Mobilusis telefonas: brangus, bet nesaugomas

  • Teksto dydis:

Vis labiau tobulėjantys mobilieji telefonai ne tik savo savybėmis, bet ir kainomis artėja link nešiojamųjų kompiuterių. Tačiau mobiliųjų telefonų Lietuvoje vis dar nesaugome taip kaip kompiuterių.

Vienos didžiausių draudimo bendrovių „Gjensidige“ atlikta Lietuvos gyventojų apklausa parodė, kad net 40 proc. telefonų savininkų visai nesirūpina savo telefono saugumu.  Beveik tokia pat dalis žmonių telefonui apsaugoti imasi paprasčiausios priemonės – specialaus dėklo, kuris saugo nuo fizinio pažeidimo ar smūgių.

Net 70 proc. apklaustųjų sakosi niekaip neprižiūrintys telefono viešose vietose ir tik apie 30 proc. teigė nepaliekantys be priežiūros savo mobiliojo ryšio aparato, pvz., ant stalo kavinėje.

Tik 7 proc. apklaustųjų sakėsi apdraudę telefoną, t.y. pasirūpino finansiniais nuostoliais, jei telefonas būtų pavogtas ar sudaužytas.

„Mobilusis telefonas šiandien yra daugiau nei tik ryšio priemonė – jis atstoja ir nešiojamąjį kompiuterį, ir atlieka daug kitų funkcijų, pvz., leidžia valdyti banko sąskaitas, parkuoti automobilį, kviesti taksi, pirkti bilietus ir naudotis kitomis elektroninėmis paslaugomis ir t.t. Taigi telefono aparatas tampa ir elektronine pinigine, kurioje nešiojamės daug svarbios asmeninės informacijos. Mobiliojo telefono praradimas atneša ne tik tiesioginių finansinių nuostolių, tačiau ir daug nepatogumų dėl prarastos asmeninės informacijos. Tad, telefonams tampant vis išmanesniems, būtina labiau pasirūpinti juose esančios informacijos apsauga“, – sakė „Gjensidige“ Naujų pardavimo kanalų skyriaus vadovė Indrė Baltušienė.

Tyrimas parodė, kad jaunimas kur kas atsakingiau žiūri ir į telefono draudimą: aparatą apdraudę yra 14 proc. jauniausio amžiaus (18–25 m.) apklaustųjų, o tarp vyresnių žmonių draudimu pasinaudojo vos 1 proc. Be to, aukštesnes pajamas gaunantys gyventojai labiau saugo aparatą nuo ilgapirščių. Vis dėlto matoma nauja šių metų tendencija – draudimas populiarėja ir tarp pigesnių telefonų pirkėjų.

Jei žmogus rūpinasi telefonu, kartu perka ir telefono dėklą, apsauginę ekrano plėvelę. Telefoną saugančių žmonių pamažu daugėja. Šios priemonės padeda iš dalies apsaugoti telefoną nuo dažniausios išmaniųjų bėdos – ekrano dūžių. Pavyzdžiui, dauguma „Tele2“ klientų apdraustų telefonų nukenčia būtent nuo kritimo ir dūžių. Antra didžiausia grėsmė yra drėgmė – telefonai įkrenta į vandenį ar sušlampa po lietumi.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių