- technologijos.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lėktuvnešiai – tai karinės bazės ant vandens. Viename „Nimitz“ klasės lėktuvnešyje tarnauja apie 6 tūkstančiai žmonių. Taigi, tai – ir nemažas miestelis. Tačiau nustebsite sužinoję, kuo čia tarnaujantys žmonės gali pasidžiaugti laisvalaikiu.
Lėktuvnešiai yra gana dideli. Štai „Nimitz“ klasės lėktuvnešis yra beveik 333 metrų ilgio. Tačiau jie nėra nei tokie dideli, nei tokie erdvūs kaip kruiziniai laivai, o žmonių gabenasi panašų skaičių. Taigi, nieko nenustebins faktas, kad įgulos nariai turi įsitaisyti triaukštėse lovose kambariuose, kuriuose miega daugybė tarnybos draugų. Asmeniniai daiktai gali būti laikomi rakinamose metalinėse spintelėse.
Viršutiniai lėktuvnešio deniai yra skirti lėktuvams. Čia yra angaras, o viršuje – skrydžių valdymo įranga, orlaivių stovėjimo vietos ir, žinoma, pakilimo-tūpimo takai. Tai reiškia, kad gyvenamosios patalpos yra įrengtos gana žemai. Tie, kurie dirba virtuvėse, biuruose, operacijų valdymo patalpose saulės gali nepamatyti net kelias dienas. Maitinimas, beje, yra labai sudėtinga užduotis.
Lėktuvnešiai turi dideles virtuves ir daug atsargų, kurios yra vis papildomos lėktuvais. Įdomu tai, kad valgyklos yra išdailintos taip, kad primintų greito maisto restoranus – sienos yra apkabinėtos vėliavėlėmis ir neoniniais reklaminiais ženklais. Žinoma, jei lėktuvnešio įgulos narys nori kokio nors saldumyno, kurio virtuvė nepasiūlė, jis jį gali nusipirkti parduotuvėje.
Taip, „Nimitz“ klasės lėktuvnešiai turi parduotuves. Jos nėra didelės, todėl žmonių skaičius viduje visada yra ribojamas – jei nori įeiti, turi palaukti, kol kas nors išeis. Viduje galima rasti įvairių saldumynų, rimtesnio maisto, higienos reikmenų ir kitų prekių.
Lėktuvnešiai taip pat turi poilsio zonas su koplytėlėmis tiems, kurie nori pasimelsti. Sunegalavusiems padeda gydytojai ir odontologai, o tie, kurie nesusitvarko su savo plaukais, gali kreiptis į kirpėją. Lėktuvnešyje taip pat yra ir sporto salės. Ir visa tai tikrai padeda kovoti su nuoboduliu, kuris neišvengiamai aplanko ilgų kelionių metu.
Tiesa, padeda ir šeimos narių siunčiami laiškai. Kiekvienas lėktuvnešis turi savo adresą, o laiško siuntimas iš JAV teritorijos į JAV lėktuvnešį kainuoja tiek pat, kiek į kitą valstiją. Įspūdingiausia tai, kad laiškai lėktuvnešius pasiekia per maždaug 10-15 dienų, jei tik tai leidžia orai. Paskutine pašto ir atsargų kelionės dalimi dažniausiai pasirūpina „Grumman C-2 Greyhound“ lėktuvai, naudojami nuo 1966 metų. Beje, taip lėktuvnešius pasiekia ir internetu pirkti daiktai.
Žinoma, lėktuvnešiuose vis tiek karaliauja disciplina ir tvarka. Kiekvienas įgulos narys turi savo darbą ir pareigas, kurias privalo atlikti. Tačiau turi ir šiek tiek laisvo laiko, kuris greitai virstų nuoboduliu, jei ne šiokios tokios atsipalaidavimo priemonės.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kodėl retas lietuvis pasinaudoja teise ištrinti duomenis apie save iš interneto?12
Internetas apie kiekvieną iš mūsų žino daug ir kone amžiams. Tačiau lietuviai teise ištrinti duomenis apie save iš interneto naudojasi bene rečiausiai Europoje. Tai atskleidžia naujausia asmeninių duomenų nutekėjimą stebinčios...
-
Įspėjamieji pranešimai telefone: kodėl gauna ne visi?9
Ne visi gyventojai gauna įspėjamuosius pranešimus. Net ir tada, kai jiems tai gali būti gyvybiškai svarbu – pavyzdžiui, kad netoliese dega daugiabutis, artėja orų stichija ar kokia nelaimė Astravo atominėje elektrinėje. Apie tai, k...
-
Astronomai atrado didžiausią juodąją skylę Paukščių take
Antradienį paskelbtame moksliniame darbe nurodoma, kad astronomai nustatė didžiausią ligi šiol atrastą juodąją skylę Paukščių take, kurios masė ura 33 kartų didesnė nei Saulės. ...
-
Išvyskite: kaip atrodė Saulės užtemimas iš kosmoso
Pirmadienį įvyko retas ir visiškas Saulės užtemimas, kuris praslinko per Šiaurės Ameriką. Mokslininkai sako, kad dėl šio užtemimo galės surinkti neįkainojamų duomenų apie daugelį dalykų – nuo saulės atmosferos iki keis...
-
Rusija jau antrą dieną iš eilės atšaukė raketos paleidimą15
Trečiadienį, jau antrą dieną iš eilės, Rusija paskutinę minutę atšaukė raketos paleidimą. Tai dar viena šalies kosmoso programos nesėkmė. ...
-
Būdamas 96-erių mirė Nobelio premijos laureatas britų fizikas P. Higgsas
Būdamas 96-erių mirė britų fizikas Peteris Higgsas (Piteris Higsas), laimėjęs Nobelio premiją už „dieviškosios dalelės“ – Higso bozono, paaiškinančios masės egzistavimą – atradimą, antradienį pranešė ...
-
Medikus keičia dirbtinis intelektas: užstrigus kamerai – gyvybę kainuojančios klaidos?2
Rastas receptas, kaip užpildyti trūkstamas medikų darbo vietas. Taivane žmonių gyvybes gelbėja bei sveikata rūpinasi robotai ir dirbtinis intelektas. Tačiau tokia technika kol kas visiškai pasitikėti negalima. Ji jau padarė gyvybę kainuojan...
-
„Tesla“ planuoja rugpjūtį pristatyti robotaksi1
Elonas Muskas (Ilonas Maskas) pranešė, kad jo kontroliuojama elektromobilių gamintoja „Tesla“ šią vasarą pristatys robotaksi, o ši žinia pasirodė tuo metu, kai savavaldžių transporto priemonių diegimas dėl saugumo pro...
-
Iš orbitinės stoties į Žemę sugrįžo amerikietė, baltarusė ir rusas6
Iš Tarptautinės kosminės stoties (TKS) į Žemę sugrįžo amerikiečių astronautė Loral O'Hara, baltarusė Marina Vasilevskaja ir rusų kosmonautas Olegas Novickis. Juos parskraidinusi „Sojuz“ kapsulė nusileido Kazachstano stepėje...
-
Kova su piratavimu Lietuvoje: ar pasiteisino įvestos baudos?4
Norintiems piratauti Lietuvoje tampa vis sunkiau. Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) sako, kad pernai įvestos baudos pažeidėjus pamažu atbaido. ...