Tyrėjai: interneto karta nelabai išmano žiniatinklio veikimo principus

  • Teksto dydis:

Naujos analitinių tyrimų agentūros „Pew Research Center“ apklausos rezultatai rodo, kad dauguma žmonių atpažįsta IT milžinės „Microsoft“ įkūrėją Billą Gates'ą (Bilą Geitsą) ir žino, kad grotelinė žymė (hashtag) yra naudojama socialinio tinklo „Twitter“ žinutėse, bet sutrinka, kai tenka atsakyti, ar privatumo politikos turėjimas reiškia, jog bendrovė iš tikrųjų laiko savo vartotojų informaciją konfidencialia.

Šie rezultatai pabrėžia tendencijas, kurias daugelis technologijų ekspertų laiko Jungtinėse Valstijose gilėjančia problema: jog naujosios kartos yra įpratusios naudotis technologijų teikiamais patogumais, bet menkai tesupranta pavojus, kylančius, kai beveik visi reikalai yra tvarkomi skaitmeninėje erdvėje.

Naujosios studijos autorius „Pew“ vyresnysis tyrėjas Aaronas Smithas (Aronas Smitas) sakė, jog jam kilo mintis, kad sprendimus priimantiems žmonėms ir technologijų kūrėjams būtų įdomu sužinoti, kokios žinių spragos būdingos šiuolaikinei visuomenei.

„Vien faktas, kad žmonės naudoja visus tuos prietaisus, nebūtinai nereiškia, kad jie viską išmano, kaip jie veikia ir iš kur atsirado“, – pažymėjo jis.

Nestebina, kad jaunesniems negu 30 metų apklausos dalyviams geriau sekėsi negu vyresniems respondentams atsakyti į 17 klausimų – pavyzdžiui, kas yra „Wiki“ arba „captcha“. Tačiau paaiškėjo, kad tik apie 60 proc. bet kurio amžiaus internautų supranta, kad sąvoka „interneto neutralumas“ reiškia, jog paslaugų teikėjai vienodai vertina bet kokio pobūdžio interneto turinį. Šiuo metu JAV Federalinė ryšių komisija (FCC) sprendžia, ar plačiajuosčio interneto sektoriui turėtų būti taikomi griežtesnės reguliavimo priemonės, kad nebūtų teikiamas prioritetas turiniui, susijusiam su stambiaisiais interneto paslaugų teikėjais, tokiais kaip „Google“, „YouTube“, „Amazon“ arba „Netflix“.

Kita sritis, kur respondentų amžius atrodo nedarantis įtakos, buvo klaidingas įsitikinimas, jog faktas, kad bendrovė turi duomenų privatumo politiką, automatiškai reiškia, kad ji užtikrina vartotojų duomenų privatumą. Daugiau negu pusė (52 proc.) respondentų manė, kad ši prielaida yra teisinga, nors iš tiesų privatumo politikos sąlygose dažnai paaiškinama, jog bendrovė pasilieka teisę parduoti asmeninę informaciją reklamos bendrovėms arba kitokioms trečiosioms šalims.

Trys ketvirtadaliai apklausos dalyvių manė, kad internetas ir žiniatinklis (World Wide Web) yra vienas ir tas pats. Tačiau iš tiesų terminas „internetas“ apibūdina infrastruktūrą, naudojančią specifinius protokolus įvairiems tinklams apjungti, o žiniatinklis naudoja šią architektūrą dalijimuisi informacija, naudojant tinklalapius.

Ši apklausa buvo atliekama rugsėjo 12–18 dienomis, o joje dalyvavo 1 066 suaugusieji internautai nuo 18 metų amžiaus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių