Kallasvuo, kompaniją valdęs nuo 2006 metų, buvo iškėlęs tikslą pagerinti kompanijos „Nokia“ poziciją JAV rinkoje. Nuo to laiko kompanijos rinkos dalis JAV sumažėjo iki 10 procentų. Visame pasaulyje kompanijos „Nokia“ užimama rinkos dalis siekia 40 procentų. Kompanija uždarė savo parduotuves ir Londone bei San Paulo mieste. 2005 metų gruodžio mėnesį pirmoji parduotuvė buvo atidaryta Maskvoje.


Šiame straipsnyje: nokia

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių