- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Draudikai pastebi, kad tiek įmontuotos, tiek nešiojamos navigacinės sistemos labai mėgstamos ilgapirščių, tačiau jų apsauga pasirūpinti neretai pamirštama, klaidingai tikintis, kad vagystės atveju žalą atlygins kasko draudimas.
Draudimo bendrovės „Ergo Lietuva“ Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo departamento direktorius Audrius Pilčicas teigia, kad navigacinės sistemos neretai tampa pagrindiniu vagių taikiniu. „Apie 10 proc. vagysčių iš transporto priemonių taikiniu tampa navigacinės sistemos. Jos ilgapirščių tarpe populiarios dėl kelių priežasčių: jas nėra sudėtinga parduoti, be to parduoti jas galima gana brangiai“, – teigia A. Pilčicas.
Draudimo eksperto teigimu, lengviausia pavogti nešiojamą navigacinę sistemą, kuri tvirtinama prie priekinio automobilio stiklo. Automobilių gamykloje ar paties automobilio savininko įmontuotą navigacinę įrangą pavogti kiek sudėtingiau – ji įmontuota tvirčiau, tad vagystei tenka skirti daugiau laiko, reikia įrankių. Tačiau lyginant nešiojamų ir įmontuotų navigacinių sistemų vagysčių trukmę, reikėtų pabrėžti, kad tai tėra kelių sekundžių skirtumas. Jeigu sumontuotos navigacinės sistemos vagystė trunka 15-20 sekundžių, nešiojamos sistemos vagystei tereikia kelių sekundžių.
Draudimo bendrovės duomenimis, vidutinė nešiojamos navigacinės sistemos vagystės žala siekia apie tūkstantį litų, įmontuotos – 1,8 tūkst. litų. Tačiau naujesniame automobilyje įmontuotos gamyklinės navigacinės sistemos vagystės nuostoliai gali siekti ir 10 tūkst. litų. A. Pilčicas atkreipia dėmesį, kad nuostolius vairuotojas patiria ne tik dėl prarastos navigacinės sistemos. „Vagysčių metu dažniausiai sugadinamos automobilių spynelės, išdaužiamas langas, apibraižomas automobilių kėbulas ir prietaisų skydelis. Taip pat pasitaiko, kad ilgapirščiui pavogti navigacinę sistemą pritrūksta laiko arba tai padaryti jam tiesiog nepavyksta. Tokiais atvejais automobilio savininkas navigacinės sistemos nepraranda, tačiau ją randa sugandintą“, – teigia draudimo ekspertas.
„Ergo Lietuva“ atstovas atkreipia dėmesį, kad kasko draudimo apsauga galioja ne visoms navigacinėms sistemoms. „Kasko draudimo paskirtis – atlyginti dėl transporto priemonės arba jos dalies vagystės ar sugadinimo patirtą žalą, todėl dėl navigacinės sistemos vagystės ar sugadinimo kilusius nuostolius šis draudimas atlygina tuo atveju, jeigu navigacinė sistema buvo įmontuota automobilių gamykloje. Jeigu automobilio savininkas pats įmontuoja navigacinę sistemą ir nori, kad kasko draudimo apsauga galiotų ir jai, reikėtų pasirinkti papildomą kasko draudimo riziką. Tuo tarpu nešiojamas navigacines sistemas galima apdrausti kartu su namų turtu, pasirinkus draudimo apsaugą už vietos ribų, t.y. kad draudimo apsauga navigacinei sistemai galiotų ne tik namuose, bet ir sistemą išsinešus iš jų“, – teigia A. Pilčicas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Robotikos čempionate varžytis su rusais atsisakiusiems kauniečiams – miesto apdovanojimai28
Kauno jėzuitų gimnazijos robotikos komanda „LitBot“, pademonstravusi vertybinį požiūrį Italijoje vykusiame „FIRST Tech Challenge“ Europos čempionate ir atsisakiusi varžytis su rusais, sulaukė savo gimtojo miesto įvertinimo. Ka...
-
Parduotuvėse – atspausdinti patiekalai: ateityje tokio maisto atsiras vis daugiau30
Lietuvoje viename didžiųjų prekybos centrų jau galima įsigyti to, ką dauguma iš mūsų regėjome tik televizoriaus ekrane, – 3D spausdintuvu atspausdinto maisto. Šįkart konkrečiai lašišos. ...
-
CERN Baltijos šalių grupės vadove paskirta KTU mokslininkė B. Abakevičienė
Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizacijoje (CERN) įvykusiame kasmetiniame CERN Baltijos šalių grupės susitikime jo vadove vienbalsiai išrinkta Kauno technologijos universiteto (KTU) docentė, vyresnioji mokslo darbuotoja Brigita A...
-
Medicina tobulėja: melanomą atpažins ir per nuotrauką1
Medikams pastebint, kad odos ligų ir alergijų daugėja, mokslininkai sugalvojo, kaip užkirsti tam kelią taikant ankstyvą diagnostiką. ...
-
Rusų erdvėlaivis „Sojuz“ prisijungė prie TKS
Rusų erdvėlaivis „Sojuz MS-25“ pirmadienį sėkmingai prisijungė prie Tarptautinės kosminės stoties (TKS), praėjus keturioms dienoms po to, kai jo startas buvo atidėtas dėl techninės problemos, pranešė Rusijos kosmoso agentūra &bd...
-
Ėmėsi misijos veisti koralus laboratorijoje: ar tai išgelbės nuo išnykimo?
Ką turi bendro koralai prie Maldyvų, Indijos vandenyne, ir ūkanota Jungtinė Karalystė? Britų mokslininkai, užsidarę laboratorijose, pradėjo novatorišką veisimo programą – bandys išsaugoti koralus. Augins naujus vietoje tų, kurie...
-
Ispanijoje sustabdyta „Telegram“ veikla2
Vienas Ispanijos teisėjas nurodė sustabdyti internetinių pranešimų siuntimo paslaugą „Telegram“. Teisėjas nagrinėja transliuotojų iškeltą bylą dėl intelektinės nuosavybės pažeidimo. Viena vartotojų grupė sukritikavo jo...
-
„Roskosmos“: pirmoji baltarusių kosmonautė rusų erdvėlaiviu išskrido į TKS4
Pirmoji baltarusių kosmonautė Marina Vasilevskaja rusų erdvėlaiviu „Sojuz“ šeštadienį sėkmingai išskrido į Tarptautinę kosminę stotį (TKS), pranešė Rusijos kosmoso agentūra „Roskosmos“. ...
-
Būna ir taip: muzikos kūrėjui teko ginčytis su dirbtiniu intelektu3
Kad jau dirbtinis intelektas (DI) kuria dainas ir vaizdo klipus, kodėl jam neleidus sugalvoti ir klausimų. Pokalbis su dirbtinį intelektą muzikoje įvaldžiusiu Luku Keraičiu, kuris atsakinėjo į išties originalius, netikėtus DI klausimus. ...
-
JK teismas: kompiuterių mokslininkas C. Wrightas nėra bitkoinų kūrėjas
Jungtinės Karalystės teismas ketvirtadienį nusprendė, kad australų kompiuterių mokslininkas Craigas Wrightas (Kreigas Raitas) nėra Satoshi Nakamoto (Satošio Nakamoto): tokį slapyvardį naudojo kriptovaliutos – bitkoinų – kūrėjas, ...