- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Testuojamos naujos programėlės, su kuriomis, įdiegus į išmaniuosius telefonus, bus galima fiksuoti pažeidėjus gatvėse. Apie naujoves – LNK pokalbis su „Telia“ vaizdo stebėjimo sprendimų vadovu Sauliumi Kalašnikovu.
– Atrodo, kelių gaideliams ateina galas ir kiekvienas mobiliuoju telefonu galės fiksuoti viršijamą greitį?
– Sveikintume, jei technologija praeitų metrologines patikras ir kitus keliamus reikalavimus. Tada keliuose visi galėtų jaustis saugiau.
– Kaip veikia nauja technologija?
– Vaizdo atpažinimo sistemos dar tik įgauna pagreitį. Yra daugybė startuolių įvairiose šalyse, kurie pačius įvairiausius sprendimus, užduotis bando išspręsti su vaizdo atpažinimu. Kuriami algoritmai, kaip tai padaryti. Vienas iš būdų – stebėti nebūdingą, netipišką žmonių elgesį. Tai turėtų būti pradėta naudoti ir keliuose. Galima atpažinti, ar vairuotojas nesinaudoja blaškomais prietaisais, ar segi saugos diržu, taip pat vieną skaudžiausių nelaimių ir avarijų priežasčių keliuose – greičio viršijimą. Būtų nuostabu, jei kiekvienas žmogus, turintis išmanųjį įrenginį, galėtų užfiksuoti pažeidėją.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
– Tačiau technologija gali greitai tapti realybe.
– Yra pirmieji bandymai. Dar turės būti ilgas kelias bandymų ir testavimų. Norint už nusižengimą nubausti, turi būti visos teisinės procedūros, technologiniai klausimai, metrologinė patikra. Greitu metu turbūt tai neįvyks.
– Kaip technologija atrodo?
– Reikia remtis veikiančiais greičio matuokliais, kurie metrologiškai patikrinti, turi sąsają su duomenų baze, kur iškart patikrinama ir pagal valstybinį numerį identifikuojamas automobilio savininkas. Lieka išspręsti keletą technologinių klausimų. Telefono aplikacija galėtų tą funkciją atlikti.
Su nekantrumu laukiame, kuo dar nustebins technologijos.
– Kiekvienas žmogus galėtų prižiūrėti tvarką?
– Taip. Jei šiais laikais galima užfiksuoti įžūliai neįgaliojo vietoje ar žalioje vejoje, vaikų žaidimo aikštelėje automobilį pasistačiusį vairuotoją, nedaug kuo skiriasi nepraleidžiant pėsčiųjų perėjoje, važiuojant per raudoną arba viršijant greitį.
– Kokios dirbtinio intelekto (DI) galimybės prisidedant prie eismo saugumo?
– Prognozuoju atsargiai. DI galimybės begalinės, dar būsime nustebinti.
– Gal galite išsamiau papasakoti apie technologijas, atpažįstančias vairuotojus, kurie naudojasi telefonais.
– Iš techninės pusės pagrindinis algoritmo tikslas – stebėti vairuotojų elgesį. Atlikta nemažai bandymų įvairiose srityse. Yra tam tikrų požymių, kaip turi atrodyti vairuotojas, susitelkęs į vairavimą, nesiblaškantis. Netipinis elgesys fiksuojamas, generuoja informaciją ir įrašo keletą sekundžių elgsenos. Technologijos tik testuojamos. Kaip atrodys pranešimas policijai, dar neaišku. Kol kas nėra praktinio naudojimo.
– Kuo remsis programėlės, konstatuodamos faktą, kad vairuotojas pavargęs ar išgėręs?
– Lygiai taip pat – iš netipinės veido išraiškos. Yra požymių, kurie leidžia įtarti, kad vairuotojas neadekvatus, pervargęs, – akių judėjimas, mimika.
– Technologijos atrodo tolimos, bet prognozuoti, kada taps realybe, sunku. Tačiau realybė gali būti ir rytoj.
– Taip. Esame technologinių virsmų evoliucijos liudininkai. Su nekantrumu laukiame, kuo dar nustebins technologijos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kodėl retas lietuvis pasinaudoja teise ištrinti duomenis apie save iš interneto?12
Internetas apie kiekvieną iš mūsų žino daug ir kone amžiams. Tačiau lietuviai teise ištrinti duomenis apie save iš interneto naudojasi bene rečiausiai Europoje. Tai atskleidžia naujausia asmeninių duomenų nutekėjimą stebinčios...
-
Įspėjamieji pranešimai telefone: kodėl gauna ne visi?9
Ne visi gyventojai gauna įspėjamuosius pranešimus. Net ir tada, kai jiems tai gali būti gyvybiškai svarbu – pavyzdžiui, kad netoliese dega daugiabutis, artėja orų stichija ar kokia nelaimė Astravo atominėje elektrinėje. Apie tai, k...
-
Astronomai atrado didžiausią juodąją skylę Paukščių take
Antradienį paskelbtame moksliniame darbe nurodoma, kad astronomai nustatė didžiausią ligi šiol atrastą juodąją skylę Paukščių take, kurios masė ura 33 kartų didesnė nei Saulės. ...
-
Išvyskite: kaip atrodė Saulės užtemimas iš kosmoso
Pirmadienį įvyko retas ir visiškas Saulės užtemimas, kuris praslinko per Šiaurės Ameriką. Mokslininkai sako, kad dėl šio užtemimo galės surinkti neįkainojamų duomenų apie daugelį dalykų – nuo saulės atmosferos iki keis...
-
Rusija jau antrą dieną iš eilės atšaukė raketos paleidimą15
Trečiadienį, jau antrą dieną iš eilės, Rusija paskutinę minutę atšaukė raketos paleidimą. Tai dar viena šalies kosmoso programos nesėkmė. ...
-
Būdamas 96-erių mirė Nobelio premijos laureatas britų fizikas P. Higgsas
Būdamas 96-erių mirė britų fizikas Peteris Higgsas (Piteris Higsas), laimėjęs Nobelio premiją už „dieviškosios dalelės“ – Higso bozono, paaiškinančios masės egzistavimą – atradimą, antradienį pranešė ...
-
Medikus keičia dirbtinis intelektas: užstrigus kamerai – gyvybę kainuojančios klaidos?2
Rastas receptas, kaip užpildyti trūkstamas medikų darbo vietas. Taivane žmonių gyvybes gelbėja bei sveikata rūpinasi robotai ir dirbtinis intelektas. Tačiau tokia technika kol kas visiškai pasitikėti negalima. Ji jau padarė gyvybę kainuojan...
-
„Tesla“ planuoja rugpjūtį pristatyti robotaksi1
Elonas Muskas (Ilonas Maskas) pranešė, kad jo kontroliuojama elektromobilių gamintoja „Tesla“ šią vasarą pristatys robotaksi, o ši žinia pasirodė tuo metu, kai savavaldžių transporto priemonių diegimas dėl saugumo pro...
-
Iš orbitinės stoties į Žemę sugrįžo amerikietė, baltarusė ir rusas6
Iš Tarptautinės kosminės stoties (TKS) į Žemę sugrįžo amerikiečių astronautė Loral O'Hara, baltarusė Marina Vasilevskaja ir rusų kosmonautas Olegas Novickis. Juos parskraidinusi „Sojuz“ kapsulė nusileido Kazachstano stepėje...
-
Kova su piratavimu Lietuvoje: ar pasiteisino įvestos baudos?4
Norintiems piratauti Lietuvoje tampa vis sunkiau. Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) sako, kad pernai įvestos baudos pažeidėjus pamažu atbaido. ...