- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Žmonių išradingumui ribų nėra ir ypač kalbant apie išmaniuosius telefonus. „Kai telefoną laikau rankoje, man darosi silpna“ – su taip ir kitaip apibūdintais telefonų simptomais kasdien susiduria techninio centro specialistai.
Apie telefono kepimą mikrobangų krosnelėje, gręžimą grąžtu bei kitus originalius telefonų savininkų bandymus „gydyti“ ar patobulinti savo įrenginius pasakoja MTTC techninio skyriaus vadovas Andrius Mieželis.
„Rinkodaros poveikis išmaniųjų telefonų rinkoje yra toks stiprus, jog didelė dalis vartotojų savo įrenginius nori keisti dažniau nei kartą per metus. Įsigyti naują telefoną kainuoja, bet noras toks stiprus, kad pasitaiko naudotojų, kurie ieško būdų susigrąžinti pinigus už nebetenkinantį modelį arba jį pasikeisti. Tokiais atvejais neretai ryžtamasi netikėtoms avantiūroms“, – sako A. Mieželis.
Nors remonto užklausų visuomet pagausėja po didžiausių metų švenčių, įdomiausia gedimų pagausėjimo tendencija – visiškai netikėta. Remonto specialistai ją vadina „priešpaskutinio telefono sindromu“, rašoma pranešime spaudai.
Tai jau tampa taisykle, kad vos pasirodžius naujam telefono modeliui net 3 kartus padaugėja vartotojų, kurie kreipiasi į mus siekdami gauti broko nurašymo aktą ankstesnei to modelio versijai.
„Tai jau tampa taisykle, kad vos pasirodžius naujam telefono modeliui net 3 kartus padaugėja vartotojų, kurie kreipiasi į mus siekdami gauti broko nurašymo aktą ankstesnei to modelio versijai. Broko nurašymo aktas yra dokumentas, suteikiantis vartotojui teisę reikalauti grąžinti pinigus už nekokybišką prekę. Kitaip sakant, jie siekia susigrąžinti pirkimo metu sumokėtus pinigus už savo esamą telefoną ir įsigyti naują jo versiją, kuri dažniausiai kainuoja panašiai. Visuomet atliekame išsamią įrenginio apžiūrą pagal gamintojų reikalavimus, tačiau tokiais atvejais dažniausiai paaiškėja, kad su įrenginiu viskas gerai“, – pasakoja A. Mieželis.
Jis pastebėjo, kad tarp vartotojų egzistuoja mitas, jog jei tris kartus į oficialų serviso centrą buvo kreiptasi dėl to paties gedimo, vartotojui bus išrašytas broko aktas. Pagrindinė tokių kreipimųsi priežastis dažniausiai būna lėtas įrenginio veikimas arba netikėti persikrovimai. Visgi išsami įrenginio patikra daugeliu atvejų parodo, jog šios bėdos susiję ne su broku, o su įdiegta netinkama programine įranga.
Sugadina telefoną, kad gautų naują
Būna atvejų, kai patikrinus sugedusį telefoną matosi, jog įrenginį buvo bandoma „išbrokuoti“ specialiai, o vienas populiariausių bandymų „išbrokuoti“ yra susijęs su drėgmei atspariais telefonais.
„Vartotojai, turintys tokio tipo išmaniuosius, nusprendžia išbandyti jų ribas. Pavyzdžiui, panardina į didesnį vandens gylį nei gamintojai rekomenduoja, po vandeniu laiko pernelyg ilgai arba panardina neuždarius jungčių. Natūralu, kad tokioms apkrovoms telefonai nėra pritaikyti, todėl peršlampa ir kalti lieka neatsargūs naudotojai“, – teigia A. Mieželis.
Sušlapus telefonui jis pataria nesiimti drastiškų priemonių jį išdžiovinti, o kilus abejonėms dėl telefono būklės – kreiptis į autorizuoto serviso centro specialistus.
„Esame turėję keletą atvejų, kai sušlapusį telefoną žmonės bandė džiovinti mikrobangų krosnelėje. To tikrai geriau nedaryti, nes įrenginiai tiesiog iškepė – išdegė visa telefono ryšio trakto grandinė. Galima sakyti, jog tų telefonų savininkams pasisekė, kad nekilo didesnių bėdų, tokių kaip gaisras“, – pasakoja A. Mieželis.
Jei ausinių jungties nėra, jos ir neturi būti
Nors ir ne dažnai, tačiau pasitaiko atvejų, kai telefonų savininkų fantazija stebina net visko mačiusius, o vartotojų bandymai patobulinti savo įrenginius būna itin avantiūristiški.
„Buvo keli įdomūs atsitikimai su telefonais, neturinčiais standartinės ausinių jungties. Internete buvo pasklidęs vaizdo įrašas apie neva paslėptą ausinių jungtį įrenginiuose, kur jos nesimato iš išorės. Vaizdo įraše buvo pasakojama ir rodoma, kaip pragręžti ausinių jungtį toje vietoje, kur ji būdavo ankstesniuose to telefono modeliuose. Atrodo neįtikėtina, tačiau atsirado patikėjusių šiuo mitu ir pabandžiusių ausinių jungtį išgręžti savo įrenginiuose. Šių atvejų pabaiga aiški – telefoną galima sugadinti taip, kad beliks jį tiesiog išmesti“, – teigia A. Mieželis.
Anot jo, šiuolaikiniai telefonai nėra pritaikyti modifikacijoms buitinėmis sąlygomis. Norint atlikti bet kokius veiksmus su telefono techniniais komponentais, reikalinga speciali įranga ir žinios. Net ir mažiausias netikslumas bandant telefoną remontuoti namuose gali baigtis įrenginio sugadinimu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kodėl retas lietuvis pasinaudoja teise ištrinti duomenis apie save iš interneto?10
Internetas apie kiekvieną iš mūsų žino daug ir kone amžiams. Tačiau lietuviai teise ištrinti duomenis apie save iš interneto naudojasi bene rečiausiai Europoje. Tai atskleidžia naujausia asmeninių duomenų nutekėjimą stebinčios...
-
Įspėjamieji pranešimai telefone: kodėl gauna ne visi?9
Ne visi gyventojai gauna įspėjamuosius pranešimus. Net ir tada, kai jiems tai gali būti gyvybiškai svarbu – pavyzdžiui, kad netoliese dega daugiabutis, artėja orų stichija ar kokia nelaimė Astravo atominėje elektrinėje. Apie tai, k...
-
Astronomai atrado didžiausią juodąją skylę Paukščių take
Antradienį paskelbtame moksliniame darbe nurodoma, kad astronomai nustatė didžiausią ligi šiol atrastą juodąją skylę Paukščių take, kurios masė ura 33 kartų didesnė nei Saulės. ...
-
Išvyskite: kaip atrodė Saulės užtemimas iš kosmoso
Pirmadienį įvyko retas ir visiškas Saulės užtemimas, kuris praslinko per Šiaurės Ameriką. Mokslininkai sako, kad dėl šio užtemimo galės surinkti neįkainojamų duomenų apie daugelį dalykų – nuo saulės atmosferos iki keis...
-
Rusija jau antrą dieną iš eilės atšaukė raketos paleidimą15
Trečiadienį, jau antrą dieną iš eilės, Rusija paskutinę minutę atšaukė raketos paleidimą. Tai dar viena šalies kosmoso programos nesėkmė. ...
-
Būdamas 96-erių mirė Nobelio premijos laureatas britų fizikas P. Higgsas
Būdamas 96-erių mirė britų fizikas Peteris Higgsas (Piteris Higsas), laimėjęs Nobelio premiją už „dieviškosios dalelės“ – Higso bozono, paaiškinančios masės egzistavimą – atradimą, antradienį pranešė ...
-
Medikus keičia dirbtinis intelektas: užstrigus kamerai – gyvybę kainuojančios klaidos?2
Rastas receptas, kaip užpildyti trūkstamas medikų darbo vietas. Taivane žmonių gyvybes gelbėja bei sveikata rūpinasi robotai ir dirbtinis intelektas. Tačiau tokia technika kol kas visiškai pasitikėti negalima. Ji jau padarė gyvybę kainuojan...
-
„Tesla“ planuoja rugpjūtį pristatyti robotaksi1
Elonas Muskas (Ilonas Maskas) pranešė, kad jo kontroliuojama elektromobilių gamintoja „Tesla“ šią vasarą pristatys robotaksi, o ši žinia pasirodė tuo metu, kai savavaldžių transporto priemonių diegimas dėl saugumo pro...
-
Iš orbitinės stoties į Žemę sugrįžo amerikietė, baltarusė ir rusas6
Iš Tarptautinės kosminės stoties (TKS) į Žemę sugrįžo amerikiečių astronautė Loral O'Hara, baltarusė Marina Vasilevskaja ir rusų kosmonautas Olegas Novickis. Juos parskraidinusi „Sojuz“ kapsulė nusileido Kazachstano stepėje...
-
Kova su piratavimu Lietuvoje: ar pasiteisino įvestos baudos?4
Norintiems piratauti Lietuvoje tampa vis sunkiau. Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) sako, kad pernai įvestos baudos pažeidėjus pamažu atbaido. ...