„Mokslo sriuba“: didžiausi Lietuvos teleskopai iš arti

„Mokslo sriubos“ komanda nuvyko į Molėtus ir apžiūrėjo Vilniaus universiteto Molėtų astronomijos observatoriją. Čia yra pajėgiausi Lietuvos astronomų instrumentai, kuriais stebimi dangaus kūnai. Teleskopai leidžia stebėti tokius tolimus objektus, kad neįmanoma to suvokti. Observatorijos paskaitininkas Saulius Lovčikas sutiko teleskopus aprodyti iš arti.

„Šių metų vasario mėnesį mes tapome istorinio atradimo amžininkais. JAV LIGO observatorijoje pirmą kartą aptiktos gravitacinės bangos. „Mes aptikome gravitacines bangas, mes tai padarėme“, – neslėpė džiaugsmo ir susijaudinimo LIGO mokslininkai.

Iki gravitacinių bangų atradimo, visa informacija apie kosmosą mus pasiekdavo elektromagnetinių bangų pavidalu – fotonais. Tai yra ir radijo bangos ir mūsų regimoji šviesa, ir gama spinduliai, ir rentgeno spinduliai ir kiti. Skirtingiems spinduliams stebėti naudojami skirtingi teleskopai. O gravitacinės bangos leidžia stebėti kosmoso objektus, kurie nešviečia.

TV laida „Mokslo sriuba“ – tai ne pelno siekianti jaunų žmonių iniciatyva populiarinti mokslą visuomenėje. „Mokslo sriubą“ galima ragauti kas antrą trečiadienį 22:00 val. per LRT KULTŪROS kanalą. „Mokslo sriuba“ kuriama bendradarbiaujant su Baltijos pažangių technologijų institutu.